TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

200 km super, kolejne 150 i klapa...

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

200 km super, kolejne 150 i klapa...
« dnia: 18 Września, 2007, 09:38:40 »
Cześć,

Mam vento od piątku, silnik 1,9TD, 1993 rok. Przed zakupem sprawdziłem wszystko bardzo szczegółowo.

-Silnik suchy, czysty, ale nie myty,
- autko odpala na zimnym i ciepłym jak ta lala,
- chodzi jak w zegarku
- moc rewelacyjna
- żadnego dymienia ani na czarno, ani na biało ani na niebiesko
- temperatura żadnych skoków, chodzi do 90 stopni i koniec, żadnych wahań itp.

Wszystko pięknie, w weekend zrobiłem autem ponad 350 km, na starcie stan oleju to połowa między stanami. Wczoraj sprawdzałem, było bez zmian. Dziś wieczorem znów i jest MINIMALNY! Co się stało? Przejechałem autem 160 km od wczoraj i wziął tyle oleju? A przecież wszystko chodzi idealnie.

Dodam jeszcze że w sobotę znalazłem trochę syfu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego (olej?). Czyżby uszczelka pod głowicą? Ale przecież nie dymi! Dodam że nie ma też wycieków na postoju jak stoi przez noc :'(.

Pomóżcie proszę...



Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: 200 km super, kolejne 150 i klapa...
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Września, 2007, 10:38:52 »
zdaje mi sie ze poprzedni wlasciciel wlal jakiegos doktora moze, i moze turbawka juz na wykonczeniu??powinienes z wydechu czuc spalony olej i sadza w wydechu bedzie tez taka gesta i lepka mi sie wydaje
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline bruce

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 200 km super, kolejne 150 i klapa...
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Września, 2007, 08:34:22 »
Bardzo mozliwe, ze to uszczelka pod glowica. Silnik wcale nie musi kopcic jak padnie uszczelka, bo moze tracic uszczelnienie pomiedzy plaszczem wodnym a olejowym. Tylko to tez dziwna sprawa, bo jak uszkodzi sie w ten sposob to przewaznie woda wplywa do oleju a nie na odwrot. Mozesz tez sprawdzic uszczelke w bardzo prosty sposob- wyjmij przewod, ktorym splywa plyn do zbiorniczka wyrownawczego i wloz go do napelnionego woda sloika lub jakiegos innego przezroczystego pojemnika. Uruchom silnik, dodaj gazu i zobacz czy bulgocze w sloiku-jesli tak to uszczelka :(
GG:1087223