TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaxB

Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« dnia: 25 Listopada, 2007, 14:16:29 »
Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc. W tym roku po raz drugi zerwał mi się pasek wielkoklinowy w VW Sharanie silnik AFN rok prod. 98 + klima.
Teraz mam założony pasek dobrany w intercarsie o symbolu 6PK1145 jednak jest on za długi. Pasek pracuje bardzo głośno tak jak by nie był napięty. Wymieniłem napinacz z rolką prowadzącą. Jednak po założeniu zauważyłem że na napinaczy ryska na części nieruchomej nie pokrywa się z wybraniem na części ruchomej. Jest poniżej (bliżej przodu samochodu) i poza zakresem tego wybrania. Obserwując to uznałem że pasek jest za długi i poszedłem do IC po któtszy który takżę wystepował w tym podelu czyli 6PK1045.
Jednak ten jest sporo za krótki i nie mogę go założyć.
Czy może mi któś doradzić co jest nie tak? I co powinienem sprawdzić by rozwiąząć problem?



Offline dzikuss98

  • *
  • 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • -----TDI POWER----
Odp: Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Listopada, 2007, 18:42:24 »
Dzwina sprawa. Najlepiej by bylo jakbys podjkechal do ASO, dowiedziec sie co i jak
Audi b4, 1Z

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Listopada, 2007, 18:55:31 »
Nie liczyłbym na to - nie w ASO. Oni CI to zrobią ale wezmą za to kasę bo tylko oni mają nietypowe paski. Wstrzymaj sie do jutra do sprawdzę w katalogu jakie rozmiary tam przychodzą - być może jest kilka typów paska i też dają Ci "na czuja". W kwestiach napędów paskowych to najbardziej dokładny jest Gates - mają dokładne opracowania dot zamienników gdyż np w tym samym oznaczeniu kodowym silnika występowały 2 typy rozrządu gdyż od któregoś tam numeru silnika producent zmienił koła zębate na inne i pomimo niezmienionych wymiarów paska (długości,szerokości i liczby zębów) trzeba stosować pasek o innych parametrach (wzmacniany) np teflonowym płótnem, gdyż zastosowanie innego (też pasującego) skutkuje jego szybszym zużyciem - czytaj pęknięciem przed terminem kolejnej wymiany. Także jutro (w pon. podam Ci wymiary pasków jakie przychodziły do tego silnika) ale podjedź i podpytaj np w Focie (FOTA - konkurent IC) gdyż z tego co kojarzę oni prowadzą Gates`a - Inter Cars nie prowadzi pasków tej firmy... A paski które Ci dali w IC to Contitech (Continental) - a więc to co obecnie koncern VW kładzie na pierwszy montaż.

Offline MaxB

Odp: Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Listopada, 2007, 09:05:16 »
Chodzi o pasek wielorowkowy do napędu alternatora oraz klimy

Offline MaxB

Odp: Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Listopada, 2007, 09:25:13 »
Zastanawiam się czy wszystko mam dobrze poskręcane. Odkręciłem alternator. Wg mnie był dobrze dokręcony. Raczej nie można regulowac jego położenia. Niestety nie wiem jak sprawdzic czy sprężarka do klimy jest dobrze zamontowana. Czy jej położenie też można regulować? Jeżeli tak to jak to zrobić. Zakładam że nikt nie zmieniał kół pasowych na jakieś niestandardowe. Bo i po co.
Zresztą poprzednie paski jakoś tam były założone.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Listopada, 2007, 14:12:38 »
No więc tak: do silnika AFN (110KM) przychodzą:
6PK-1045 (1Z, AHU, AFN, AAZ) bez klimy - alternator: prąd ładowania 120A
oraz
6PK-1145 - z ewidentnym namaszczeniem na klimę
oraz
6PK - 1150 też dla klimy ale - skoro poprzeni był za długi to tym bardziej ten bedzie za długi.
Rolka napinająca paska żebrowanego w obydwu wersjach przychodzi taka sama (SKF VKM 31004 lub EVR55423)
Napinacz żebrowanego paska klinowego rónież identyczny dla obydwu wersji (z klimą i bez) np EVR55760.
Dlatego obstawiam że 1145 jest paskiem pasujacym ale:
a) źle zamontowano napinacz (sama nazwa tego urządzenia wskazuje iż powinno być ono "napięte") i dlatego źle wskazuje oraz nie spełnia swojej podstawowej funkcji napinającej
b) ktoś pokombinowął i albo wymienił alternator na inny albo samo koło alternatora na większe bądź mniejsze co sprawia że nie można dobrać odpowiedniej długości paska (np spalił się alternator i założony jakiś ze szrotu od innego auta). Lub też to samo zostało zrobione z kompresorem klimy - wymieniony na jakąś używkę...
Ale najpierw sprawdź prawidłowy montaż napinacza paska.

Offline MaxB

Odp: Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Listopada, 2007, 16:59:50 »
Witam
Dziekuję za pomoc.
Sytuacja jest coraz dziwniejsza. Przynajmniej dla mnie.
Jestem w stanie przyjąć że jest coś żle zamontowane ale nie wiem co.
Żeby zluzować napinacz stosuję klucz nastawny który zakładam na pręt który trzyma kółko napinacza.
Po przyłożeniu klucza przesywam jego rączkę do siebie co powoduje odsunięcie kółka napinacza w kierunku komory silnika.
Czyli odsuwam go od alternatora. Wtedy zsuwam pasek z rolki alternatora.
Jeżeli chodzi o napinacz to jest on zamontowany w następujący sposób.
Przykręcony jest do łapy go trzymającej dwoma śrubami. Przed montażem sprawdzałem czy mogę go odwrotnie przykręcić i rozstaw śrub i ich położenie uniemozliwoały skręcenie tego w całość. Była tylko jedna pozycja do skręcenia. Tak też zrobiłem.
Pręt do którego przykręcona jest rolka napinacza przykręcony jest do niego za pomocą śruby. Na pręcie wykonane jest spłaszczenie uniemożliwiające zajęcie innej niż prawidłowej pozycji (inaczej rolka byłaby powyżej alternatora  - wtedy byłaby niezła jazda).
Po skręceniu wszystkiego w całość na napinaczu widać że wybranie "kontrolne" nie pokrywa się z paskiem.
Czy ja coś źle robię przy skręcaniu (kolejnośc skręcania śruby).
Może macie jakieś sugestie.


ati

Odp: Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Stycznia, 2013, 17:24:16 »
witam . prosilbylm o schemat paska wieloklinowego vw sharan 1.9tdi 90km 98r. AHU. poniewaz kupilem auto bez sprezarki klimy do kupilem ja i teraz nie wiem jak zalozyc pasek poniewaz byl krotszy zalozony dziekuje z gory pozdrawiam.

marian

Odp: Pasek wieloklinowy w VW Sharan silnik AFN 98'+ klima
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Stycznia, 2013, 15:34:14 »
98 rok był 15 lat temu, to co się spodziewasz że co? W tym wieku to auto szykuje sie na szrot powoli a nie remontuje, szkoda kasy, czasu i nerwów, lepiej zezłomować i kupić coś nowego na gwarancji...