TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« dnia: 14 Lipca, 2007, 08:49:22 »
Witam Wszystkich.
Od dwóch dni kilka sekund po włączeniu silnika zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych.
Żadne inne kontrolki nie palą się.
Silnik chodzi poprawnie.
Co to może być? Gdzie szukać?
To jest mój pierwszy silnik Diesla.
Poproszę o pomoc.
Maciej



Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lipca, 2007, 11:18:28 »
oznacza to blad silnika , na poczatek podjedz na diagnoze vagiem bedziesz wiedzial co sie dzieje
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Lipca, 2007, 12:55:26 »
oznacza to blad silnika , na poczatek podjedz na diagnoze vagiem bedziesz wiedzial co sie dzieje

Nie koniecznie
Uszkodzony czujnik stopu przy pedale lub walniete zarówki swatel hamulcowych i tez bedzie mrugac
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Października, 2007, 22:12:38 »
Zgadzam się z opcją awarii świateł "stopu" (czujnika pod pedałem, lub przekaźnika przy ABS), lub innej drobnej usterki  8)

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Października, 2007, 13:52:59 »
Ja mam 3 szt TDI (2 to 90-cio konne Caddy z 2002r, trzeci to T-4 2.5TDI 102KM) i miganie świec żarowych to zawsze była informacja o ZAPCHANYM FILTRZE PALIWA. Migająca kontrolka świec żarowych oznacza awarię układu zasilania paliwem. Popatrz na przewody paliwowe biegnące od filtra do pompy - jeżeli idzie w nich powietrze (bąbelki) to masz filtr zapchany - przypychający się... bo jednak jeszcze chodzi... W przypadku tych silników wymianę filtra paliwa zaleca sie co 60 tyś km - możesz częściej - na pewno nie zaszkodzi... Ja wymieniam dopiero jak zacznie migać (z braku czasu) i to jest zawsze co mniej-więcej 95-98 tyś km przebiegu. WAŻNE - kupuj tylko markowe filtry. A jak juz przeciągniesz na max`a to poza migającą kontrolką świec zapali ci się kontrolka od układu hamulcowego - zaczną się palić światła STOP`u pomimo nie wciskania pedału hamulca a po kolejnych 20-30 km auto centralnie STANIE...:) Tego nie polecam.

Offline Jo

Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Października, 2007, 22:38:53 »
Witaj,
walczyłem z podobnym przypadkiem, choć mój może być odosobniony. Najbliższy jestem ostatniego wpisu - układ paliwowy. Ćwiczyłem to z serwisem VW. Odczyt na komputerze pochodził z pompy wtryskowej - chcieli ją rozbierać Boże jakie amatorstwo. Wszyscy byli ździwieni ponieważ silnik pracował idealnie. Poddali się i wysłali mnie do serwisu Bosch'a (pompa Bosch'a). Sam także szukałem odpowiedzi. Dziwnych żarówek, czujników stopu i innych ciekawych pomysłów. W końcu zacząłem zastanawiać się ze znajomym nad dziwnym (wszystko działało w 100%) odczytem z pompy. Doszliśmy do wniosku, że pompa może reagować w ten sposób tylko na złe paliwo (zawsze tankuję na jednej stacji, wysoko gatunkowe paliwo - więć tym bardziej nie mogłem uwierzyć w tę teorię) ale wymyśliliśmy, że dolejemy usztachetniacza. Ku mojemu zdziwieniu lampka przestała mrugać po miesięcznej z nią walce. Co ciekawe pół roku później akcja na tej samej stacji z tym samym paliwem. Lampka zaczeła mrugać. Nauczony przykładem natychmiast dolałem uszlachetniacza i przeszło. Zmieniłem stację i paliwo. Od tamtej chwili, nie widziałem mrugającej lampki. Tak jest do dziś przez 2 lata. To nasze super, hiper, extra paliwo - tak nas oszukują. Choć jedno jest dobre ale bez reklam.
Pozdrawiam
Jacek

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Października, 2007, 23:50:46 »
Jo ...chodzilo o wode w paliwie  ???

Offline Jo

Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Października, 2007, 11:54:15 »
Tak Moretti.

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Października, 2007, 13:15:26 »
wiec normalne ze lampka sie zapala ...

Offline Jo

Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Października, 2007, 18:12:29 »
normalne dla ludzi, którzy to wiedzą. Nie wiem, czy ma Pan do mnie żal za brak wiedzy ale z tego co napisałem (a tak było) nawet serwis VW się poddał i wysłał mnie do serwisu bosch'a. Proszę pamiętać, że jestem użytkownikiem a nie "fachowcem". Gdybym nim był pomagałbym, a nie stwierdzał z punktu widzenia "fachowca" oczywiste fakty. Ciekawe, czy wszystkie usterki są dla Pana takie banalne przed ich rozwiązaniem. Poza tym zła jakość paliwa w teoretycznie najlepszym paliwie na rynku nie jest chyba taka normalna. Nie sądzi Pan?
Pozdrawiam
Jacek

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Października, 2007, 22:50:47 »
To nawet nie tyle chodzi o jakość paliwa tylko inwencję "tfurczą" pracowników stacji. Ja z powieści wiem, że świece żarowe, zwłaszcza w starszych TDI, potrafią anonsować krytyczne błędy silnika (taki odpowiednik dzisiejszego napisu czerwonego stop na wyświetlaczu np B5).

Pozdrawiam
K.

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Października, 2007, 15:20:03 »
Jo ...nie mam do nikogo zalu ze sie nie wie. Ja tez tu jestesm zeby sie czegos dowiedziec i jak cos wiem ,to podpowiedziec .
Woda w systemie paliwowym  to problem od wiekow . Wody nie trzeba nawet dolewac do paliwa aby tam sie pojawila . Ona sam dostaje sie z powietrza. Miejscem gdzie sie powinna czesciowo oddzielic od paliwa to filtr . Wiekszosc firm stosuje czujnik zawartosci wody w paliwie ( najczesciej jest wkrecony  na dnie filtra paliwa z wystajacymi kablami )Po przestudiowaniu instruckcji auta jest wyjasnione jak jest sygnalizowany ten problem . VAG  uzywa lampki swiec zarowych do sygnalizowania jakiej  kolwiek awarii ..to jest wylacznie ich problem i polityka . Moze chodzi im o przyciagniecie kientow do servisu ..tego nie wiem . Kiedys modne bylo miec lampki i zegary do wszystkiego ...im wiecej bylo , tym lepiej  ;D . Potem nastapily czasy minimalizacji . Francuskie samochody nie mialy  nawet  zegara temperatury cieczy chlodzacej . Bylo niby taka lampka "STOP" jak byl problem z grzaniem ..ale najczesciej zapalala sie jak juz bylo po zawodach i po silniku .
  Wracaja do wody w paliwie ...jesli znajdzie sie ona tam nie calkiem niechcacy to juz jest calkiem inna bajka .Ja tez mialem taki przypadek i nie wiedzialem o co chodzi . Zalelem sobie bak "tanio " i silnik stracil moc ( TOLEDO TDI 110 KM z Boxem Vtech )to myslalem ze BOX siadla i tam zaczalem grzebanie.Prawie juz chcialem wyciagac turbine i tloki . Ale ktos mi powiedzial zebym zmienil stacje paliwowa i moc wroci . Tak zrobilem i problem znikna . Sam nie wierzylem w te legende ze az tak moze dotknac silnik zle paliwo (nie pisze "tanie" bo moze nie ma cena nic do tego ) .Tak wiec uczymy sie cale zycie  ;)

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Października, 2007, 13:52:46 »
Święte słowa Moretti!

Mi złe paliwo (sieć stacji, dość znana, głównie z konkurencyjnych cen) zabrało wszystkie wtryski w Peugeocie 206 benzyna 1.1.

Pozdrawiam!
K.

Offline Jo

Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lipca, 2008, 18:37:11 »
Witam,
nie ma problemu Mr.Moretti.
Zalałem rzekomo najlepsze paliwo na rynku, a nie tzw. tanie. Wystąpił problem z lampką. Dolałem uszlachetniacza i było po temacie. Po kilku miesiącach sytuacja się powtórzyła (ten sam dostawca paliw, to samo najwyższej jakości paliwo), ponownie dolałem uszlachetniacza i problem rozwiązany. Po tym zdarzeniu zmieniłem dostawcę paliw. Do dziś (to juz kilka lat) nie mam problemów z lampką świec żarowych.
Co do tej wody w paliwie.
Jeśli teoretycznie przez wiele lat (bez najmniejszych wyjątków) tankuje się najlepsze paliwo na rynku (płacąc dodatkowe pieniądze), mało kto dopuszcza myśl o jego złej jakości. Takich ludzi może być więcej a rozwiązanie jest banalne.
Serdecznie pozdrawiam
Jacek

Odp: Kontrolka żwiec żarowych w Sharanie silnik AFN
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Lipca, 2008, 13:58:21 »
Mrugająca kontrolka w nowszych TDI (przeciętnie od 2000r.) oznacza uszkodzenie czujnika stopu przy pedale hamulca lub czujnika przy pedale sprzęgła. Z kolei gdy kontrolka pali się bez przerwy oznacza usterkę świec/y żarowej lub (co najczęściej sie zdarza) usterkę żarówek stopu. Pozdrawiam
VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM