TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

wybór tdi hdi multijet tdci

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

aaalata

wybór tdi hdi multijet tdci
« dnia: 01 Listopada, 2007, 00:26:13 »
Witam Państwa.
To mój 1 post na tym forum. Naprawdę merytoryczne wypowiedzi wielu forumowiczów spowodowały, że się zarejestrowałem i zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w wyborze silnika. Będę wdzięczny za wszelkie rady i opinie, jak również za linki do poważnych, konkretnych wątków, których jak zdążyłem się przekonać - u Państwa nie brakuje.
Sedno:
poszukuję nowego samochodu, na taksówkę - co oznacza 40-50kkm rocznie po mieście... rozpatruję następujące modele, przy czym zaznaczam, że chodzi mi o opinie dot silników (z osprzętem), a nie czy jest to ładny samochód :-),

1) skoda roomster 1.4 tdi, 1.9 tdi, 1.6lpg (salonowy gaz) - o silniku 1.9 TDI słyszałem i czytałem wiele dobrego, a co z 1.4 TDI - 3 cylindry, słabszy... czy jest to sprawdzony motor? czy mniej pali niż 1.9? czy będzie znacznie mniej dynamiczny? czy też warto wybulić parę groszy więcej i kupić 1.9?
czytałem, że nowe tdi jest common rail (chyba) - czyli co z tego wynika? czy to poważna zmiana? czy opinie dotychczasowe (przed CR) należy zweryfikować teraz kilkuletnim użytkowaniem?
1.6 lpg - znacznie tańszy w zakupie niż 1.9 tdi, podejrzewam również nieco tańszy serwis i nieco niższe koszty paliwa - dlaczego jednak zdecydować się na tdi? przekonam się po 200kkm?

2) fiat doblo 1.3 multijet i 1.9 multijet - dzisiaj odbyłem jazdę próbną 1.3, nie-da-się-ukryć rakieta to to nie jest... poza tym w rodzinie jest astra z tym silnikiem ale po przebiego 40kkm trudno wyrokować - na pozór musi to być chyba dość "wyżyłowany" silnik (pojemność nikła...) - czy te multijety to dobre silniki? wytrzymują?

3) ford c-max 1.6tdci - jako stały bywalec na forum.fordclubpolska.org naczytałam się już o wtryskach... ale mówią, że po 2003 roku się poprawiło, ale jak "wypada" ten silnik na tle tdi i multijeta? "każdy ford g..no wort" czy też jest wart zainteresowania?

4) citroen xsara piacsso 1.6 hdi...   ja nie mam żadnego komentarza... jeżdże czasem takim wozem z silnikiem 2.0hdi 105kkm i jest jak nówka, rewelacja, ale jedna jaskółka wiosny nie czyni...  warto?

chodzi mi przede wszystkim o awaryjność i koszty serwisu, jak się zepsuje, to nie dość, że trzeba zapłacić za naprawę to jeszcze przez czas naprawy nie zarabia, także czekanie 2tyg na części zamienne to tragedia, to też jest ważne...
MUSI być BEZAWARYJNY...
 auto ma pojeździć kilka dobrych lat, powiedzmy 300-400kkm... a parę tysięcy w tą czy w tamtą przy zakupie nie ma znaczenia

oczywiście jako żywiciel rodziny planowane jest dbanie o auto - paliwo z renomowanych stacji, regularny serwis, wymiana wszystkiego-co-trzeba zgodnia z zaleceniami producenta...

pzdr
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada, 2007, 00:37:25 wysłana przez aaalata »



Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Listopada, 2007, 09:54:36 »
Jeśli auto ma jeżdzić na Taxi to polecałbym Mercedesa W124 250D lub 300D. Ale jak z doświadczenia wynika to znalezienie takiego zadbanego egzemplarza i z małym przebiegiem graniczy z cudem ::).
Dlatego polecałbym Golfizne IV kombi SDI bądź TDI w wersji 90KM na tradycyjnej pompie VP. Trwałe i bezawaryjne autko, do tego duży zasób części i niedrogie w naprawach :)

Pzdr.
GOLF III TDI 1Z

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Listopada, 2007, 10:11:56 »
A kitrynka i fordzik mają takie same silniczki (1.6 HDI i TDCi ),koszta serwisu o sama awaryjność wykluczają to autko na starcie
Marco dobrze Ci radzi -1.9 90-110 KM tanie,oszczędne i małoawaryjne,niestety przebiegi ...
Jak dobrze rozumie interesuje Cie nowe autko,
Jeśli chodzi o LPG w nowoczesnych silnikach to niestety ale po czasie wyjdzie dlaczego LPG nie jest w serii w każdym autku
Jeśli chodzi o awaryjność -1.9 TDI góruje,stara prosta sprawdzona konstrukcja do której części są tanie i machaników nie zabraknie
1.3 Multijet -za dużo pali
1.9 Mj ma już lepsza opinie
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Listopada, 2007, 10:15:26 »
Marco .... ale koledze chodzi o nówkę auto... salonowe...... dlatego ja polecam skodzinę.... bo to taki vw made in czech republic :) przypuszczam że zawieszenie pochodzi z golfa IV ( tak jak to było w przypadku fabii).... i ze sprawdzonym silnikiem 1.9 105 km.....
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Listopada, 2007, 11:33:33 »
Cytuj
że się zarejestrowałem



Cytuj
naczytałam się już o wtryskach...


A ja myśle że to jakaś Pani sięga po poradę, tylko boi się przyznać? I podaje się za faceta?  :D
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada, 2007, 11:37:36 wysłana przez Marco »
GOLF III TDI 1Z

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Listopada, 2007, 11:53:55 »
W tym konkretnie temacie podzielam opinię mat11991.

Mam do czynienia (służbowo) z benzynowym Roomster-em 1.6 o mocy 105 km z manualna skrzynia, bez instalacji gazowej. Na ten moment ma  21 000 km przebiegu (około 600 km tygodniowo od kwietnia). Z auta korzysta na zmianę 3-4 kierowców.

Dotąd – samochod bezawaryjny. Nic w samochodzie, w najmniejszym stopniu, nie zastrajkowało. Żadnego zużycia oleju, żadnych problemów ze sprzęgłem, skrzynia biegow, zbieżnoscia, klimatyzacją – wszystko tip top. To wg mnie dobre osiągnięcie , zważywszy na ilość kierowców. Koszt serwisu – przegląd po 15 tysiącach km – około 350 zł.

Zużycia paliwa w mieście - od 8.0 w górę (przy rozsądnej jeździe 8.0 – 8.4, jak dotąd). Z klimą w korku pokazywał do 14,5 litra. Bywa glosny, zwłaszcza przy prędkościach powyżej 130 km (silnik niezbyt dobrze wyciszony). Tylne zawieszenie jest przystosowane do ciężarów – podskakuje na nierównościach, może także ze względu że jest relatywnie krótki. W mieście jest dość dynamiczny, na trasie już gorzej – daje o sobie znać duża powierzchnia czołowa. W trasie bywają problemy z wiatrem bocznym – też duża powierzchnia boczna. 

To trzeba podkreślić – duża miejsca na nogi z tyłu, bagażnik – na trzy torby podróżne (miejsca jak w Fordzie Focusie pierwszej generacji). Słyszałem narzekania na relatywnię niewielką przednią szybę (mi nie przeszkadza). Samochód, przynajmniej w użytkowanej wersji, nie ma wskaźnika temperatury silnika.

Nie wiem jak wychodzi z LPG, czy dieslem ale Roomster to bardzo dobry samochód i szczerze go polecam.

Pozdrawiam!
K.

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Listopada, 2007, 12:41:54 »
Cytuj
W tym konkretnie temacie podzielam opinię mat11991.

ale tylko w tym temacie i wyłącznie w tym temacie :)
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Listopada, 2007, 17:35:22 »
Do twoich potrzeb polecam SDI , mój brat jest przedstawicielem handlowym tyra skodę fabie 1.9 SDi dzień w dzień , podobnie jak ty na taksówce masz zamiar , ponoć ten silniczek bez turbawki jest niesamowice żywotny i w dodatku niesamowicie ekonomiczny , przy ciężkiej nodze mojego brata ( wiadomo autko firmowe ) SDi spala 5,5 litrów na setkę . Na osiągi raczej bym nie patrzył w twoim przypadku , choć jechałem tą skodą i 130 km/h to pełen luz , biorąc pod uwagę nasze drogi to raczej nie jest żle . Tdi jak wiadomo lepsze osiągi w porównaniu z SDI , brat wysiadł blady jak przewiozłem go golfem . Ale na taryfe raczej polecam SDi , może w jakiejś większej budzie niż fabia . Części tanie , dużo zamienników i bezawaryjność silnika połączona z bardzo dobrym zawieszeniem jak na polskie drogi stawia to autko na pierwszym miejscu biorąc pod uwagę twoje priorytety.
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

aaalata

Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Listopada, 2007, 18:49:27 »
Marco
literówka, błąd popełniłEm,  :-)

KDX
dzięki za uwagi o roomster - w sumie bardzo dobra opinia, a problemy na trasie (dynamika, boczny wiatr) nie są dla mnie istotne...

pagori
niestety roomster z sdi nie występuje, a słyszałem też dużo dobrego o tym motorze, może faktycznie w innej budzie poszukam

promax
dyskwalifikuje TDCI i HDI na starcie...   troszkę szkoda, bo dziś się zorientowałem, że pewne konotacje rodzinne mogą mnie doprowadzić do konkretnej zniżki na peugeota - więc chciałem jutro pooglądać partnera ale o ile się orientuję albo 1.6HDI albo benzyna?  ale na Waszą szczerą opinię liczyłem i o to chodzi

1.9 TDI stara dobra sprawdzona konstrukcja...   właśnie - chciałem jeszcze uszczegółowić:
w ofercie jest roomster 1.9 TDI PD (oraz 1.4 TDI PD) - o literki PD mi chodzi - nie orientuję się co to znaczy i czy znaczy dobrze czy niedobrze..:-)??
wracam jeszcze do tego CR w TDI - jest? będzie? dobrze to? niedobrze? czy coś mi się kompletnie pomieszało?

co do 1.3 multijeta - pojeździłem dziś swoim mondeo 1.8TD 99' i nie-do-wiary ale mój samochód jest ewidentnie szybszy... także 1.3Mj w Doblo odpada...
moja refleksja - niesamowita turbodziura (tak to się chyba określa), poniżej 2000rpm nie dzieje się nic, NIC, powyżej faktycznie dostaje niezłego kopa, niewygodnie...

na koniec drobiazg - auta szukam nie dla mnie tylko dla Taty, ale on internet wykorzystuje tylko do jolek (krzyżówek takich...)
pzdr

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Listopada, 2007, 19:31:19 »
Cytuj
w ofercie jest roomster 1.9 TDI PD (oraz 1.4 TDI PD) - o literki PD mi chodzi - nie orientuję się co to znaczy i czy znaczy dobrze czy niedobrze..:-)??

PD to oznaczenie pompowtryskiwaczy. W tym przypadku na każdy cylinder przypada po 1 pompowtrysku, który jest napędzany od wałka rozrządu i jego zadaniem jest dostarczenie paliwa bezpośrednio do komory spalania pod odpowiednio dużym ciśnieniem.

Zalety to: większe ciśnienie wtrysku = większa oszczędność paliwa i temperament jednostki

Wady: nieco bardziej natarczywy odgłos pracy jednostki w wyższym zakresie obrotów i wrażenie twardej pracy na wolnych obrotach, większa wrażliwość na kiepską jakość paliwa i nieodpowiednio dobrany olej, ewentualne koszty napraw w razie awarii są też dość wysokie...
GOLF III TDI 1Z

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Listopada, 2007, 19:45:07 »
Cytuj
wracam jeszcze do tego CR w TDI - jest? będzie? dobrze to? niedobrze? czy coś mi się kompletnie pomieszało?

CR jest w tdi....
w 2.7 tdi montowanym np w audi allroad
w 3.0 v6 tdi 240 km montowanym np w vw tuareg

takich silników do roomstera nie przewidzieli ;)

to dobrze dla norm emisji spalin EURO5 i dla środowiska :)
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Listopada, 2007, 20:24:15 »
Ponoć VW ma rezygnować z pompowtrysków i przejść na CR, ponieważ jest tańszy w produkcji od pompek::)
GOLF III TDI 1Z

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Listopada, 2007, 20:38:35 »
informacja dość stara ;) tak są dwa zasadnicze powody przejścia na CR:
ze względów finansowych - CR tańszy w produkcji 
ze względów marketingowych i dostosowania się do norm UE - normy emisji spalin EURO5

a szkoda.... z tego co wiem to już można zamawiać silniki w CR....
2.7 TDI można sobie wybrać albo w PD albo w CR

z 2.0 TDI też mają tak zrobić.... już za niedługi czas....
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Listopada, 2007, 23:39:21 »
Ciśnienia wtrysku z CR i PD już się praktycznie wyrównały (odpowiednio 1800 bar i 2000 bar - z czego to drugie podczas cyklu wtrysku przez chwilę tylko).
Silniki CR całkowicie zastępują PD w VAG już od 2008.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: wybór tdi hdi multijet tdci
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Listopada, 2007, 07:31:16 »
Jeśli wierzyć moim źródłom to będzie 2.0 TDI CR 140 KM ,170Km,i lekko ponad 200 Km (204?)
I daj Boże żeby to się nie sypało i tuningowało
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!