TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Silnik 1Y + Turbina

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bruce

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Silnik 1Y + Turbina
« dnia: 18 Września, 2007, 13:03:04 »
Witam wszystkich!
Jak juz zapewne zauwazyliscie, jestem nowym uzytkownikiem tego forum:)
Mam do Was nast.pytanie:
Znajomy ma Toledo 97r.z silnikiem 1,9d o symbolu 1Y (68KM). Chcielibysmy do niego zalozyc turbine od silnika AGR (90KM)...
Turbine juz mamy, pozostaje jednak pewien problem. Pewni mechanicy twierdza ze pompa wtryskowa tego silnika nie zdola odsluzyc tej turbiny i takiej mocy. Wedlug mnie to bzdura, bo zawsze zostaje na pompie i wtryskiwaczach pewien zapas mocy, a tutaj bylaby zmiana ok.20KM. Problem w tym ze pompy przy TDI sa podcisnieniowe a w tym 1Y nie jest...
Co o tym sadzicie? Moze wiecie jaka pompe ma Toledo 1,9TD (75KM), nie przypadkiem taka sama jak 1,9D?
Z gory dzieki za odpowiedz.
Pozdrawiam


GG:1087223

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Września, 2007, 20:18:49 »
alez calosc bedzie dzialac z ta jedna roznica do td ze nie bedzie zwiekszania dawki w funkcji doladowania. mozna regulowac dawke pompy ale przydalby sie uaktywnic mechanizm membranowy do zwiekszania dawki na pompie.
nie znam sie na silnikach d i td ale mysle ze maja takie same pompy
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline bruce

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Września, 2007, 20:22:41 »
A czy po dodaniu gazu, silnik poprostu sie nie zadlawi i nie bedzie chcial "isc"? Czy caly ten uklad sam zwiekszy sobie dawke paliwa, poprzez zasysanie jego wiekszej ilosci? Warto sprobowac montaz tej turbiny czy to jest zbedna robota??ps.W jaki sposob mozna zwiekszyc dawke paliwa na pompie?
GG:1087223

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Września, 2007, 23:05:49 »
Raczej sama z siebie dawka paliwa nie zwiekszy sie po wstawieniu turbo.Pompa rotacyjna to calkowicie mechaniczny i durny system .Dziala na zasadzie sil odsrodkowych.Ma stale ustwienia .Z samych obrotow kalkuluje obciazenie samochodu .Tak jak mowi Piro, bez membramki (taki grzyb nad pompa ) pompa nie bedzie wiedziala ze jest wiecej powietrza od turbo zeby zwiekszyc dawkowanie . Mozesz zwiekszyc dawke ...ale w calym zakresie .To sie robi taka sruba na tyle pompy . Wynik bedzie taki ze bedzie dymil na niskich (juz sie nauczylem : "batory" ;D) obrotach i troche mocy na wyzszych obrotach. Ale nie oczekuj duzo po takiej modyfikacji. Najlepiej kupic dodatkowo pompe od TD i wtryskiwacze ktore maja troche wyzsze cisnienie pracy od wersji  atmosferycznej.

Offline bruce

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Września, 2007, 23:15:21 »
Czyli nalezaloby wymienic pompe i wtryskiwacze? Tyle ze z tego co sie orientuje to koszt tych zakupow bedzie prawie taki jak silnika TDI 110KM  ;D
Jak w ogole dziala ta membrana?Podcisnienie ja podnosi i otwiera sie jakas dodatkowa dysza, czy jak?(wzialem to na chlopski rozum;) )
Aha, jeszcze jedno-czy pompy podcisnieniowe nie sa sterowane przez komputer(bo rozumiem ze musi byc to pompa z TDI)??
« Ostatnia zmiana: 18 Września, 2007, 23:19:04 wysłana przez bruce »
GG:1087223

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Września, 2007, 23:26:36 »
Pompa od wersji atmosferycznej i doladowanej jest tak samo mechaniczna . O silniku TDI zapomnij bo sam z siebie nie zadziala .Musisz miec ze wszystkimi kablami , z centralka ,przeplywomierz i cale orurownie . To juz lepiej  kupci gotowy TDI :)).
Nie mysle ze pompa mechaniczna (sterowanie mechaniczne na linke ) jest taka droga . Gdybys byl gdzies blizej mnie , nawet sprezetowalbym  Ci jedna i z 8 wtryskiwaczy . ;D

Offline bruce

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Września, 2007, 23:31:08 »
Wiem kolego Moretti, ze to nie takie proste, robilem juz swapa przy Superce  ;D
To na jakiej zasadzie dziala ta membrana? Jestem zadny wiedzy :)
ps.Moretti, jesli mozesz to odezwij sie na GG: 1087223.
GG:1087223

Offline bruce

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Września, 2007, 11:55:55 »
Nikt nie ma pomyslu czy to sie uda??
GG:1087223

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Września, 2007, 01:50:36 »
Dzialanie membrany jest proste. To taki prymitywny MAP  ;). W momencie wzrostu cisniena w kolektorze ssacym pod wplywem doladowani przez turbine nastepuje nacisk na membrane odpowiednio wykalibrowana . Membrana popycha cieglo ktore wewnatrz pompy zwiekasz dawke paliwa . I koniec jej funkcji ..znika doladowanie ..zmniejsza sie dawka .System ten byl stosowany tez w silnikach atmosferycznych (BMW 324 D ).A czy wyjdzie cos z takiej przerobki ,samo turbo do silnika atmosferycznego ? Cos wyjdzie ....jesli silnik stracil swoja sprwnosc po latach ...to doladowujac go pomozesz mu spalic ten nadmiar paliwa z ktorym nie radzil sobie  bedac atmosferycznym. Roznice odczujesz na podjazdach gdzie jest duze obciazenie.

Offline bruce

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Silnik 1Y + Turbina
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Września, 2007, 08:26:01 »
To moze ma ktos niedrogo do odstapienia pompe z membrana? :D
GG:1087223