TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

tani diesel

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Listopada, 2007, 16:43:40 »
nom ale był taki słynny silnik by VAG montowany w golfach II 1.6 80 km i miał oznaczenie tdi.... gdzie "i" oznaczało intercooler... niezły kop jak na taka małą budę.....a rozwinięcie całego skrótu to było "turbo diesel intercooler" .... dziś tdi oznacza "turbodiesel direct injecion"
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Listopada, 2007, 11:17:05 »
No dokładnie: Podtiwedzam gdyż sam takie auta woziłem z zachodu swego czasu. Golf II w silniku wysokoprężnym 1.6 wychodził w 3-ech wersjach:
1.6D - zwykły wolnossący diesel (50 i 54KM)
1.6TD - turbodiesel bez intercoller`a (60 i 70KM)
1.6TD(I) - turbodiesel z intercooler`em (80KM) w latach 1989-1991 i pamiętam ze "jak byk" w BRIEF`ie wpisane było oznaczenie TDI dla takiego silnika, jednakże obecnie w katalogach silnik ten oznaczany jest jako TD.

Odp: tani diesel
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Listopada, 2007, 19:39:55 »
Jeżeli już mamy być konkretni i fachowi to w przypadku Fordowskich diesli sprawa oznaczeń ma się następująco:
1.8D - zwykły wolnossący diesel
1.8 Turbo D - turbodoładowany silnik diesla bez intercooler`a (70KM)
1.8TD - turbodoładowany silnik diesla z inetrcoller`em (90KM) (taką chłodnicą na wierzchu silnika, rzucającą sie w oczy po podniesieniu maski)

Czepiam sie, ale niech juz bedzie dokladnie:

1.8 - litrowy diesel Endura-DE 90KM
1.8 - litrowy diesel Endura-DI 75KM

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Listopada, 2007, 20:13:05 »
A ten Twój Endura DI to czasem nie jest "słabsza" wersja mojego TD z intercooler`em?? Bo przewaliliśmy trochę tego i szczerze powiedziawszy nie spotkałem się z tym aby któryś w brief`ie wbite miał 75KM (55KW) natomiast wiem że wersje Curier (zarówno orginalne na bazie Fiesty jak i te "przerabiane z Escortów kombi) miały właśnie zdławiane silniki (podobnie jak VW - te same silniki montowane w osobówkach miały wyższe moce), natomiast spierał się nie będę bo nie miałem do czynienia z takowym przypadkiem jak opisałeś... Poza tym w oznaczeniach katalogowych części zamiennych do aut, żaden producent nie ma wyszczególnienia dot. silnika wysokoprężnego o mocy 75KM...  ???
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada, 2007, 20:14:54 wysłana przez Piasek »

Odp: tani diesel
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Listopada, 2007, 19:43:30 »
Tak to ten sam silnik, brakuje mu tylko IC i odpowiedniego programu. Jest się w stanie uzyskać z niego okolice 100KM bez inhalacji gazem. Kilka lat temu dzięki Vtechowi mialem wlasnie taki program w fiescie fabrycznie 75 konnej. IC podszedł ze sierry, ulokowany był za zderzakiem a nie a'la subaru/ escort.

Odp: tani diesel
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Listopada, 2007, 22:27:47 »
nom ale był taki słynny silnik by VAG montowany w golfach II 1.6 80 km i miał oznaczenie tdi.... gdzie "i" oznaczało intercooler... niezły kop jak na taka małą budę.....a rozwinięcie całego skrótu to było "turbo diesel intercooler" .... dziś tdi oznacza "turbodiesel direct injecion"

Co wtakim razie oznacza TDI a na końcu czerwone "I" w Sharanie AFN 1,9 (110KM).

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Listopada, 2007, 23:03:45 »
to już oznacza injection - bezpośredni wtrysk paliwa ;)
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Odp: tani diesel
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Listopada, 2007, 17:09:36 »
tak sobie czytam ten stary watek...i mysle o oznaczeniach na samochodahc tzn..tdi,td ..itp. to moze wrescie napisal by ktos jakie sa wszystkie oznaczenia na wszystkich dieslach, i co oznaczeja...napewno zainteresuje to wiele osob ze o sobie nie wspomne......

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Listopada, 2007, 12:58:28 »
Nikt Ci nie poda takiej informacji gdyż nawet sam producent aut (i oznaczeń) nie był konsekwentny w oznaczeniach i sam sie pogubił w tym wszystkim. Pierwotnie TDI (serbrne) oznacząło jednostki 90 KM, TDI oznaczało wersję 110KM, a TDI wersję na pompowtryskiwaczach 115KM (116KM). Były jeszcze TDI i te oznacząły wersję 130KM. Ale... Później się pojawiły wersje 100, 101, i 105KM i się wszystko popierdzieliło... Na dodatek wielu "fachowców" początkowo malowało sobie farbką poszczególne literki w oznaczeniach i na tej podstawie wypisywąło bzdury w ogłoszeniach... Później poszli po rozum do głowy i zaczęli wymieniać pokrywy silników na te z mocniejszych wersji...(polak potrafi). Zatem najbardziej miarodajnym sposobem odczytania właściwej mocy silnika jest odczytanie pierwszych 3 liter w numerze silnika (1Z, AHU, ALH, AZF, AFN i wiele, wiele innych jakie wychodziły - w przypadku grupy VW). Reszta producentów wzorem VW sama popierdzieliła wszystko zatem HDI 90KM od HDI 110KM odróżnić możesz tylko po występowaniu intercooler`a w tym mocniejszym, to samo tyczy sie Fordowskiego Turbo D (70KM) i TD (90KM) tego samego producenta. Wracając do HDI - dopiero silnik 2.0 16V (136KM) ma w oznaczeniu literkę I w kolorze czerwonym Ale już silnik 1.6 HDI 16V z FAP (110KM) nie ma takiego oznaczenia... VW stosowął także oznaczenia liter koloru zielonego i niebieskiego ale te z regóły dotyczyły aut dostawczych i oznacząły zdławione wersje silnikowe... Dalej - to juz temat-rzeka...

Odp: tani diesel
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Listopada, 2007, 17:17:52 »
i widzisz kolego piasku tak wlasnie to jest popierdzielone....czesto jezdze na gielde z roznymi ludzmi[znam sie na blacharce] i jakie sa jaja jak ci moi sasiedzi [ze wsi] kloca sie miedzy soba tzn. wez tdi. tylko z czerwonym i..na to drugi co ty pieprzysz wezme hdi...i tak sie znaja tylko na napisach...teraz jest w modzie dtci...bo to na wsi nowosc..nie wazne jakiej marki jest auto....glownie opel....

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Listopada, 2007, 21:10:39 »
Cytuj
dtci...

Pewnie chodziło o oplowskie DTI albo fordowskie TDCI ::)
GOLF III TDI 1Z

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Listopada, 2007, 21:48:56 »
albo i cdti ;)
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Odp: tani diesel
« Odpowiedź #27 dnia: 22 Listopada, 2007, 17:35:57 »
ze niby co....[jakies dziwne podteksty].no bylo to cdti........

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #28 dnia: 22 Listopada, 2007, 19:38:41 »
no bo to taki w miarę najnowocześniejszy diesel od opla .....
to co moda u ciebie na tdi przeminęła??
bo bez urazy ale największy hit na wioskach to zawsze mi sie wydawało jak ktos miał tdi 1.9 130km w passacie b5 ( najlepiej po liftingu ) albo w a4
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline tvardy

  • **
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Uno Klub Polska
Odp: tani diesel
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Listopada, 2007, 14:50:37 »
ciekaw jestem dlaczego wy wolicie diesle i ilu z was kupuje rope na lewo, i w jakiej cenie? ??? ??? ???

jakoś po prostu lubię diesla i koniec :)

miałem uniaka 1.7DS a teraz Marysię Weekend 2,4JTD... i sobie chwalę

a jeśli chodzi o paliwo... to gdy jeszcze miałem uniaka miałem czasem źródełka paliwa...ale niestety wyschły :(
>> tvardy <<

UKP&BBM Member - Fiat MareaWeekend 2,4JTD HLX