Zasadniczo można wyróżnić następujące problemy z dieslami:
- zbyt złożone rozwiązania ekologiczne - przykład: PSA 2.0 HDI 136 KM z filtrem częstek stałych. Awarię systemu prezentowaną na wyświetlaczu pod nazwą "Antipollution fault" możemy podziwiać w nowych autach, zasadniczo nie robiąc nic. Wystarczy jeździć. Serwisy nauczyły się już nawet same płukać filtr cząstek stałych ! (Centrala tego nie wie ? To czas się dowiedzieć
)
- mała odporność na słabe, zasiarczone paliwa - przykład: System wtrysku CR Delphi obecny w Fordach, Jaguarach (wiem że tu kochamy diesle ale Boże, Jaguar Diesel..., a jeszcze 2.0 i kombi Stype
), Renault (1,5 dCi). Zazwyczaj siada pompa wtryskowa, która wiórami metalowymi zarzyguje cały układ wtryskowy, często zabijając wtryski
- słabe, upalające się końcówki wtrysków - przykład: ponownie Delphi dCi, szczególnie małe pojemności (1,5 dCi)
- zbyt szybkie zużycie układu rozrządowego, szklanek - przykład: TDI PD (warto lać dokładnie zalecany przez producenta olej !)
Nie kojarzę jakiś wad układów CR na wtryskach Bosch (np. Alfa/Fiat/Lancia JTD). Oczywiście dużo zależy od samych użytkowników.