TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Audi A3 TDI 170 Quattro?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Audi A3 TDI 170 Quattro?
« dnia: 08 Października, 2007, 23:57:02 »
Z powodu wysokich kosztów eksploatacji właśnie sprzedaję swoje S4   :( Od dłuższego czasu zastanawiam się nad silnikiem diesla.Czy ktoś miał może do czynienia z takim samochodem jaki wpisałem w temacie? Jak zachowuje się silnik w tym samochodzie, jak przyspiesza? Czy ten silnik może dać trochę frajdy? Może wie ktoś również czy napęd Quattro w A3 jest tak samo dobry jak w wyższych modelach Audi?



Offline sajeslaweo

  • *
  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Audi A3 TDI 170 Quattro?
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Października, 2007, 00:08:33 »
Z całym szacunkiem dla diesli ale nic nie zastąpi sześcio cylindrowej benzyny. Niestety zważwszy na wysokie koszty eksploatacji sam musiałem zamienić benzyne na diesla :-\

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Audi A3 TDI 170 Quattro?
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Października, 2007, 07:56:03 »
To dobry silnik, o równomiernym ciągu, z doskonale dopasowaną turbiną.
Jest też znacznie cichszy w stosunku do poprzedników opartych o pompowtryskiwacze Boscha. W 170 KM TDI pracują pompowtryskiwacze Siemensa, z napełnianiem sterowanym piezozaworami. Daje to dużo większe możliwości realizowania krótkich dawek i bardziej miękką pracę silnika.
Kulą u nogi jest trudność z uzyskiwaniem przy tej mocy wyżyłowanych norm spalin. Dlatego zresztą VW już nie będzie produkował pompowtrysków (już ich nie produkuje) i przechodzi na Common Rail. Póki co jednak auto z 170 KM TDI obwieszone jest wielkimi katalizatorami i filtrem cząstek stałych FAP.

Możliwości napędu są zbliżone do poprzedników - jest to rozwiązanie z napędem dopinanym do tylnej osi przez suche sprzęgło sterowane elektromagnetycznie (Haldex). Nie jest to złe, jeżeli chodzi o niskie zużycie paliwa. Cały czas poprawie ulegają też metody sterowania takim łączeniem napędu i na pewno w nowym modelu realizowane jest to lepiej i bardziej niezauważalnie jak w starszych małych Audi.

Jak chodzi o tuning - jest to tradycyjnie już silnik łatwy w modyfikacji. Przy działającym filtrze FAP da uzyskać się ok. 195 KM mocy maksymalnej. Powyżej tej mocy spalanie będzie już na tyle niestabilne w końcowej fazie, że ilość cząstek stałych będzie bardzo wielka i FAP się zatka. Można też oczywiście wyłączyć w sterowniku jego obsługę i zdemontować go - wtedy możliwe są dużo bardziej fantazyjne moce.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Audi A3 TDI 170 Quattro?
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Października, 2007, 08:23:21 »
Naped 4x4 w A3/S3 to namiastka dobrego 4x4. W S4 miales torsena, ktory gdyby wyposazyc tylna i przednia os w mechanizmy roznicowe o podwyzszonym tarciu dawalby rade. Niestety Haldexowi duzo brakuje do idealu, choc w przypadku samochodu o ktorym piszesz zastosowano Haldex drugiej generacji, ktorego zachowanie (dopinanie napedu) jest znacznie bardziej przewidywalne od Haldexa 1. Podsumowujac. Jezeli nie planujesz uzywac auta do "upalania" to Haldex2 jest O.K. W przeciwnym wypadku dobrze sie zastanow nad innym samochodem, albo wybierz FWD.

Odp: Audi A3 TDI 170 Quattro?
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Października, 2007, 20:32:03 »
Dzięki koledzy za opis silnika i napędu. Dziś znalazłem ciekawą ofertę A4 quattro z tym samym silnikiem. Jest niewiele droższa, a napęd z Torsenem już znam i wiem że daje radę. Przy założeniu że da się z niego zrobić blisko 200 km myślę że autko powinno całkiem fajnie śmigać. Jak tylko zakupię któreś z autek to zjawię się w V-tech po dodatkową porcję mocy. Jeśli byłaby taka możliwość to prosiłbym o jakiś wykres parametrów tego silnika po tuningu.
Pozdrawiam

Odp: Audi A3 TDI 170 Quattro?
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Października, 2007, 20:46:37 »
ale tam już nie ma torsena tylko też jest haldeks.
Nieważna fura, ważne kto nią jedzie ;) Turbotechnika

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Audi A3 TDI 170 Quattro?
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Października, 2007, 21:05:42 »
Audi z wzdłużnym ustawieniem silnika mają torsena, poprzeczne - haldex.
Pocieszałbym się tym, że Bugatti Veyron też ma Haldexa 3-ciej generacji. Taki też używa Audi teraz (nie tak jak napisał Michał - drugiej). Wkrótce w Saabie zadebiutuje czwarta generacja, z LSD sterowanym elektronicznie.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &