TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

[C4 - AAT 2.5TDI - Audi 100] - mułowaty silnik

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[C4 - AAT 2.5TDI - Audi 100] - mułowaty silnik
« dnia: 03 Listopad, 2007, 16:16:53 »
Witam wszystkich i chciałbym sie podzielić tym co spotkało mojego 2.5 tdika być moze ktoś z was miał lub ma podobny problem a mianowicie:

Problem jest w Audi C4 2.5tdi AAT (250 000km)
1/  Kiedy silnik jest zimny odpala po kilku obrotach i przez jakis 10sek chodzi na zwiekszonych obrotach ok .1000-1100rpm, w tym czasie silnik kompletnie nie reaguje na wcisniecie gazu. Po 10 sek wszystko wraca do normy (obroty spadają do ok 850rpm ) i zaczyna sie kolejny problem. ->patrz pkt.2.

2/ Silnik juz reaguje na wcisiniecie gazu natomiast przy wcisinieciu gazu silnik reaguje bardzo wolno i bardzo wolno wkręca sie na obroty. (w zakresie ok.2500 - 4000 jest troche lepiej) oczywiście to wszystko odbywa sie na na biegu jałowym.
Jednym słowem ruszając pod górę przy obrotach 1500 rpm na 1 -szym biegu silnik zdechnie i jest kompletny brak mocy.

3/ Silnik jak sie nagrzeje wyczuwalne są delikatne falowania obrotów.

Krótka historia ponizej:
W momencie kupna został sprawdzony silnik w ASO i diagnoza była następująca: problem z recyrk spalin (cos z EGR) i
jakiś błąd dot. czujnika położenia pedału gazu ale wtedy wszystko chodziło bez problemu. Problem sie pojawił w momecie kiedy auto dłuższy czas stało i pewnego dnia zaświecił sie "check engine" i to by było na tyle. (silnik palił przez chwile i gasł), wtedy serwis (warsztat w krakowie XXX) i wtedy wymieniono jakiś układ sterowania w pompie i problemy są tego typu jak napisałem wyżej. (koszt 2500zł i robota nie zrobiona). Chcialbym dodać iż silnik obecnie jak sie jeźdiz w ogóle nie kopci i wszystko wygląda na OK ale sa tego typu problemy jak napisałem wyżej.

Jezeli ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić to please o komentarze, ewentualnie namiary na dobrego majstra od TDI.
(nadmieniam iż niechciałbym kolejnych 2000zł ładować w naprawy).

Pozdrawiam i jezeli ma ktoś jakieś pytania to  na forum proszę.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopad, 2007, 19:13:39 wysłana przez adek265 »



Offline Moretti

  • ****
  • 417
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [C4 - AAT 2.5TDI - Audi 100] - mułowaty silnik
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Listopad, 2007, 23:51:09 »
Moim zdaniem nadal masz problem z pompa . Nie wiem co zrobili w serwisie ...ale po cenie widac ze calej pompy nie zmienili . Jesli zmienili tylko  gorna czesci pompy to tez za malo wzieli . Ale objawy sa jak przy zacinajacej sie pompie ...w tym modelu to typowe . Znam przypadek ze  byly tez podobne objawy i wystarczylo zmienic filtr paliwa , ale mysle ze juz to zrobiles , wiec odpada ....

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: [C4 - AAT 2.5TDI - Audi 100] - mułowaty silnik
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopad, 2007, 15:47:31 »
No punkt drugi twojego pytania bezapelacyjnie wskazuje na walnięty przepływomierz. U mnie T4 dokładnie tak samo reagował. Wolnossący diesel z za długą linka gazu... Wymiana to był dopiero szok jak potrafi sie zbierać dostawczak. A dowiedziałem sie dopiero o tym jak przejechałem się autem kolegi ze sprawną przepływką...