TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

po czipowaniu

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

po czipowaniu
« dnia: 11 Listopad, 2007, 23:27:15 »
witam :)chciałbym się dowiedziec na jakie wyniki mogę liczyc po zczipowaniu golfa 4 1.9 TDI(90km) z pompą wtryskową bez zmian mechanicznych;chodzi mi o maksymalną moc,moment obrotowy oraz przyspieszenie;chętnie zapoznam się z efektami chiptuningu innych użytkowników ???



Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: po czipowaniu
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Listopad, 2007, 09:21:25 »
No "seryjność" to pojęcie względne... Z jednego silnika tylko po podstawowej modyfikacji uzyskasz 105KM, inny (ta sama seria kodowa silnika, porównywalny przebieg) uzyska tylko 100-102. Dlatego włąsnie istanieją tunerzy, którzy po wgraniu programu referencyjnego podnoszącego moc o jakiś tam stopień analizują przebiegi wykresów mocy i momentu obrotowego i nanoszą odpowiednie korekty i modyfikują odpowiednio włożony chip wzmacniający czy wgrane oprogramowanie. I dlatego własnie u jednych kosztuje to 300-500 zł podczas gdy "spec" weźmie za to samo 1200-1500 zł... I nie pałcisz tu tylko za to ze ma fajny ogrzewany garaż i za uroczą blondynę która podała Ci kawę;) Standard silnika to 90KM i 220Nm momentu, po wzmocnieniu "podstawowym" (tydzież I-go stopnia) powinieneś uzyskać ok 105KM i ok 260Nm momentu, co najważniejsze - PRZY PRAKTYCZNIE NIE ZMIENIONYCH WARTOŚCIACH SPALANIA w każdym zakresie. Różnica moze być max +0.2L na setkę ale zdarzały się i przypadki że po "wzmocnieniu" seryjnej 90-tki na "setkę" spalanie minimalnie spadło... Dlatego wspomniaęłm na początku o prowizorycznej seryjności silnika - kazdy zareaguje inaczej... Poza tym wszystko zależy również od kondycji silnika (i układu doładowania zwłaszcza) bo moze trafić się sytuacja w której auto z 250 tyś km na wyświetlaczu jest w dużo lepszym stanie technicznym (silnik) niż auto 3 lata młodsze z przebiegiem w okolicach 100-u tyś km... Wszystko zależy od stylu i sposobu eksploatacji.. Owy spadek spadek spalania moze też być spowodowany faktem iż mając relatywnie mocniejszy silnik nie butuje mu się tak jak wcześniej aby uzyskać pożądany efekt (np. dynamiki przy wyprzedaniu). No i po całym zabiegu musisz się liczyć z prawdopodobnym skróceniem przebiegu (serwisu olejowego) z 15-tu do 10 tyś km... Przyspieszenie będzie nieznacznie lepsze (moze z sekundę urwiesz) ale akurat ta wartość zależna jest tylko od umiejętności kierowcy... To chyba tyle... z podstawowego tematu. Większe wzrosty (uzysku mocy) i momentu obr pociągają juz za sobą koniecznosć wymiany pewnych elementów układu wtryskowego i pociągają za sobą już znacznie większe koszty (wraz ze wzrostem zużycia paliwa ON w tym wypadku)... A dalej... Dalej to już abstrakcja ograniczona jedynie zasobnością portfela ...:)

Offline dssn

  • *****
  • 590
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: po czipowaniu
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Listopad, 2007, 20:21:22 »
witam :)chciałbym się dowiedziec na jakie wyniki mogę liczyc po zczipowaniu golfa 4 1.9 TDI(90km) z pompą wtryskową bez zmian mechanicznych;chodzi mi o maksymalną moc,moment obrotowy oraz przyspieszenie;chętnie zapoznam się z efektami chiptuningu innych użytkowników ???
to zapraszam do opcji szukaj, wiekszosc co czipowala auta podzielilo sie opiniami.
Tak pozatym to kazdego diesla ktorego kupilem lub kupie w przyszlosci, nie czekajac, bede czipowal ;)
O

Offline Wieśmac

  • **
  • 58
  • Guiness forever!
Odp: po czipowaniu
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Listopad, 2007, 22:16:06 »
Chiptuning nie jest już chyba taki drogi bo dużo ludzi nauczyło się to robić.
Toyota Prius jest tak wolna, że nie nadaje się nawet do rozwożenia mleka. Ostatni klienci dostaliby ser..." - Jeremy, TopGear

Offline rob555

  • *****
  • 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: po czipowaniu
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Listopad, 2007, 09:17:40 »
witam :)chciałbym się dowiedziec na jakie wyniki mogę liczyc po zczipowaniu golfa 4 1.9 TDI(90km) z pompą wtryskową bez zmian mechanicznych;chodzi mi o maksymalną moc,moment obrotowy oraz przyspieszenie;chętnie zapoznam się z efektami chiptuningu innych użytkowników ???

Przyjmuje sie ze te silniki na org wtryskiwaczach ( to one blokuja wieksze moce) wiecej jak 115-120KM nie dadza. Aczkolwiek znam egzemplarze ktore i 125KM osiagneły bez wielkiego kopcenia z tym ze to przypadki jednostkowe.
Auto jest zwawsze i lzej sie odpycha. Pali podobnie dopiero jak mu wstawiasz na max moze byc ciut wiecej.
Jak bys zamontowal wtryski od 110KM to nie dosc ze parametry by sie jeszcze polepszyly to spalanie przy normalnej jezdzie by spadlo ze wgledu na lepsze rozpylenie mieszanki przez ww wtrysk i zwiazany z tym wyzszy moment obr przy tej samej dawce. Wtedy ok 135KM by bylo do osiagniecia smialo na seryjnej turbinie.

Nie napisales czy to jest AGR (turbo z wasegate) czy ALH czyli VNT. Ale ww przyrosty nie beda sie roznic. Na turbinie z wasegate troche mniej nm bedzie z dolu.

P.S znam AGR ktore na 1.2 bara na seryjnej turbinie na wtryskach z koncowkami 216 maja pod 150KM i jezdza.... ;D ;D
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk