TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

chiptunig BMW 118d

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
chiptunig BMW 118d
« dnia: 02 Października, 2007, 11:24:27 »
Czy maiał z was ktoś doświadczenie z chiptuningiem silnika diesla BMW 2,0 122kM ? Będę wdzięczny za wszelkie porady i sugestie



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Października, 2007, 18:21:47 »
To taki bardzo "przećwiczony" już silnik. Obcięta wersja 2.0d, z turbiną o mniejszej wydajności i słabszymi wtryskami.
30 KM i 80 Nm bez kłopotu da się dodać. Więcej - zamęczy się go.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Października, 2007, 18:51:59 »
Po zakupie auta pierweszy serwis wyświetlił mi się po 30 tys km. W BMW powiedzieli mi że nie ma potrzeby wymiany oleju wcześniej niż to co pokaże komputer. Czy po chiptunigu (takim łagodnym) należy zwrócić uwagę na częstszą wymianę oleju?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Października, 2007, 19:57:48 »
Nie, nie ma potrzeby częstszej zmiany oleju. Z zasady dobrze jest sprawdzać jego stan przy tak długich przebiegach i dotyczy to zarówno aut tuningowanych jak i nie. Ponadto pamiętaj, że musi to być zalecany olej producenta (typu "long run") i żadne sportowe oleje o wyśrubowanych parametrach go nie zastąpią bo zawiera inne składniki.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Października, 2007, 21:15:35 »
Co o tym sądzicie? Czy moment obrotowy nie jest zbyt wysoki?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Października, 2007, 14:15:31 »
Ładną charakterystyką nazwać tego nie można. Moment jest jeszcze w granicach rozsądku, ale bez sensu ta górka.

My robimy to typowo tak:



...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Października, 2007, 19:35:22 »
Ja w tych sprawach jestem laikiem więc wielkie dzięki za sugestie. Myślisz że powinienem wykłucić się aby zmienili trochę tą charakterystykę ? Jakie mogą być różnice w prowadzeniu auta?
Nie zaprzeczam, pomimo niewielkiego wzrostu mocy różnica podczas jazdy jest wyraźnie odczuwalna  :)

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Października, 2007, 20:54:49 »
Nie wiem czy kłócić. Proste - płacisz i wymagasz.
Oczywiście że taki przyrost momentu jaki uzyskałeś jest odczuwalny bo jest po prostu duży. Ale zwróć uwagę, że przy wyższych obrotach twoje auto się odczuwalnie dusi - widać to z wykresu...

To nie jest tak że Ecusoft nie może zrobić tego porządnie (bo może) tylko widać miał zły dzień.

No chyba że dostałeś to w prezencie - a darowanemu chipowi nie patrzy się w mapy ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Października, 2007, 15:50:21 »
Dzięki za pomoc, odwiedzę ich jeszcze raz. Mam nadzieję że mi to poprawią.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Października, 2007, 21:11:43 »
Na pewno. Mają w tym wprawę  ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Października, 2007, 20:06:15 »
Panowie podeszli do sprawy profesjonalnie i robili co można :)
Myślę że teraz jest ok

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Października, 2007, 21:01:04 »
Jest dużo lepiej, jednak brakuje "dopięcia" charakterystyki. Nie bardzo rozumiem co stało się na końcu ? Auto albo przeładowuje, albo zaczyna mieć za późny kąt wtrysku w stosunku do obrotów.


« Ostatnia zmiana: 15 Października, 2007, 22:08:51 wysłana przez Piro »
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Października, 2007, 17:45:00 »
Panowie tłumaczyli mi to tak, że posiadają hamownie .... a nie .... (niestety jestem w tych sprawach laikiem i nawet nie zapamiętałem jaką). Ponoć to jest przyczyną, że wykres tak spada w dół. Przynajmniej tak mi to obajaśniono. ;)
Zastanawiam się jeszcze dlaczego ecusoft podkręcając każdy silnik uzyskuje taki duży przyrost momentu obrotowego a nieznaczny mocy (nie jest to przykład tylko mojego samochodu) Na wykresach z innych firm wyglądało to troche inaczej.  ???

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Października, 2007, 17:58:06 »
Rozwiązanie jest proste. Podjedź na dowolną inną hamownię.
Nasza firma ma hamownię w Jastrzębiu (tak dla zmyły nie produkcji Vtech tylko MAHA LPS3000).
Możesz też skorzystać z wielu innych hamowni na Śląsku lub podjechać do nas.
Z naszej strony mogę zaproponować, że nie pociągniemy cię do odpowiedzialności finansowej - i już będziesz wiedział czy wynik jest dobry czy nie.
Nie sądzę jednak, żeby Ecusoft miał złą hamownię. P. Chrapusta zawsze starał się mieć dobry sprzęt.

PS: Myślę że mieli na myśli że mają hamownię obciążeniową a nie inercyjną. Jednak nie ma to znaczenia dla pomiaru osiągów w górnym zakresie obrotów.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: chiptunig BMW 118d
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Października, 2007, 22:39:35 »
Wielkie dzięki za pomoc, postaram podjechać się na waszą hamownię.
A tak w nawiasie to faktycznie mówił coś o hamowni inercyjnej... :)