TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

ranking technologii diesli (....z dolnej półki)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« dnia: 20 Października, 2007, 10:14:51 »
Analizowałem forum i mam większy mętlik we łbie niż poprzednio. Idzie o stopień awaryjności i podatność na gnojówkę z polskich stacji. Część userów mówi, że bardzej wrażliwe i kosztowne są PD, inni że CR. Czy prawdą jest że najtrwalsza jest technoliogia na zwykłej pompie (VP)?   
Jak w takim razie należy uszeregować diesle z "dolnej półki": oplowskie i fordowskie?
Jeżeli opel ( DI/DTI), te z 2000 r. oparte są na pompie (tego na 100 % nie wiem) to wygladało by to tak :
DI ( slowsucker = brak turbo= mniej awarii  ;)
DTI/TDDi
TDCI
???

BTW : Rozumiem że w Golfie IV 1.9 2000 r. mogę znaleźć zarówno pd jak i pompę, zależnie od wersji ?

   



Offline tvardy

  • **
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Uno Klub Polska
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Października, 2007, 12:15:48 »
nie od dzisiaj wiadomo że im więcej kombinacji i elektroniki tym większe prawdopodobieństwo usterki...
>> tvardy <<

UKP&BBM Member - Fiat MareaWeekend 2,4JTD HLX

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Października, 2007, 13:55:53 »
Wiesz, na kiepskim paliwie nawet Mercedes 123 albo 124 nie pojedzie (znam taki przypadek). Nie ma reguły co do technologii. Na forum dużo pisało się o Fordach TDCI, jako szczególnie wrażliwych ale był też opisywane przypadki z TDI PD. Zawsze najlepiej wyszukiwać stacji o możliwie dobrej renomie i... zbierać paragony (lub faktury) - na wypadek awarii, zawsze to dowód (obok opinii biegłego), że zawiniło dane paliwo (o ile oczywiście winne będzie paliwo).

Pzdr!
K.

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Października, 2007, 18:18:04 »
No i jeszcze jedno. Z Twojego maila wnioskuję, że szukasz auta dla siebie. Samochód może być super odporny na złe paliwo ale może mieć tysiąc innych mniej lub bardziej istotnych wad: dla przykładu Opel Vectra - wczesne roczniki dość podatne na rdzę. VW Passat B5, liczne francuzy - słabe zawieszenia (i drogie w naprawie), niektóre inne - bywają liche w wyposażeniu, jakości wnętrza, wygodzie.

Wybór samochodu to często kompromis. Ja pozostaję przy przy grupie VAG - może nie są zbyt ładne, zaawansowane technologicznie, ale - nie ma większych kłopotów z częściami i można w miarę łatwo odsprzedać.

Pozdrawiam!
K.

Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Października, 2007, 00:04:04 »
Tak KDX, szukam se wozu, (pierwszego w życiu na własność). Kaski chcę na to dać max 20 000 ale lepiej tak z 16-18000. Po lekturze for cele mam sprecyzowane. Generalnie, choć będę jeździł mało ( do ok 15 000/r) szukałem diesli, jako bardziej żywotnych. Ostatnio jednak nieco mnie w tej materii ostudzono (masa zajeżdżonych, z przekręconymi licznikami na polskim rynku, problem gnojówki, padające pompy i sterowniki Boscha, "schładzanie" turbiny ). A więc jak diesel to np Golf IV 1.9 sdi, almerka 2.0, G-IV 1.9 TDI niewysilony na pompie. W dalszej kolejności Astra 2.0 di, ew 2.0dti. Jak Foczka to raczej w benzynie 1.6. ( 30 % userów na forum focusa odpowiada, że miało problemy z pompą w TDDI). No i Astra II 1.6 8v. Tuningował nie będę, ścigał też nie. Mam się przemieścić z punktu A do B jak najtaniej.     

Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Października, 2007, 19:56:50 »

Po co ranking najlepszej technologii jak technologia i jakość wykonania zmienia się z rocznika na rocznik.

Za takie pieniądze należy szukać /w poniższej kolejności/: niezajeżdżonego/niemieckiego/japońskiego diesla. Tylko za 20000 będzie ciężko, chyba że bity albo pojedziesz do niemiec szukać oferty bezpośrednio od właściciela.

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Października, 2007, 22:36:17 »
Joseph ma świętą rację - najlepiej szukać za zachodnią granicą. Jest duża szansa (bo pewności nie ma nigdy), że samochód, który chcesz kupić będzie miał niekręcony licznik. Z relacji moich kolegów handlujących autami - nie kupuj u Polaków (nie ma cwaniaka nad rodaka - przykre ale prawdziwe - nasi bezlitośnie wykorzystują możliwości i nabijają w butelkę nas, swoich współziomków - służę przykładami).

Z ciekawostek - niedawno widziałem na giełdzie ładnego Golfa IV SDI 1999 r. z klimą, 4 x elektryczne szyby i lusterka, 4 x poduszka, z dokumentacją i przebiegiem 330 tys. km (jak rzadko, wyglądał na "nie-retuszowanego") za 19 tysięcy PLN po rejestracji. Zważywszy na przebieg (raczej autentyczny), dokumentację (rzadkość) i stan (bdb, w Briefie jeden właściciel) - Unikat, przez duże U. Cena była do stargowania.

Pozdrawiam!
K.

Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Października, 2007, 15:01:15 »
mają rację Ci co starają się Ciebie wysłać za zachodnią granicę. W połowie roku miałem podobny problem. Starałem się szukać auta dla siebie w kraju, gdyż nie było czasu na wyjazdy. Inaczej się tego nie da określić jako ŚMIETNIK!!!!Przez duuuuże Ś!!Zjeździłem Polskę wzdłuż i wszerz i lipa...koles daje słowo honoru, że auto looox a tu kibel...Na początku mierzyłem w astrę II, ew jakiegos francuza. Oczywiście tylko diesel. Skończyło się na tym, że nazbierałem trochę więcej siana i wsadziłem ojca w samolot do dortmundu. Wrócił z piękną golfizna IV z 2000 r 90 KM (a'pro oczywiście pompa wtryskowa, nie gniotsa, nie łamiotsa) . 121 tkm orginalny przebieg z książką. Nie było rewelacji cenowej bo 7 klocków euro, ale o takie auto mi chodziło...
zastanów sie!!
wujek dobra rada:)

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Października, 2007, 09:32:19 »
Będąc kiedyś w Niemczech, w jednym z komisów stało 6 aut (po)firmowych. Golf IV Variant 1.9SDI wszystkie z `99r z firmy WURTH. Każdy miał śliczny przebieg ponad 700 tyś km... Odpalaliśmy jednego z nich i gdybym licznika nie widział to bym uparcie twierdził ze wiecej jak 300 tyś to przejechane nie miał... (jak to się można zdziwić)... Podejrzewam ze i tak auta te trafiły do Polski (z przebiegami poniżej 200 tyś km) i śmigają gdzieś po kraju... Oczywiście wszystkie były sprawne, miały ważny TUV - a to chyba dobrze świadczy o trwałości wolnossącego dieselka ze stajni VW... Bo jednak Turbo to jest loteria... Jak ktoś nie miał pojęcia o eksploatacji auta z turbiną pod maską to pomimo niewiekliego nawet przebiegu silnik taki może przysporzyć sporo problemów... głównie natury finansowej...

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Października, 2007, 17:19:55 »
Z TDI też nie jest o dużo gorzej. Niedawno czytałem o Octavce 1.9TDI 110PS która nakręciła 600tkm i jeszcze niezle się miewała :D
GOLF III TDI 1Z

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Października, 2007, 18:07:11 »
Ja też miałem problem z zakupem auta , szukałem Golfa 4 oczywiście TDI , po oględzinach paru egzemplarzy  zniechęciłem się, jednego to nawet pojechałem oglądać z Krakowa do Tarnowskich Gór , autko miało być niebite stan idealny przebieg 80 tys , i tak sobie go wyobrażałem . Na miejscu okazało się że kobieta z salonu zrobiła oczy gdy powiedziałem jej że samochód ma ok 300 tys przejechane i w dodatku jest bity i bardzo niestarannie naprawiony , To zaczęła spuszczać z ceny i to o grubo z 32 tys zeszła na 28 tys , na koniec powiedziała że ten samochód jest jej znajomego i jak jestem zainteresowany to ona po niego podjedzie to on napewno jeszcze spusci z ceny hehe , ale ja szukałem autka w dobrym stanie . Szukałem ,szukałem i w końcu znalazłem po ponad miesiącu poszukiwań parę ulic od mojego bloku gość miał do sprzedania golfa , pojechałem ,według zapewnien miał być niebity ale ja i tak znalazłem delikatną wpyłkę na lewym błotniku , co najwyżej autko mogło być delikatnie ryśnięte , przebieg 140 tys i faktycznie tyle miał w książce serwisowej . Potem wizyta u mechanika który stwierdził że warto go kupić . Jak narazie po dwóch miesiacach jazdy jestem zadowolony , Autko jest w dobrym stanie , silniczek ładnie ciągnie , pali od kopa  , w środku też nie widać co by było " wytyrane"

kupno auta w naszym kraju to koszmar , każdy ma ekstra brykę właśnie dla ciebie , 100 % bezwypadkowe a przebiegi jak u dziadka który na wycieczki w niedziele jeżdzi . A prawda jest taka że każde autko które przyjechało z zagranicy było bite , mniej lub więcej .
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Października, 2007, 18:51:20 »
Cytuj
Jak narazie po dwóch miesiacach jazdy jestem zadowolony , Autko jest w dobrym stanie , silniczek ładnie ciągnie , pali od kopa  , w środku też nie widać co by było " wytyrane"

Tylko obroty coś mu wariują ;D ;D ;D
GOLF III TDI 1Z

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: ranking technologii diesli (....z dolnej półki)
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Października, 2007, 20:32:36 »
co za spostrzegawczość    ;D , A tak w ogóle to co może być z tymi obrotami ?
« Ostatnia zmiana: 24 Października, 2007, 20:37:11 wysłana przez pagori »
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !