TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

ELEKTROZAWÓR PRZEPUSTNICY POWIETRZA a podniesiona moc silnika.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Otóż zupełnie przez przypadek stuningowałem sobie auto. A raczej mechanik ktory nie miał czujnika Eaton od Renault i wsadził od VW. Odczuwalnie ok 60 Nm więcej. Tak jak by wsadzić BOX-a. Niestety nie mam pomiarów z hamowni. Auto w mieście pali trochę więcej na trasie 0,5 litra więcej. Efekt ok 15-20 KM + 60 Nm.

Rozwiązanie. Zastosowałem inny czujnik ciśnienia doładowania który w silniku dci jest pod dużą puszką na końcu silnika patrząc od przodu.

Jeszcze popracuje nad tym i nad moimi odczuciami jak auto jeździ. Być może wkrótce zrobie manual jak podnieść moc za ok 150zł. Obecnie wróciłem do starego czujnika i jeszcze będę sprawdzać czy oby stary czujnik nie zmniejszył mocy ze 120 np na 100. :-) -60 Nm. Jak skombinuje 2 gi taki czujnik Eaton lub pojade innym 1,9 dCi i będzie chodzić tak samo jak mój to opiszę dokładniej. Niemniej jednak z czujnikiem od VW zastanawialem się dlaczego Avensis 2,0 D4D nie mógł mnie dogonić. Dawał rady ale jakoś ciężko mu to wychodziło. A z tego co wiem 2,0 D4D ma nieco więcej koni niż 120.

Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem?

Pozdrawiam Rafał Kraków.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego, 2007, 20:30:07 wysłana przez Hadson »



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Czujnik sterujący turbiną a podniesiona moc silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lutego, 2007, 11:45:17 »
Tak spotkalem. Pozniej byly resztki turbiny w silniku albo dziura w tloku (rezystorki).
Zreszta nawet jak dopchniesz mu powietrza to raczej 20KM i 60Nm nie bedzie .... seryjny tdi pracuje na NADMIARZE powietrza wiec dolozenie go wiecej moze tylko pogorszyc jak paliwa nie podlejesz...
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: ELEKTROZAWÓR PRZEPUSTNICY POWIETRZA a podniesiona moc silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lutego, 2007, 19:58:18 »
No i efekt byl zupełnie inny niż opisujesz. Opisuje nie to co mi sie wydaje że będzie tylko co było. W każdym bądź razie wróciłem do starego czujnika sterującego turbiną. Ekonomia i moja oszczędność wzięła góre. A paliwa widocznie dolewało bo konsumpcja auta była ciut wyższa.

Niemniej jednak opisuje sposób. Może kogoś zainteresuje taki sposób zamiast wydawanie kasy na beznadziejne boxy.

Co się okazało że czujnik który powodował wzrost mocy był prawdopodobnie od 1,5 dCi (wizualnie) chyba 105 konnej wersji. Jeszcze nad tym pracuje, i będę sprawdzać dokładne numery.
Jeszcze muszę wybadać jak się to ma do 130 konnej wersji.

W programie Visu-Schema do Renault elektrozawór oznaczony jest kodem 819.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego, 2007, 20:33:32 wysłana przez Hadson »

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: ELEKTROZAWÓR PRZEPUSTNICY POWIETRZA a podniesiona moc silnika.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Maja, 2007, 14:20:16 »
Mechanizm zadziałania twojego tuningu jest prosty.
Nowy czujnik zaniża wskazanie ciśnienia. Sterownik silnika zwiększa doładowanie aż do momentu, gdy wskazanie nowego czujnika pokryje się z oczekiwanym. W rzeczywistości jednak ciśnienie jest dużo wyższe niż powinno być (i tu rację ma rob555 - resztki turbiny można potem wygarniać z rurek...).
Ponieważ doładowanie wzrosło, to przepływ przez przepływomierz wzrósł. Paliwo dolało się więc. Wrażenie silnego kopa wynika stąd, że dla dużych obrotów wskazanie przepływomierza pomimo dużego przepływu wysyca się na pewnej wartości i tam już dużo mocy nie będzie.

Stąd masz przyrost momentu, większe zużycie, i odczuwalny kop.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ELEKTROZAWÓR PRZEPUSTNICY POWIETRZA a podniesiona moc silnika.
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Sierpnia, 2007, 12:18:33 »
Teoria dobra ...ale skad sie wziely te 60Nm ..dlaczego nie 55Nm lub 65 Nm .Tez chce sie tak nauczyc i  wyliczac przyrost momentu obrotowego bez hamowni ...albo to moze jest sekretny ,nowy i nikomu  nieznany "gadzet tjunera ".A moze to ten stary sposob ::) tylo w nowej wersji  ...Z FUSOW HERBACIANYCH .Tylko ze ten jest dosc dokladny  ???...jakas nowa marka herbaty ?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: ELEKTROZAWÓR PRZEPUSTNICY POWIETRZA a podniesiona moc silnika.
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Października, 2007, 21:38:50 »
Przecież napisał że odczuwalnie 60 Nm. To się w światku rajdowym nazywa dość brzydko - "dupohamownia". Ale przy odrobinie wprawy może działać zupełnie nieźle. ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline dranas

  • *
  • 7
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ELEKTROZAWÓR PRZEPUSTNICY POWIETRZA a podniesiona moc silnika.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Października, 2007, 23:31:59 »
To bedzie spam, ale nie moge sie oprzec  ;D
Mam tanie woreczki na reszte czesci z turbiny jak sie rozleci.