TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Problem ze sprzęgłem (TDI ALH Caddy Furgon)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Problem ze sprzęgłem (TDI ALH Caddy Furgon)
« dnia: 14 Listopada, 2007, 13:20:43 »
Witam i poszukuję odpowiedzi na nurtujący problem.
VW Caddy 1.9TDI (90KM) ALH wersja Furgon (czyli blaszak) - przebieg 250 tyś km.
Od mniej wiecej przebiegu ok 120 tyś km pojawił sie luz na sprżegle objawiający się tym iż sprzęgło nie wraca po wyciśnięciu do swojego pierwotnego położenia tylko zatrzymuje sie odrobinę niżej niż znajdujący się w pozycji spoczynkowej pedał hamulca. Początkowo było to niewiele ale obecnie to już jest prawie 10cm !! Mało tego - biegi zapinają sie tak jakby człowiek w ogóle nie wysprzęglał auta - wrzucenie wstecznego to prawie zawsze trzask w skrzyni, a i często w biegu zapinając np z 4 na 5 pomimo wciśnięcia sprzęgła w podłogę lubi sobie grzieś "zgrzytnąć" w skrzyni. Samo ruszanie juz irytuje bo wystarczy delikatnie puścić sprzegło a auto juz zrywa od samego początku. Czy jest to objaw zużytego sprzęgła??? (nikt na półsprżegle nie jeździł, auto przyczep nie ciągąło a 80% przebieów robiło puste lub z niewielkim ładunkiem) czy też kwestia jakiejś regulacji (tylko czego - bo sprżegło w tym aucie jest hydrauliczne) Odpowietrzałem mechanizm sprżegła (zapowietrzony nie był) a co za tym idzie - nic ten zabieg nie pomógł... Na mój (chłopski) rozum to tak jakby się gdzieś jakaś linka wyciągnęła lub poluzowąła z zacisku i to jest problem niepełnego wysprzęglania... Ale to tylko dywagacje bo nie mam pojęcia gdzie można skontrolować prawidłowe ustawienie sprzęgła (w książce serwisowej napisane jest ze co 30 tyś km należy sprawdzić ustawienie pedąłu sprzęgła, a w razie koniecnzości wyrególować. Więc może to trzeba nie przy skrzyni biegów, a przy pedałach szukać ??? Cenne będa wszelkie sugestie...



Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem ze sprzęgłem (TDI ALH Caddy Furgon)
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Listopada, 2007, 15:15:19 »
Jeli system hydraliczny sprzegka jest OK ..To napewno juz jest cos nie tak z dociskiem lub lozyskie wyscikowym . Ale najszybciej bedzie docisk .Znam to z jednego Golfa z AUTO SZKOLY . Po wyjeciu docisku "nie wiadomo czemu"  ;) przy porownaniu z nowym bylo nizsze  o milimetr i cos .

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Problem ze sprzęgłem (TDI ALH Caddy Furgon)
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Listopada, 2007, 15:46:02 »
No ale to milimetr był... ( a u mnie pedał sprzęgła jest 5-7 cm niżej niż był pierwotnie...) Wiem ze tam w układziejesttakie ustrojstwo jak wysprzęglik(w tym całym hydraulicznym mechaniźmie). Takito dziwny palec z jakimś plastikowym elementem uszczelniajacym (widziałem coś podobnego w Passacie... czy może to jest przyczyną niewysprzęglania ???

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem ze sprzęgłem (TDI ALH Caddy Furgon)
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Listopada, 2007, 23:12:22 »
Piasek ....ten mililmetr byl na doscisku sprzeglowym a nie na pedale sprzegla .Wiem ze zapominam troche polszczyzny  ..ale jak sie wczytasz to sie doczytasz   ;D......
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada, 2007, 23:14:17 wysłana przez Moretti »

Odp: Problem ze sprzęgłem (TDI ALH Caddy Furgon)
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Listopada, 2007, 09:58:38 »
Mam ten sam problem, właśnie oddałem auto do mechaniora, jak będzie problem rozwiązany to napisze.

Odp: Problem ze sprzęgłem (TDI ALH Caddy Furgon)
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Listopada, 2007, 17:14:38 »
Witam ponownie, w moim przypadku popa sprzęgła nawaliła.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Problem ze sprzęgłem (TDI ALH Caddy Furgon)
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Stycznia, 2008, 08:55:58 »
Coś długo nie odpisywałem ale nie było kiedy tego "zabiegu" wykonać. W te mrozy co to je niedawno mieliśmy, po uruchomieniu zimnego silnika po nocy (odpalany na sprzęgle żeby rozrusznik miał lżej) sprzęgło już nie wróciło to normalnej pozycji... Wpadło w podłogę i d..a. Podniosłem ręcznie i zaczęło działać. Zatem podejrzenie padło na pompę sprzęgła (to samo co u Leomic`a). Oczywiście jak zwykle na rynku aftermarket tego modelu wśród zamienników nie ma (ok 160 zł) zatem trzeba było 330 zł zapłacić i do serwisu się udać. Pompę zakupiłem, wymieniłem i faktycnzie to była przyczyna. Sprzęgiełko w tej chwili pracuje jak nowe, żadnych zgrzytów, trzasków ani innych niepokojących dźwięków. Sama zaś wymiana tego ustrojstwa to 30 min (trochę gimnastyki i rozbierania plastików).