TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Wymiana oleju

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline tvardy

  • **
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Uno Klub Polska
Wymiana oleju
« dnia: 07 Października, 2007, 12:56:00 »
Mam pytanko do użytkowników 2.4 JTD z gatunku fiatów i innych
co ile km zmieniacie olej w silniku ??


>> tvardy <<

UKP&BBM Member - Fiat MareaWeekend 2,4JTD HLX

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Października, 2007, 13:34:04 »
Radziłbym Ci wymieniać olej nie rzadziej niż co 10 tys. km. A tak apropo to jak spisuje się ten motor 2.4 JTD? Poleciłbałbyś go? Jak przedstawia się spalanie i koszty serwisu?
GOLF III TDI 1Z

Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Października, 2007, 15:18:33 »
Co 10 tys to chyba lekka przesada...

Offline tvardy

  • **
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Uno Klub Polska
Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Października, 2007, 23:11:17 »
Radziłbym Ci wymieniać olej nie rzadziej niż co 10 tys. km. A tak apropo to jak spisuje się ten motor 2.4 JTD? Poleciłbałbyś go? Jak przedstawia się spalanie i koszty serwisu?


A dlaczego częściej niż 10kkm ?? Miałem uniaka z 1,7D i zmieniałem Mobil Super S co 10 kkm i było OK

a jeśli chodzi o silniczek to nie narzekam, daje radę, autko mam 4 miesiąc dopiero
sprawuje się dobrze...
jeśli chodzi o spalanie to przy delikatnej jeździe spaliła mi ok. 6,5l/100 jazda mieszana
przy trochę mocniejszej - zmiana biegów przy obrotach ok. 3k to spalanie poszło nawet na 7,5l
>> tvardy <<

UKP&BBM Member - Fiat MareaWeekend 2,4JTD HLX

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Października, 2007, 23:40:55 »
Cytuj
A dlaczego częściej niż 10kkm ?? Miałem uniaka z 1,7D i zmieniałem Mobil Super S co 10 kkm i było OK

10kkm wydaje się być rozsądnym przebiegiem jeśli chodzi o wymianę oleju. Nie napisałem że olej należy zmienić już przed tymi 10-cioma kkm, napewno nic zlego nie stanie się jeśli przejedziesz te 2-3 kkm wiecej. Dużo zależy od tego jak eksploatuje się auto... Jeśli często pokonuje się krótkie trasy na których motor nie zdąrzy nagrzac się do temp. roboczej, lub jesli ktoś ma ciężką noge i intensywnie eksploatuje auto to nie powinien napewno zwlekać z terminami wymiany, Zważyć uwagę trzeba na fakt, że turbina wymaga też oleju o dobrych własnościach. Zresztą jak masz instrukcje to napewno znajdziesz co ile tys. zmiane zaleca producent
GOLF III TDI 1Z

Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Listopada, 2007, 02:21:18 »

A dlaczego częściej niż 10kkm ?? Miałem uniaka z 1,7D i zmieniałem Mobil Super S co 10 kkm i było OK

a jeśli chodzi o silniczek to nie narzekam, daje radę, autko mam 4 miesiąc dopiero
sprawuje się dobrze...
jeśli chodzi o spalanie to przy delikatnej jeździe spaliła mi ok. 6,5l/100 jazda mieszana
przy trochę mocniejszej - zmiana biegów przy obrotach ok. 3k to spalanie poszło nawet na 7,5l

1.9 JTD czy 2.4 JTD nie ma wiekszego znaczenia, dwie wspaniałe konstrukcje. Wymiana oleju polecam robić co 20 tys. km i to tylko na oleju Seleni nie innym!!! Polecam Selenia Turbo Diesel a najlepiej Selenia WR (Wide Range) poprostu rewelacja! W Fiacie Doblo 1.9 JTD bezproblemowy rozruch przy minus 24 stopniach Celsjusza. Właśnie wtedy pamietnego ranka w styczniu 2006 autko zapaliło jak latem. Pamietam że w "maluchu" zamarzł mi wtedy akumulator :)
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada, 2007, 22:41:11 wysłana przez common rail »
Rudolf to człowiek zacny... wiedział co robił!

Offline tvardy

  • **
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Uno Klub Polska
Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Listopada, 2007, 11:02:25 »
1.9 JTD czy 2.4 JTD nie ma wiekszego znaczenia, dwie wspaniałe konstrukcje. Wymiana oleju polecam robić co 20 tys. km i to tylko na oleju Seleni nie innym!!! Polecam Selenia Turbo Diesel a najlepiej Selenia WR (Wide Range) poprostu rewelacja! W Fiacie Doblo 1.9 JTD bezproblemowy rozruch przy minus 24 stopniach Celsjusza. A tak apropo to niewiem jakim cudem Twój silnik w "uniaku" był okej, przecież te silniki były z załorzenia konstrukcyjnego fatalne! ale jeśli tak twierdzisz to moje szczere gratulacje zadbanego egzemplarza! :)

hmmm ciekawe... jesteś pierwszą osobą która uważa, że ten silnik było fatalny...
przejechałem nim 225kkm i uniak dalej jeździ.
W samym silniku nie było nic robione... jedynie konieczne wymiany płynów ustrojowych i rozrządu
>> tvardy <<

UKP&BBM Member - Fiat MareaWeekend 2,4JTD HLX

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Listopada, 2007, 13:34:20 »
1.7 D fiata to był naprawde udany silnik. Głośny i na wtrysku pośrednim ale w zasadzie bezproblemowy. Kolega ma takiego Uniaka i jeszcze Fieste z 1.8D i w porównaniu do niej Uno nie ma problemu z rozruchem w bardzo niskich temp. (styczeń 2006) pamiętacie? było jak na syberii ;D i fiesta nie dała rady :( a Uno za pierwszym grzaniem swiec i po zaledwie 2 obrotach wału :D

Zaznaczam że silnik fiesty byl sprawny (sprawne swiece, akumulator, pompa itd...)
GOLF III TDI 1Z

Offline tvardy

  • **
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Uno Klub Polska
Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Listopada, 2007, 13:40:22 »
dokładnie.. .cichy to może nie jest ale głównie gdy jest zimny... u mnie w kabinie było naprawdę spoko
nie czuło się tego że to diesel... poza tym niewiele mogło się w nim zepsuć...
>> tvardy <<

UKP&BBM Member - Fiat MareaWeekend 2,4JTD HLX

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Wymiana oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Listopada, 2007, 14:45:55 »
Bolączką tych silników (z pierwszych lat produkcji) jest "zjadanie" pierścieni olejowych na tłokach zatem częstsza zmiana oleju (np co 15 tys km zamiast co 20 tyś) na pewno mu nie zaszkodzi a tylko pomoże. Do tego koniecznie dobre, markowe (masz w czym wybierać) (z tego to powodu odradzam wymianę co 10 tyś km... Po prostu takie oleje kosztują a wiadomo że dziś najważniejsza jest ich minimalizacja - no chyba ze cierpisz na nadmiar gotówki). A ich lepkość... No cóż... To już zależy od kondycji samej jednostki, bo jeżeli pewien jesteś jej przebiegu i stanu (idealnego stanu) to spokojnie szukaj w "syntetykach". Jeżeli natomiast silnik "miody już ma spite" to oleje klasy 10W-40 będą najlepsze (zarówno  dla kondycji silnika jak i naszej strefy klimatycznej). No chyba że to cudo już ledwo zipie to wtedy tylko 15W-40 lub jeszcze lepiej 15W-50...