TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Chmura białego dymu :)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Chmura białego dymu :)
« dnia: 02 Października, 2007, 11:27:37 »
Witam,
Jak zapalam na zimnym/nierozgrzanym silniku to strasznie kopci na biało, no i oczywiście nierówno pracuje. Nierówna praca ustaje po parunastu sekundach a kopcenie po około 1 minucie i później jest już ok. Jak jest rozgrzany to w ogólnie nie kopci - ani na biało, ani na czarno. Autko nie spala oleju ponad normę - 1 litr od wymiany do wymiany. Świece żarowe wymieniłem na nowe jakiś czas temu-nic nie pomogło, filtr paliwa też nowy....... Jak myślicie - co to może być ???

Dzięki

Acha. Silnik TDi 1Z


Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE

Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Października, 2007, 21:59:55 »
Ja podłączam sie do tego zapytania;).
Mam identyczny problem ale z nieco wiekszym silnikiem MANa.
Dzieje sie dokładnie to samo.
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Października, 2007, 22:18:23 »
Bialy ,gesty nie znikajacy dym = brak calkowitego spalania paliwa .To moze byc wiel przyczyn dlaczego nie spala silnik calkiem .Zaczynajac  od  braku wyprzedzenia momentu wtrysku i konczac na braku kompresji . W przypadku VW mysle ze to pierwsze na MANAch sie nie znam  ;D .Mysle ze podobnie tylko troche wieksze .

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Października, 2007, 08:00:16 »
Bialy ,gesty nie znikajacy dym = brak calkowitego spalania paliwa .To moze byc wiel przyczyn dlaczego nie spala silnik calkiem .Zaczynajac  od  braku wyprzedzenia momentu wtrysku i konczac na braku kompresji . W przypadku VW mysle ze to pierwsze na MANAch sie nie znam  ;D .Mysle ze podobnie tylko troche wieksze .


Czy za pomocą VAGa można to sprawdzić, ew. można poprawić "wyprzedzenie momentu wtrysku" ???
Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Października, 2007, 14:00:35 »
samym vagiem nie ale przy jego pomocy
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Października, 2007, 14:51:26 »
pewnie chwyta popuchacze zaworów na zimnym
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Października, 2007, 09:21:29 »
Poniżej filmik z odpalania auta. Czasami było tego dymu więcej i był bardziej gęsty.......

http://pl.youtube.com/watch?v=YBUiBZ_2shA
Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Października, 2007, 17:06:20 »
A jak zaskakuje zimny silnik? Dlugo musisz go kręcić ???
GOLF III TDI 1Z

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Października, 2007, 17:19:13 »
A jak zaskakuje zimny silnik? Dlugo musisz go kręcić ???

dawniej z "pół obrotu"(dawniej też tak kopcił), a ostatnio musi zakręcić kilka razy(czyt. obrotów)....., ale ogólnie nie mam problemów
« Ostatnia zmiana: 10 Października, 2007, 17:22:01 wysłana przez Zbyrak »
Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE

Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Października, 2007, 23:10:07 »
Jak jest chłodniej i wilgotniej na dworze to mój również kopci na biało(ale dużo mniej). Jakoś się tym nie przejmuje.Widzę na parkingu, że w takie dni większość aut kopci. Więc biały dym to chyba nic strasznego, gorzej niebieski, lub czarny.

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Października, 2007, 11:55:46 »
hmmm, a może to być walnięta uszczelka pod głowicą ??? i czy jakoś można to zdiagnozować bez rozbierania auta "w ciemno" ???
Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Października, 2007, 12:13:22 »
Tylko przy nie rozebranym  silniku diganozuje sie uszkodzona uszczelke,glowice lub blok . Po zdemontowaniu  jest to juz duzo bardziej kosztowna operacja .

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Października, 2007, 14:06:02 »
Tylko przy nie rozebranym  silniku diganozuje sie uszkodzona uszczelke,glowice lub blok . Po zdemontowaniu  jest to juz duzo bardziej kosztowna operacja .

jak się diagnozuje ??? ??? ???
Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE

Offline HOUEK

  • *
  • 19
  • Skoda Octavia Combi 1,9 TDI ALH 2004r
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Października, 2007, 13:17:21 »
Po rozebraniu silnika można głowicę i blok badać przy urzyciu penetrantów chemicznych lub ultradźwięków. Pierwsza metoda jest stosunkowo prosta i tania, lecz wymaga odpowiednij wiedzy, druga jest droga, wymaga specjalistycznego sprzętu i naprawdę ściśle inżynierskiej wiedzy.

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Października, 2007, 22:55:48 »
Pierwszy obiaw latwy do rozpoznania to peczniejace przewody wodne . Robia sie twarde jescze przed rozgrzaniem silnika . Pojawiajace sie pecherzyki "powietrza" ( tak naprawde to sa spaliny z cylindrow ) w zbiorniku wyrownawczym zalanym do pelna .To jedne  z metod sprawdzania czy jest jakies uszkodznie w uszczelce ,glowicy lub bloku ...Znam jeszcze jedna dobra metode.. ;D jak interesuje to napisze.