No więc tak: do silnika AFN (110KM) przychodzą:
6PK-1045 (1Z, AHU, AFN, AAZ) bez klimy - alternator: prąd ładowania 120A
oraz
6PK-1145 - z ewidentnym namaszczeniem na klimę
oraz
6PK - 1150 też dla klimy ale - skoro poprzeni był za długi to tym bardziej ten bedzie za długi.
Rolka napinająca paska żebrowanego w obydwu wersjach przychodzi taka sama (SKF VKM 31004 lub EVR55423)
Napinacz żebrowanego paska klinowego rónież identyczny dla obydwu wersji (z klimą i bez) np EVR55760.
Dlatego obstawiam że 1145 jest paskiem pasujacym ale:
a) źle zamontowano napinacz (sama nazwa tego urządzenia wskazuje iż powinno być ono "napięte") i dlatego źle wskazuje oraz nie spełnia swojej podstawowej funkcji napinającej
b) ktoś pokombinowął i albo wymienił alternator na inny albo samo koło alternatora na większe bądź mniejsze co sprawia że nie można dobrać odpowiedniej długości paska (np spalił się alternator i założony jakiś ze szrotu od innego auta). Lub też to samo zostało zrobione z kompresorem klimy - wymieniony na jakąś używkę...
Ale najpierw sprawdź prawidłowy montaż napinacza paska.