TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Box do D-4D 2.2 150 KM

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Box do D-4D 2.2 150 KM
« dnia: 28 Października, 2007, 18:55:30 »
Box do D-4D 2.2 150 KM

Czy ktoś może słyszał o boxie do silnika Avensis D-4D 2.2 150 KM 310 Nm ?
Czy można jakoś oszacować czy dany box nie przekracza marginesu bezpieczeństwa, mam na myśli czy uzyskiwane „podkręcenie” nie jest szkodliwe dla silnika?

Zastanawiam się czy można oszacować margines możliwości silnika porównując mój silnik z silnikiem 2.2 177 400 Nm , który jest podobno zbudowany w 80% tych samych części. Czy to pozwala optymistycznie założyć ze to 80% części mojego silnika jest gotowe na nawet znaczne zwiększenie Nm i mocy?  I czy ktoś wie coś na temat tych pozostałych 20% w których mój silnik się  rożni i czy w nich nie tkwi problem. Z tego co wiem to silnik 177 KM rożni się przede wszystkim wtryskiem, który jest na piezoelektrykach, ma mniejszy stopień kompresji (co przy tej samej pojemności pewnie musi oznaczać większa pojemność nad maksymalnym położeniem tłoka ??). Czym będzie różnił się wtrysk uzyskiwany za pomocą boxa a tym standardowym z silnika 177 KM.  Jeżeli dobrze rozumiem działanie takiego boxa, to box pewnie przedłuża czas głównego wtrysku, a  w silniku 177KM mamy doczynienia z większym kątem wyprzedzenia  zapłonu (domyślam się ze wtryskiwacz piezoelektryczny może precyzyjnie dawkować paliwo i wtryskiwać więcej paliwa jeszcze w cyklu sprężania).  Jeżeli moje domysły są poprawne, to jak można porównać, szkodliwość dla silnika wtrysku uzyskiwanego przez box a tym ze standardowego silnika 177KM. Mogę się tylko domyślać że przedłużając cykl wtrysku głównego, uzyskuje się gorsze spalanie (mniej czasu na spalenie), niż gdyby box potrafił wtryskiwać  więcej paliwa w cyklu sprężania, zamiast tylko w trysku głównym. A jak się to ma na zwiększanie temperatury w cylindrach? 

Generalnie chodzi mi czy można na podstawie porównania sposobu działania silnika 177KM dość do tego jakie zwiększenie mocy w moim silniku jest bezpieczne - to znaczy nie przekraczające warunków które występują w silniku mocniejszym.  Czy taka analiza w ogóle ma sens i czy może mi dać odpowiedz typu „spoko możesz użyć boxa podkręcającego  silnik spokojnie o 20% bo on i tak wytrzymuj 400Nm”.


Prosiłbym o komentarz i pewną dozę wyrozumiałości jeżeli popisałem głupoty, ale pewnie jak wiele osób chciałbym mieć trochę więcej mocy  i móc jakoś zweryfikować uspokajające słowa tunerów typu „będzie pan zadowolony!” .


Lukasz