TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

BOX a kąt wtrysku

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BOX a kąt wtrysku
« dnia: 22 Lutego, 2005, 00:20:56 »
Zastanawia mnie w jaki sposób box powiedzmy dla VP37 lub dowony CR
wpływa bezpośrednio na kąt wtrysku? Czy może mnie ktoś mądrzejszy oświecić.



Offline da3

  • **
  • 127
BOX a kąt wtrysku
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Lutego, 2005, 09:35:05 »
nie jestem specjalista od boxow ale chyba nie wplywa, sa osoby na forum ktore produkuja Boxy wiec pewnie dadza bardziej wyczerpujaca odpowiedz

BOX a kąt wtrysku
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Lutego, 2005, 20:12:55 »
Na to liczę, jednak w wszystkich materiałach, również na pierwszej stronie
w opisie działania wyraźnie jest napisane że modyfikuje, dlatego pytam w jaki sposób?

Offline da3

  • **
  • 127
BOX a kąt wtrysku
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lutego, 2005, 20:30:20 »
Box zwieksza tylko dawke paliwa przez oszukiwanie seryjnych sygnalow, ma przypadlosci przechodzenia w notlauf w najmniej oczekiwanym momencie(na przyklad podczas wyprzedzania), wiadomo ze wraz ze zwiekszeniem dawki paliwa podnosi sie tez nieznacznie cisnienie. Podsumowujac nie polecam jest czesta przyczyna odlotu sprezarek, dymienie wzrasta diamentalnie, stwarza niebezpieczenstwo na drodze.

BOX a kąt wtrysku
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Lutego, 2005, 23:07:18 »
Ja znam zasadę działania boxu, dlatego się dopytuje w jak sposób na wpływ na kąt wtrysku, tak jak jest to oficjalnie podawane, generalnie z boxami nie jest aż tak źle jak piszesz, problemy pojawiają się w momencie przesterowania, czyli jak sie przegnie z dolaniem paliwka ponad granice dymienia(wtedy kopci na czarno, notlufy, zapiekające sie kierownice w spręzarce), ale jeśli ustawienia są rozsądne, to auto śmiga
bezproblemowo, i niezależnie czy to jest VP czy CR, mam kilka aut w firmie na boxach i zchipowanych, niektóre mają powyżej 300tyś km przebiegu, od nowości po modach i zero problemów. Bynajmniej nie chce powidzieć że box jest super lub że jest lepszy od chipa, ale jedno i drugie rozwiąznie ma swoje plusy i  minusy, rozsądnie zestrojone i użytkowane generalnie nie ma negatywnego wpływu na auto.

Offline da3

  • **
  • 127
BOX a kąt wtrysku
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Lutego, 2005, 23:17:15 »
Oki to inaczej wedlug mnie nie da sie boxem sterowac kontem wtrysku

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
BOX a kąt wtrysku
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Lutego, 2005, 11:40:54 »
Kontem steruje się dzwoniąc do banku :wink:

Kąt wtrysku może być sterowany (zależy od producenta modułu) w modelach dla pompowtrysków (wszystkie modele, zarówno Bosch jak i Delphi, ale oprócz Nippon Denso UIS), CR-A (sterowane wtryskiwaczami, wszystkie modele), VP37 (pośrednio, w zależności od reakcji sterownika wtrysku), VP44, VP44PSG16 (CANBUS) i Nippon Denso (w ND przypadku zmiana może być tylko nieznaczna ze względu na możliwości pomp Denso V4 - więc nie stosuje się jej bo niewiele daje). Nie da się sterować kątem w modułach CR. Generalnie jednak zwiększenie mocy wynika z zwiększenia dawki dla dużych obciążeń więc nie może dostarczyć tyle mocy co chip (gdzie sterowanie doładowaniem, kątem i romaitymi limitami jak również recyrkulacją czy pracą skrzyni automatycznej daje sumarycznie lepszy rezultat).


Co do odlotów sprężarek - chipy podnoszą osiągi aut w sposób taki sam jak boxy (poprzez zwiększenie dawki paliwa). Cała otoczka (kąt, doładowanie, recyrkulacja) służy tylko poprawie sprawności i daje tą dodatkową przewagę nad boxem. Zwiększenie doładowania w programie oczywiście zwiększa obroty sprężarki i ryzyko jej awarii. Logicznie rozumując to nadmierny wzrost momentu (duże skoki dynamiki spalin) i nieumiejętne sterowanie (przedawkowywanie) niszczy sprężarki...
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

BOX a kąt wtrysku
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Lutego, 2005, 22:03:10 »
Czyli Ok, w CR nie ma możliwości, na co idea działania wskazuje, jednak odnosnie VP37/44 nadal nie rozumiem w jaki nawet sposób nawet posredni mozna sterować kątem wtrysku, gdzie układ pracuje wpętli zamkniętej nastawnik-iglica(czujnik początku wtrysku) i to generalnie sygnał z iglicy trzeba by oszukać, a rzaden z zanaych mi boxów nie jest tam podłączany, a za to wszystkie do nastawnika dawki paliwa.
Prosze Piro jako specjalistę od tych spraw o głębsze wyjaśnienie problemu :wink: