TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Jaki silnik polecicie w dostawczaku?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Listopada, 2007, 16:08:53 »
No dla mnie najtrwalszy chyba silnik świata to wolnossący motor 1.9 oraz 2.1 koncernu PSA i jeżeli miałbym bardzo ograniczony budżet to wybrałbym jakiegoś Boxera z tymi własnie motorami... Swego czasu ujeżdżaliśmy zapalczywie Poloneza Truck`a w firmie z motorem 1.9D koncernu PSA. 550 tyś km zrobił zanim tak zgnił że na którejś dziurze cały amortyzator ze zprężyną wpadł do komory silnika...

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Listopada, 2007, 18:17:46 »
 ;D
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Listopada, 2007, 12:31:17 »
Ok,coś konkretnego  jeszcze w temacie 2.2 dCi w Masterze
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Listopada, 2007, 15:31:52 »
Jak wszystkie z gatunku dCi wrażliwy na jakość paliwa. Ale zakładając że bedziesz tankował na sprawdzonych stacjach - nie powinien przysporzyć problemów. Nie jest to jednak jednostka 1.9D czy 2.1D koncernu PSA - kótra przepali dosłownie wszystko;) Turbina wymaga odrobiny dbałości - tzn delikatnego obchodzenia się z silnikiem "na zimno" oraz cierpliwością przy gaszeniu. Przepływomierze lubią siadać - ale nie znam zadnego z obecnie produkowanych turbodiesli, których nie dotyczyłby ten problem. To w sumie tyle. Nikt Ci niczego wiecej nie powie na ten temat bo nikt nie zajeździł jeszcze takiego silnika (no może poza mną;) ) żeby móc stwierdzić ze walnie pół miliona kilometrów bez kichniecia. Historia pokazuje ze nie ma niezawodnych silników i że nawet Mercedesowi zdarzy się wpadka... Wszystko wyjdzie "w praniu".

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Listopada, 2007, 12:48:04 »
Co tak Nam Piro i Robi zamilkli -nie mają zdania/doświadczenia w temacie dCi z dostawczaków?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Listopada, 2007, 15:52:58 »
moze gdzies wypoczywaja z dala od netu  ???

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Listopada, 2007, 18:25:47 »
Ja na ten przykład żyję, choć przyznam że dysproporcja temperaturowa pomiędzy miejscem gdzie byłem a Ojczyzną jest ponuro duża.

Przepływomierz w 2.2 dCi wystarczy czyścić alkoholem 2-propylowym i będzie jak nowy. Na szczęście nie umierają w stylu tych montowanych w niezawodnych 1.9 TDI ;)
Piasek ma mnóstwo racji - silnik ma faktycznie wrażliwe wtryskiwacze, z czego raczej powiedziałbym że problem opiera się o ich przegrzewanie i termiczne zamęczenie przy dużych obrotach i długotrwałych walkach na autostradzie, niż na zeżarciu ich wnętrzności przez złe paliwo. Ale oczywiście to moja subiektywna ocena. Nie da się ukryć że ogólnie systemy CR są bardziej wrażliwe na jakość paliwa niż VP i dotyczy to chyba wszystkich modeli wtrysków na rynku
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada, 2007, 18:27:19 wysłana przez Piro »
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Listopada, 2007, 06:49:52 »
Czyli ew, nastawić się na koszt związany z butelką alkoholu 2-propylowego i new wtryski i po mieście powinno być dobrze
Jeszcze pytanie techniczne -czy faktycznie różnica w spalaniu pomiędzy 2.5 D 2.2 jest rzędu 2-3 l na konto dCi?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Listopada, 2007, 10:43:03 »
Tu już stawiałbym na opinie praktyków używających takich samochodów.
Ja mogę powiedzieć coś o systemach wtryskowych - ale jak chodzi o ocenę zużycia to wróżyłbym z fusów.
Są tu osoby o dużej praktyce w użytkowaniu takich aut więc może się wypowiedzą
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Listopada, 2007, 13:39:08 »
Na co rzecz jasna licze  ;D
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Listopada, 2007, 14:23:44 »
Czyli ew, nastawić się na koszt związany z butelką alkoholu 2-propylowego i new wtryski i po mieście powinno być dobrze
Jeszcze pytanie techniczne -czy faktycznie różnica w spalaniu pomiędzy 2.5 D 2.2 jest rzędu 2-3 l na konto dCi?
No 3 litry to przesada chyba że bedziesz męczył niemiłosiernie jednostkę wolnossącą a dCi jeździł delikatnie. Ciężko jest stwierdzić jaka będzie różnica w spalaniu bo to zależy od tego czy auto będzie w większości chodziło z obciążeniem czy bez (jeżeli z obciążeniem to jakim - 200-300 kg czy tonę...) Ja generalnie wybrąłbym tak - jeżeli masz zamiar jeździć w kurierce i przewozić max do pół tony ładunku to zdecydowanie dCi - żwawy, dynamiczny (zwłąszcza w ruchu miejskim, jakieś wjazdy z podporządkowanej itp klimaty). Jeżeli natomiast auto ma targać cały czas "na plecach" ładunek" zbliżony do maksymalnego polecałbym raczej ukłon w stronę jednostek wolnossących, ewentualnie nie wysilonych turbo. Po prostu wolnossącego dieselka możeż odpalać i gasić co chwila - w przypadku męczonego silnika z turbo (no bo buta wstawić musisz aby się dźwignął) dochodzi czas na jakieś ostudzenie turbiny no bo wysiłek spory bedzie miała - do tego mocniejszy silnik= szybsze zużycie opon na osi napędowej... WIe to każdy kto wymiata trochę w transporcie po polsce... Jeżeli natomiast olejesz podstawowe czynnosci związane z obsługą zgrzanej turbiny to długo się nie nacieszysz bezawaryjnością jednostki napędowej... Poza tym wolnossąca jednosta (wspomniana PSA 1.9D w polonezie pusta paliła 5.2L, załadowana na maxa - 6.0L, obecny T4 2.5TDI (102KM) w trasie potrafi zejść nawet do 6.6-6.8 litra na setkę pusto, ale jak mu tonę 200 albo 300 właduję na pakę to ma problemy z utrzymaniem spalania poniżej 8.5 litra... "zaleta turbiny"... A co z tego że silnik jeszcze "może", skoro jakakolwiek dynamiczna jazda z takim ładunkiem cąłkowicie odpada bo to juz głupota i czyste szaleństwo... (nie jesteś w stanie bezpiecznie utrzymać samochodu z takim ładunkiem na naszych koleinach i dziurach, poza tym dochodzi droga hamowania...) Efekt - i tak jedzie się grzeczniutko 80km/h razem z TIR`ami...

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Listopada, 2007, 00:25:26 »
nom chyba tak :)
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Listopada, 2007, 09:17:56 »
D4D  ???

w T4 1200-1300 kg  na pake ??? bo tak to zrozumialem.
No ta moja T4 to jakaś wersja budowlana, skrzyniowa, wzmacniana o ładowności 1460kg !! Tyle było w brief`ie i tyle jest obeznie w dowodzie. Bardzo krótkie przełożenia w skrzyni co powoduje ze jazda z prędkością 100km/h to 2500 obr/min. 140km/h to katalogowe MAX (silnik kręci na prawie 3500 obr) zatem pewnie to zużycie paliwa z tego faktu wynika. Brakuje bardzo 6-tego biegu, zwłaszcza przy jeździe "na pusto" kiedy możnaby obniżyć obroty silnika, który idzie "na pełen gwizdek" nie wiadomo po co... Reasumując - auto powinno cały czas z ładunkiem chodzić ;)

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Listopada, 2007, 11:42:49 »
Wow. To taki T4 ciężarówa. Możliwe że np. trzymając go na wysokich obrotach żeby uzyskać rozsądne prędkości jedziesz już przy niskim doładowaniu i zdławionym silniku. Wtedy sprawność silnika jest niska a co za tym idzie - większe zużycie.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Jaki silnik polecicie w dostawczaku?
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Listopada, 2007, 19:01:58 »
tak se czytam i czytam i przypomnialem sobie, jak 13 lat temu zaczunalem kurs na drwala motorowego..kurs odbywal sie w lesie kilka km od zakladu..do dyspozycji dostalismy diesla marki"żuk"   to byla fura...po raz pierwszy zdziwilo mnie to ze dobre auto a w jesien odpalic nie chce"skad moglem wiedziec ze trzeba kable zlaczyc liczyc do dziesieciu i dopiero odpalac",,,,,,,,,,,ale jak ta fura szla po drodze....chlopaki normalnie 80 na budziku i cala e-7 od olsztynka do waplewa moja...doslownie moja jak z lewa tak i z prawa...ale w lesie to nie jedna terenowka szens nie miala...taki silny byl...mozna bylo butowac i nic...a jesli chodzi o buda to wiecie po latach przewiewna byla.....tak ze kup se zuka....badz patriota