TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

ciężko pali jak jest nagrzany.

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

ciężko pali jak jest nagrzany.
« dnia: 27 Lipca, 2007, 16:31:24 »
witajcie, mam problem z Golfem IV silnik 90KM TDI. na zimno zapala szybko z jednym drgnięciem. jak jest nagrzany musze krecić z 8 sekund i dopiero załapuje. jak silnik pracuje to nie ma zadnych złych objawów. ładnie przyspiesza, nie kopci ITD. problem z tym zapalanie na gorąco. co może byc? jak tego sie pozbyć. VAG żadnych błedów nie wykazywał.


jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipca, 2007, 20:47:41 »
Problem dość pospolity ;D
Pompa wtryskowa nosi już niewielkie objawy zużycia i przy ciepłym silniku ustala nieprawidłową dawkę paliwa, silnik ciężko załapuje.

Masz 2 wyjscia:
- zmienić pompę wtryskową
- dokonać zmiany mapy dawki w sofcie

I powinien palić od kopa ;)

A tak na marginesie dość dużo osób ma z tym problem już przy przebiegu nawet 120 tys. Spotkałem wlaśnie taki przypadek i dziwi mnie dlaczego tak szybko się to dzieje :o
Osobiście uzytkuję MK3 TDI 90 KM 1Z z 1994r. i mam już nakręcone ok. 260 tys i nigdy nie spotkal mnie taki problem ???
Czy może po 99r wyszły jakieś wadliwe serie pomp, że tak trapią je tego rodzaju defekty ??? ??? ???
GOLF III TDI 1Z

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipca, 2007, 21:24:28 »
Podejzewam ze problem lezy w ekologicznym podejsciu do map rozruchowych ktore nie wybaczaja min spadku wydajnosci ukl paliwowego i rozrusznika,
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lipca, 2007, 01:57:36 »
Miałem identycznny problem i jak sie okazało wina lezała po stronie dawki paliwa.
powinien pomóc drugi podpunkt podany przez Marco.
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lipca, 2007, 20:10:05 »
no tak ale jak to wykonać? czy da sie to zrobić VAgiem lub Vasem?
jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lipca, 2007, 21:15:50 »
da sie vagiem (chyba) ale ty tego samemu nie zrobisz
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lipca, 2007, 21:24:20 »
a czy serwis to wykona? to jest auto mojego znajomego. i w Elblagu potrzebuje takiego fachowca. chyba tego sie nie robi tak samomo jak chiptuning?
jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.

Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Lipca, 2007, 05:33:08 »
Serwis powinien to zrobic. Ale w polsce nic nie wiadomo....
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Lipca, 2007, 12:14:40 »
serwis tez tego chyba nie zrobi trzeba poszukac tunera, w gdansku masz roba555 musisz wybrac sie na wycieczke
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Lipca, 2007, 21:14:08 »
ile taka korekta moze kosztować u Rob555? a czy nie trzeba może popy zregenerować lub uszczelnić?
jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Lipca, 2007, 21:58:26 »
mozesz owszem zregenerowac lub kupic nowa pompe przelicz co sie bardziej kalkuluje korekta wyniesie chyba z 400zl . www.tune-up.pl
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Lipca, 2007, 21:58:39 »
Regeneracja pompy to nie jest ekonomiczniejsza alternatywa ....

Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Lipca, 2007, 21:59:35 »
a wiadomo dokladnie co w pompie siada? co jest powodem takiego stanu rzeczy? jakaś konkretna rzecz?
jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Lipca, 2007, 22:55:17 »
a wiadomo dokladnie co w pompie siada? co jest powodem takiego stanu rzeczy? jakaś konkretna rzecz?

np tlokorozdzielacz, lekko padajace wtryski, zuzyty akumulator i rozrzusznik ktory nie pozwala na szybkie wkrecenie sie do optymalnych obrotow + milion innych rzeczy.
Uwierz mi...lepiej zrobic myk w mapach i miec spokoj a nie co kilka tys km wymieniac elementy ktore jeszcze dlugo pozyja (np pompa).
VAG mozesz zrobic ale to pomaga naprawde na krotko i tylko w niektorych przypadkach.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: ciężko pali jak jest nagrzany.
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Lipca, 2007, 18:25:12 »
witajcie wykorzystując mój wątek ,proszę o pomoc  w moim passacie wykryłem taki numer błedu 18017( P1609) rozszerzenie opisu bład nieznany. szukałem poprzez wyszukiwarke i nie znalazłem. co to może być z góry dziekuje za pomoc
jest Passat 1,9 TDI 4 Motion 2005r.