TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Kontrola we flocie.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontrola we flocie.
« dnia: 12 Wrzesień, 2007, 10:47:30 »

Wiecie jak to jest, kierowcy dużo jeżdżą wacha płynie i nie ustrzeże się człowiek przed przekrętem, teraz koncerny paliwowe oferują systemy kontroli wydatków na paliwo, ale co wybrać? Jeśli kartę paliwowa to jakoą, a może gps rozwiąże sprawę? Jeśli macie w tym doświadczenie to pomóżcie. 



Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Wrzesień, 2007, 20:51:08 »
monitor stanu baku i przebiegu (czarna skrzynka) oraz karty paliwowe. wydaje mi sie ze kazdy przekret bedzie do wychwycenia
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Offline dssn

  • *****
  • 590
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Wrzesień, 2007, 07:02:42 »
chocbys na glowie stana to sie nie ostrzeżesz, dla chcacego nic trudnego. I niestety im wiecej zabezpieczen tym wieksza pokusa zeby cos ukrasc. Ale karty paliwowe chyba beda najlepsze a gps najgorszy :P
O

Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Wrzesień, 2007, 22:37:56 »
Czemu twierdzicie, ze karty paliwowe zapewniaja tak duze bezpieczenstwo we flotach?

Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Wrzesień, 2007, 12:48:18 »
Sam tu zadaję pytania, ale jak czytam o kartach paliwowych to coraz bardziej się do nich przekonuję. Daja wiele możliwości, od ustalania limitów na tankowanie, przez przypisanie powiedzmy do konkretnego auta, po natychmiastowe dostępne online raporty. Tu podaje akurat przykład BP, nie wiem jak jest z innymi, ale myślę, że podobnie. Dodatkowo możliwe jest również obniżenie kosztów paliwa, jeżeli flota dużo go zużywa. Ładnie to wygląda na papierze jak się czyta, ale czy te wszystkie usługi przydają się w rzeczywistości?

Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Wrzesień, 2007, 00:07:54 »
Nadal nie widze tych zalet.

Mam dwie karty paliwowe BP (dzialaja rowniez na Statoil, ARAL, OMV, ESSO). Jedna na numer samochodu, druga na moje imie i nazwisko. Jezeli mam byc szczery to imienia i nazwiska nigdy mi nie sprawdzono. Numery rejestracyjne owszem, ale mniej wiecej na 10% stacji nie. Co ciekawe jaka mam gwarancje, ze moj pracownik nie zdejmie blach z samochodu firmowego i nie natankuje swojego. Owszem mozna sledzic zuzycie paliwa, ale tak naprawde zawsze mozna zostac zrobionym w jajo :(

Offline dssn

  • *****
  • 590
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Wrzesień, 2007, 13:14:50 »
dlatego mowie ze sie nie ustrzeże. Nie ma szans, musi liczyc tylko na uczciwosc pracownikow hehe :)
O

Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Styczeń, 2008, 22:33:58 »
Heh, sorki, ze odgrzebuje stary temat ale czuje sie poniekad wywolany do tablicy, gdyż swego czasu..... niezle potrafilem zarobic na flotowcach (czy to z uta czy dkv). Pare stowek miesiecznie moglo wpasc...
Jesli bedziecie zainteresowani to moge pokrotce napisac jak tensystem dziala....
Aby ograniczyc "krecenia" kierowcow najlepiej zadbac o ww. monitor stanu baku. Ponadto, jesli to mozliwe, niech kierowcy tankuja na "pewnych" stacjach (koniecznie z automatyka, bo bez niej to i swiety Boze nie pomoze...).

Offline mat11991

  • *****
  • 524
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Styczeń, 2008, 22:59:38 »
no to napisz jak ten system działa 8)
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline HOUEK

  • *
  • 20
  • Skoda Octavia Combi 1,9 TDI ALH 2004r
Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Styczeń, 2008, 20:51:17 »
Rowniez chetnie poczytam jak ten system dziala.................bo jakby nie bylo sam jestem managerem floty liczacej grubo ponad 100 pojazdów. Osobiscie stosuje tradycyjne karty ewidencji kilometrów, gps, czujniki w baku. Zadne karty flotowe w mojej flocie nie wchodza w gre ze wzgledów ksiegowych, nad czym zreszta ubolewam. Metoda która stosuje czyli powiazanie 3 ww. elementów jest bardzo skuteczna, a w szczegolnosc kontrola ewidencji kilometrów prowadzonych przez kierowców, z gps............nic sie nie przekreci, tym bardziej ze handlowcy wysylani sa w konkretne miejsca, otrzymujac dyspozycje z centrali. Jakiekolwiek znaczace odchylenia miedzy kilometrowkami a gps owocuja wezwaniem na dywanik i tłumaczeniem sie z rozbieznosci. Jesli delikwent nie potrafi sensownie wybrnac (a w 99% przypadkow nie potrafi, bo gps rzadko sie myli), zostaje obciazony nadwyzka km wg stawki 78gr za km i grzywna. Poza tym wprowadzilem limty spalania, a co za tym idzie tzw "przepaly" - jesli przekroczysz limit spalania na 100lm dla danego auta płacisz z wlasnej kieszeni za nadwyzke.
Panowie, kluczem do utrzymania floty w ryzach jest dobry regulamin, twarde jego egzekwowanie, łacznie z konsekwencjami/karami i czeste szkolenia kierowcow.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Styczeń, 2008, 10:23:55 »
Nic to wobec pomysłowości kierowców. Możesz nawet posadzić w aucie kontrolera żeby pilnował przebiegów i tankowań. Pojedzie na serwis, dogada się (a zawsze można się dogadać) i wymienią ci jeden dodatkowy filtr lub inną część (której faktycznie nie wymienili) i tak wyjdzie na swoje ;) Po prostu mentalność tego narodu jest główną przyczyną powstawania kosztów ponadnormatywnych... Mentalność wyniesiona jeszcze z minionego ustroju w którym "nienormalnym było nie kombinować"... ;) Sam kiedyś czekając w kolejce do serwisu Renault`a (nieszczęsnego Scenic`a posiadając jeszcze) byłem świadkiem rozmowy jak kierowca firmówki dzwonił gdzieś do jakiegoś przełożonego czy innego szefa z meldunkiem ze na serwisie wyszło że konieczna jest wymiana przednich tarcz hamulcowych bo się pogięły (tarcz i klocków) i ze będzie to 900 zł kosztować (a wcześniej chłopaki ustalili że przyjedzie po południu swoim autem na przekładkę kpl opon zimowych) Faktura poszła na wymianę hamulców w "firmówce" a wymienili kpl opon w prywatnym... ;D

Offline HOUEK

  • *
  • 20
  • Skoda Octavia Combi 1,9 TDI ALH 2004r
Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Styczeń, 2008, 16:29:21 »
Piasek, ja pisze o paliwie. O czesciach to osobny temat i trzeba przyznac ze trudniejszy.

Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Lipiec, 2013, 13:56:28 »
Polecam założenie monitoringu gps firmy finder. Sam z niego korzystam i jestem niezmiernie zadowolony :)

Jestemza

Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Październik, 2013, 21:19:32 »
Monitoring gps jest niezawodny na złodziei! Ja miałem okazję pracować z kolesiem który oszukiwał firmę na grubą kasę. Szef w końcu się wkurzył i zainstalował monitoring PetSoft-u, od razu wyszło kto jest uczciwy a kto nie. I bardzo dobrze, bo nam też się za niego dostawało.

Michał

Odp: Kontrola we flocie.
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Październik, 2015, 18:24:20 »
Jak macie tego typu problemy to po prostu zadzwońcie do jakiejś konkretnej firmy i nawet nie pisząc na forach uzyskacie na pewno odpowiedź. Jak już wcześniej pisałem, ja bym zadzwonił do GPS Monitoring Pojazdów - ASNET, bo z nich korzystałem i oni są faktycznie dobrzy, bo mają praktyczną wiedzę [również firma pokrewna obsługuje ochronę], ale jak uważacie. Poszperajcie, na pewno coś znajdziecie dobrego.