TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)
« dnia: 17 Lutego, 2005, 12:09:08 »
Witam... Zastanawiam sie nad kupienien Audi A4 2,5 TDi 150 KM z 1999-2000 roku i od razu jako młody zapalony tuningowiec zastanawiam się nad tym co mozna wycisnąć z tego silnika, wiem, że mozna go wycisnac tak aby wyszedł bokiem ale nie o to mi chodzi...

Po pierwsze co mozna wycisnac z tego silnika przez sam program oczywiście w granichach zdrowego rozsądku i chmurki dymu za sobą  

Po drugie jakie polecili byście jeszcze modyfikacje podnoszące moc tego silnika tak aby nie wyszedł bokiem  ...

Po trzecie czy kupowac z takim silnikiem czy z 1,9 TDI (130 Km)

oraz czy ktoś miałprzyjemnosc jazdy samochodem z takim silnikiem?? i jakie są jego wrażenia??




Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedz


..:: www.TUNING4YOU.prv.pl ::...

Zapraszamy do wspólpracy: info@tuning4you.pl

Offline Dekur

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lutego, 2005, 09:30:43 »
Jak dla mnie to brzmienie V6 jest piękne i na pewno wolałbym V6 niż jakieś 1.9 tdi choćby najlepsze
Z drugiej strony V6 ponoć sporo więcej pali :(
40 KB pamięci to wartość wystarczająca do wszystkich zastosowań, teraz i w przyszłości - Bill Gates, 1983

640 KM mocy to wartość wystarczająca do niektórych zastosowań, przez najbliższy kwartał - Bill Dekur, 2004

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Lutego, 2005, 19:19:24 »
A jak z modyfikacjami takiego motorku?? Cięzko jest wycisnac coś więcej z niego??
..:: www.TUNING4YOU.prv.pl ::...

Zapraszamy do wspólpracy: info@tuning4you.pl

Offline qbs

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Lutego, 2005, 13:30:48 »
Chiptuning...

Napewno będzie Ci ciężej podpasować części - niż w przypadku silników 1,9 ale masz możliwość wyciągnięcia większej mocy!
Zmiana turbiny nie powinna stanowić problemu... Podpasujesz od czegoś (może od 3,3 tdi) Nie dam głowy, ale brał bym 2,5... Dźwięk tego silnika nie przypomina niczego innego!
uba QBS

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Lutego, 2005, 21:18:13 »
Z moich wiadomości wynika że ten silnik mozna "podkrecic" do prawie 200 HP(a nawet i wiecej),moment tez bedzie dość duży.
Bardziej powazne zmiany to juz wymiana turbiny,intercoolera...ale chyba nie chcesz tak szybko "dozbrajac" silnika?

Offline tora

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Lutego, 2005, 21:38:46 »
Cytat: "qbs"
Podpasujesz od czegoś (może od 3,3 tdi)


3,3 tdi ma dwie małe turbinki  :twisted:  :twisted:
bo to jest biturbo  :wink:
raczej nie podpasuje  8)
url=http://www.diagtronik.pl/][/url]

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Lutego, 2005, 00:02:01 »
Nie no tak szybko nie chcial bym zwiekszac mocy

Na poczatek jakis wirusik a pozniej reszta turbina, IC itp itd...

Tez mysalem nad 2,5 TDI V6 i chyba ten wybiore... A jezdzil ktos moze takim samochodzikiem z takim motorkiem?? I jakie są wrażenia??
..:: www.TUNING4YOU.prv.pl ::...

Zapraszamy do wspólpracy: info@tuning4you.pl

Audi A4 2.5 V6 TDI (150)
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Lutego, 2005, 11:47:36 »
Dobrze zrobione 1,9TDi będzie taką V6-kę zjadało z każdej strony wiec nie wiem czy brzmienie jest ważniejsze od osiągów ;)

Audi 2,5tdi V6
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lutego, 2005, 21:29:23 »
jeżdże takim autkiem tylko w wersii A6 .Fabrycznie jest ok - moment obrotowy -extra ,palenie też w normie teraz zimą 7l a w lecie przy pełnej klimie 7.5l ( oczywiście bez jazdy 180-200km/h).Ale po pewmnym czasie chce się mieć jescze więcej pod pedałem gazu i w tym roku zaczynam się oglądać za małym tuningiem elektroniki narazie:).Z tego co mi wiadomo ingerencja w program komputera da ok 25% wzrostu mocy maxmalnie.Wszystkie inne ,,dokładki " od 10-15%.Nie jest to dużo ale jak masz 150 i wyciśniesz 180kM to już coś .Najwięcej zysku jest na momencie obrotowym  przy przeprogramowaniu komp.wzrost ze 310 na 405.
Odsyłam na stronkę www.vtech.pl jest tam trochę ciekawych rzeczy .Pozdrawiam wszystkich
cegpol

Audi 2,5tdi V6
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Lutego, 2005, 14:28:29 »
Nie o jeśli spalanie jest w granicach 7,5l przy klimie to kozakossss myslalem ze pali powyzej 10l bo to v6 ale skoro tak to chyba juz wiem jaki motorek wybiore:]
Ja słyszałem że w Unitronicu robią dobre programy do diesli...

A moze ktos by napisałmi jak ten silniczek pracuje??
..:: www.TUNING4YOU.prv.pl ::...

Zapraszamy do wspólpracy: info@tuning4you.pl

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Audi 2,5tdi V6
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lutego, 2005, 14:38:23 »
Jak dla mnie możliwości silnika 2.5 V6 są wyższe niż jakiegokolwiek 1.9 TDI. Już najsłabsza wersja może mocno podkręcona przywitać się z 200 KM / 400 Nm. Ze względu na płaską ch-kę momentu moment średni jest wyższy niż w nawet mocno podkręconej 1.9 TDI. No ale za to silnik jest cięższy i pali nieco więcej. Czyli są i plusy i minusy.
Jeżeli chodzi o system wtrysku to sprawność jest podobna (między innymi max. ciśnienia robocze są praktycznie takie same dla obydwu systemów - VP44 i PD - z lekką przewagą PD).

A co do brzmienia - dla mnie silniki V6 brzmią pięknie. Żadna 4-cyl nie da tego spokoju pracy i elegancji jak V6. I kropka :) :)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Audi 2,5tdi V6
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Lutego, 2005, 09:45:38 »
A tak mniej wiecej ile spali taki silniczek na setke??


Ale tak czy tak to tez jestem za takim 2,5 V6 :)

I takie moje pytanko na przyszłość:
Orientuje sie ktoś ile da sam wirusik?? I jakie modyfikacje na początek byście polecili tego silniczka??
..:: www.TUNING4YOU.prv.pl ::...

Zapraszamy do wspólpracy: info@tuning4you.pl

Re: Audi 2,5tdi V6
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Lutego, 2005, 09:53:56 »
Cytat: "Piro"
Jak dla mnie możliwości silnika 2.5 V6 są wyższe niż jakiegokolwiek 1.9 TDI. Już najsłabsza wersja może mocno podkręcona przywitać się z 200 KM / 400 Nm. Ze względu na płaską ch-kę momentu moment średni jest wyższy niż w nawet mocno podkręconej 1.9 TDI. No ale za to silnik jest cięższy i pali nieco więcej. Czyli są i plusy i minusy.
Jeżeli chodzi o system wtrysku to sprawność jest podobna (między innymi max. ciśnienia robocze są praktycznie takie same dla obydwu systemów - VP44 i PD - z lekką przewagą PD).

A co do brzmienia - dla mnie silniki V6 brzmią pięknie. Żadna 4-cyl nie da tego spokoju pracy i elegancji jak V6. I kropka :) :)


Jeszcze nie dawno słyszałem opinie wręcz odwrotne........ wiec w co należy wierzyć  :wink:

Ponadto jestem ciekawy jakiś konkretnych rozwiązań dotyczących modyfikacji V6-ki tdi ..... i tych minimum 200KM - może jakiś wykres albo link do strony gdzie jest opis modyfikacji tego silnika  :?:

Mogę wiec rzucić wyzwanie dobrze dłubniętej A4-ce V6

Ponadto Toreto skoro ważne dla ciebie są koszty eksploatacji w tym spalanie to wg mnie poronionym pomysłem jest kupować A4 V6
Po pierwsze Pali wiecej
Po drugie zawieszenie nie wytrzymuje długo a koszty jego napraw są naprawdę dużo (8 wahaczy kosztuje sporo a wytrzymują nie długo)

Re: Audi 2,5tdi V6
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Lutego, 2005, 10:06:09 »
Koszty sa ważne ale bez przesady, nie wychodze z założenia, że od razu będzie mi sie sypał furacz... To, że 1,9 TDI pali mniej niz 2,5 TDi to chyba wiadomo z samej matematyki bo im wieksza pojemnosc to wiecej potrzeba paliwka w silniczku  :D A poza tymi czynnikami jak spalanie zalezy mi tez na w miare fajnym ;) głosie silnika i w miare nie zabijajacym portfela spalaniu...
..:: www.TUNING4YOU.prv.pl ::...

Zapraszamy do wspólpracy: info@tuning4you.pl

Re: Audi 2,5tdi V6
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Lutego, 2005, 10:11:37 »
Cytat: "Toreto"
Koszty sa ważne ale bez przesady, nie wychodze z założenia, że od razu będzie mi sie sypał furacz


Nie Twoje "założenia" ale życie to weryfikuje i jak będziesz używał samochodu do weekendowego lansował się po mieście to szybko tego na kieszeni nie odczujesz jednak jak będziesz nim jeździł to nie ważne w jakim stanie kupisz wózek zawias szybko ci padnie.
Nie jest to teoria wyssana z palca tylko sprawdzone w praktyce nawet w salonowych samochodach zasias pada po 60 tys. km nawet wcześniej a w roczniku który chcesz kupić napewno km będzie od groma i ciut ciut minus cofnięty licznik  :wink:
Sam miałem A4, znajomi mają B5 i B6 (ten sam zawias) wiec sprawdzony i przećwiczony temat jest