TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Chmura białego dymu :)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Października, 2007, 08:11:40 »
Pierwszy obiaw latwy do rozpoznania to peczniejace przewody wodne . Robia sie twarde jescze przed rozgrzaniem silnika . Pojawiajace sie pecherzyki "powietrza" ( tak naprawde to sa spaliny z cylindrow ) w zbiorniku wyrownawczym zalanym do pelna .To jedne  z metod sprawdzania czy jest jakies uszkodznie w uszczelce ,glowicy lub bloku ...Znam jeszcze jedna dobra metode.. ;D jak interesuje to napisze.

Dziękuję za odpowiedź
Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE

Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Października, 2007, 09:35:19 »
Biały dym po uruchomieniu.Póki co nic strasznego-normalne.Pojawia się problem z uruchomieniem,lub trzeba dłuzej kręcić.Najczęstsze przyczyny:spadek ciśn.otwarcia wtrysku-gorzej rozpyla,wynik norm.zużycia rozpylacza.Spadek ciśnienia tłoczenia na pompie wtryskowej.Jeżeli nie kombinowałeś z przestawianiem początku wtrysku-to powyższe jest najbardziej prawdopodobne.

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Października, 2007, 10:10:28 »
Biały dym po uruchomieniu.Póki co nic strasznego-normalne.Pojawia się problem z uruchomieniem,lub trzeba dłuzej kręcić.Najczęstsze przyczyny:spadek ciśn.otwarcia wtrysku-gorzej rozpyla,wynik norm.zużycia rozpylacza.Spadek ciśnienia tłoczenia na pompie wtryskowej.Jeżeli nie kombinowałeś z przestawianiem początku wtrysku-to powyższe jest najbardziej prawdopodobne.

jeśli to to o czym piszesz to czeka mnie wymiana wtrysków, ew. pompy ???
Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE

Offline zbyrak

  • *
  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9TDi (BXE), okol. Łodzi
Odp: Chmura białego dymu :)
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Grudnia, 2007, 22:02:04 »
No i problem rozwiązany. Powodem tak dużego i długiego dymienia był zły kąt wtrysku. Teraz autko lepiej zapala, lepiej "idzie", też puszcza chmurkę - jest o wiele mniejsza, a nierówna praca ustaje po 20 sek. Pozdrawiam.
Octavia Kombi 1Z
1.9TDi, BXE