TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« dnia: 14 Kwietnia, 2007, 19:43:34 »
witam,

Chciłabym zachipować silnik 3.0d 184KM w moim e39 z rocznika 1999r. w manualu,
Byłem na hamowni i na wykresie wyszło ze moment obrotowy wchodzi na 360 zamiast 390(seria) z pikiem na 390 później, niestety gdzieś mi wcięło ok 15KM bo wkreca się tylko na ok 170KM
Czy ktoś się z takim przypadkiem spotkał ? gdzie poszukać tych brakujacych koni ? czy odrazu chipować?
Sprawdziłem gwizdałkę - doładowanie na poziomie 2,1 (wymieniony wirnik na nowy wiec sama turbinka chodzi ładnie)
Dawki paliwa wchodzą na max
Przepływomierz zachowuje się w pełnym zakresie standardowo dochodząc do wartości 1000
gdzie jeszcze szukać przyczyn?
Na co zwrócić jeszcze uwagę?
Poniżej przedtawiam wykresik tego cuuuuda :)
z góry dzieki za info...
pozdrawiam






Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca, 2007, 09:36:38 »
Hej
Morze masz auto z Belgi? W tym kraju sa specjalnie nizsze moce poniewaz maja strasznie duze oplaty od mocy

Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipca, 2007, 14:42:06 »
niestety auto jest z Francji
dla ściłości ustawiliśmy doładowanie na 2.2 i ładnie pompuje wykres robi się płaski i przy 2600 obrotów jest ocinka na 1,8 i powoi odbudowuje ciśnienie,
pomierzyliśmy Cisnienie na Railu
ok 300 - 350 na jałowym
przy normalnej jeździe do 800
natomiast jak zacza działas turbo i pełna moc to dawka jest 1100 do 1250
wykres rośnie bez żadnych załamań, widać ze stabilnie podaje ropkę...

szczerze to już brak jest jakiejkowliek koncepcji na to, a czuć pod nogą ze to takie TDI 110 KM

Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Lipca, 2007, 17:05:19 »
Sprawdz dokladnie dolot ,konczac na kolektorze ssacym wlacznie,przeczysc elektrozawory szczegolnie od turbiny.Czy auto przyspiesza rownomiernie ??nie dymi??

Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Lipca, 2007, 20:19:24 »
witam

zawór od turbiny kupiłem nowy, dało to taki efekt że wcześniej po tym spadku ciśnienia nie chciało rosnąć, teraz rośnie.
AGR zaślepione, odłączane różne kombinacje.
Auto nie dymi, odpala na ciepłym i zimnym bez problemów,
pracuje równo, wtryskiwacze w normie,
auto nie miało przeszłości wypadkowej i wszystko jest w oryginale, filtry zmienione,
heh i co dalej, co mam te doloty przegwizdać :)
cóż dalej....

gdzieś czytałem o tym zeby spróbować wrzucić jakąś modyfikację...
ale jestem zdania że chiptuning to nie jest narzędzie do naprawy,,


Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Lipca, 2007, 20:23:04 »
aha co do przyśpieszenia
to turbina załącza się w dobrym momencie(wbija w fotel) jest ciąg wszystko fajnie do magicznego 2600 obrotów
gdzie łapie dół i wtedy znów zaczyna ciągnąć uzyskująć prawidłowe parapetry około 3200 - 3400 obrotów,
robiłem pomiary elastyczności na róznych biegach fakt faktem nie mam sprzętu ale różnice w stosunku do serii są zdecydowane.

Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Sierpnia, 2007, 15:35:00 »
Hej sam to auto sprowadzilem z niemiec, napewno w seri jest 193 km te z belgii mialy 170wiec jest to zaduza roznica

Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Sierpnia, 2007, 21:57:44 »
nie do końca zrozumiałem to co napisałeś,
193 koniki miały BMW po lifcie który był we wrześniu albo październiku 2000 roku
mój miał mieć w serii 184KM,
temat generlanie uważam za zamkniety
zmęczyłem sie tym samochodem i sprzedałem
moze trafiłem na felerną ale napiszę po krótce bolączki tego modelu z którymi miałem problem:
1. regeneracja turbiny - okazało się że te łopatki od strony wydechu połamane
2. 1 wtryskiwacz zaczął wykazywać już zmęczenie
3. zawór podciśnienia do turbinki - ożył a niby tylko sitka sie przedmuchuje
4. pompa wody - tak się rozleciała że wisko się wygło i jeszcze wiatrak mi nabroił
5. mata pasażera - do wymiany
6. co ciekawe - aluminiowa łapa która napinała pasek od klimy (fachowo to podstawa klimy tak mi się wydaje) wyrobił się w niej napinacz i też nabroł
7. żarówki to co 2 miesiace się non stop jakieś przepalały
8. czujnik ABS tył prawy i przód lewy, a w końcu się okazało ze pompa zaczyna głupieć co podobno też jest normą bo była z serii jakichś tam 001
9. padł mi wentylator od klimy od tak zużył się i nie było nić śladów od dzwona,

oczywiście są sprawy w których auto to jest wybitne
- prowadzenie przyczepność świetne hamulce
- niesamowite spalanie - trasa Toruń - Kraków prędkości momentami 180, nawet do 230 ciągle redukcje i pełna do przodu i średnie wyszło 7,5 litra, naprawdę to auto pokazuje swoje walory na długich trasach i pewnie z tą myślą było stworzone...

teraz kupiłem sobie japańczyka w benzie i chcę sobie chwilę odpocząć od warsztatów..

pozdrawiam

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Sierpnia, 2007, 22:57:02 »
Te BMW napewno okazyjnie kupione z przebiegiem 40 000 km  ;D

Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Sierpnia, 2007, 08:11:24 »
heh tak okazyjnie to ja to sprzedałem
przebieg miała 260 tyś
wejdź na forum BMW to poczytaj sobie o e39
zanim okazyjnie coś napiszesz

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Sierpnia, 2007, 09:15:25 »
Nie musze wchodzic na forum zeby miec zdanie o tym samochodzie . Przez moje rece przeszly prawdziwki z przebiegami do 600 000 i jeszcze do dzis gdzies  tam jezdza . Jesli chodzi o pompe wodna to specjalnie jest zrobiona z plastiku zeby po jakis 150 000 trzeba bylo zmienic ...ale nie jest przewidziane ze ktos do  ponad 200 000 zaczekal sobie az sie calkiem rozleci .Moze tez byc ze  wczesniej ktos zamontowal chinski zamiennik za 20 zl . Kiedys jak bedziesz mial znowu samochod (czytaj BMW ) dam namiary na firmy ktore produkuja zamienniki lepszej jakosci niz orginalne .
    Twoj egzemplaz moze nie byl felerny a tylko wczesniej zle servisowany . I tylko nie mow ze byl i w oficjalnym servisie bo dla mnie to nie jest  argument .Zadne servisy oficjalne i zadnej marki nie sa bogami ..tak samo sa omylni (omylni zinterperetuj jak chcesz )  ;)

Odp: bmw 530d za niski moment obrotowy i mała moc
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Sierpnia, 2007, 09:39:13 »
tak masz rację trafił mi się egzemplarz który został sprzedany po to żeby nie dokonać normalnych serwisowych wymian,
serwisowany to on pewnie nie był za wiele i to się zgadza,
i akurat nie pompa wody była tutaj jakimś problemem
niestety w tym modelu dostrzegalne sa powracające problemy z brakiem mocy, wadliwe pompy ABS, defekt maty pasażera, padające wtryskiwacze...

nigdy nie uważałem serwisów autoryzowanych za wyrocznie, a w moim regionie nawet omija sie ich szerokim łukiem, są ludzie lepsi w tym temacie, bo da się zauważyć ale specjaliści od BMW są dość charakterystyczni :)

ale co pewne że wrócę do tej marki napewno tyle ze może benzyna

ps. wcześniej miałem e34 525TDS i był o wiele mniej awaryjny, bo pewnie pozbawiony połowy eleketroniki występującej w modelu wyżej...

pozdrawiam