TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

wielebny miec problema

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wielebny miec problema
« dnia: 12 Grudnia, 2007, 18:57:51 »
mam problem ze swum mondusiem,chodzi o uklad chlodzenia o tuz on nie chlodzi...i cholera wie czemu wymienilem termostat i jest lepiej ale nie jest dobrze....na starym termostacie temp...wchodzila dopiero po 15km.na N..[takie tam sa oznaczenia tzn NORMAL] teraz wchodzi na O ale takrze po 15km..a ja do pracy mam 12 i co mam marznac......tylko mi nie piszcie abym chlodnice zaslonil......



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudnia, 2007, 21:54:03 »
Skoro wymieniłeś termostat - to wymień go ponownie (albo sprawdź). Kiedyś w Golfie II dopiero za 3-cim podejściem dostałem w sklepie termostat który się zamykał... Wahler i Valeo - to jedyne firmy którym można w tej materii zaufać. Vernet i cała reszta to włosko-chińskie dziadostwa... Cud giełdowy - szkoda na to pracy. Trzymający termostat można sprawdzć po wężach - górny powinien być gorący podczas gdy dolny zimny (co najwyżej letni)
Sprawdź czujnik (najlepiej wymień) - może wariuje a silnik faktycznie trzyma właściwą temperaturę...
Spraw sobie jakiś dobry "płukacz" chłodnicy.... Może zasyfiała po tylu latach na skutek różnych specyfików wlewanych do ukłądu chłodzenia, jego zakamienienia i innych niespodzianek i narosili jakie się w tamtym miejscu wykształciły przez lata...
ALE: !!!
To jest ryzyko - bo jeżeli chłodnica jest osłabiona i ma wżery to płukacz niestety je uwidoczni i istnieje ryzyko że chłodnica zamieni się w durszlak.... Wtedy już tylko NEW...
Pociesza fakt iż chłodnice do takich jak twoja sztuk (fabrycznie nowe) są tanie (ok 250 zł...) Jutro mogę Ci podać cenę dokładną (jak chcesz)
Dwie ostatnie rady bardziej lata niż zimy dotyczą - ale zawsze się mogą przydać...
Fakt - ktoś napisze że to zima i norma że się długo grzeje - ale nie przez 15 km !!!
P.S.
Pokusiłbym się o sprawdzenie nagrzewnicy (może ta zasyfiała). U mnie w Cadym (garażowany pod chmurką) silnik potrzebuje ok 5-6km (teraz) żeby złapał normalną temperaturę - ale ciepło z nawiewów czuć już po 2 km... Pomimo iż wskazówka temperatury jest jeszcze na białym polu (sugerującym zimny silnik) z nawiewów czuć już cieplejsze powietrze...
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia, 2007, 08:42:49 wysłana przez Piasek »

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Grudnia, 2007, 08:51:53 »
W ramach ciekawostek: (bo się troche zagalopowałemz  tą ceną chłodnicy)
Najtańśzy byłby NISSENS - ok 350 zł
BEHR - ok 400 zł
Reszta (na łeb upadła z cenami...)

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Grudnia, 2007, 11:09:07 »
A tak jeszcze mi wpadło do łowy ze skoro wymieniałeś termostat to moze przy ponownym napełnieniu układu zapowietrzyła sie nagrzewnica i to jest powód niegrzania w aucie - gdyz tak jak wspomniałem - proacujący silnik po przejechaniu tych 3 km ma tam juz jakąś temp kilkudziesięciu stopni co powinno owocować ciepłym powietrzem z nawiewów... Nawet pomimo faktu iż wskażnik na desce uparcie twierdzi co innego....

Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Grudnia, 2007, 20:17:40 »
przyjacielu jest wszystko ok jesli chodzi o te sprawy ktore pisales jestem juz glupi co moze byc a moze ma tak byc....poczekajmy do lata i w tedy sie okaze....znam sie na silnikach ciagnikowych i jak pamietam tam stosowano rozne uszczelki o wiekszych lub mniejszych otworach chlodzacych ale tu to raczej odpada.....[uszczelki pod glowica]

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Grudnia, 2007, 08:35:51 »
No ja dziś jeszcze raz swojego sprawdziłem. -6 st o 7-mej rano było, auto całą noc na dworzu. 10 sek pracy na wolnych po odpaleniu i w trasę. Po 2 km czuć było ciepłe powietrze z nawiewów, po niecałych 5-ciu silnik uzyskał normalną temperaturę pracy (czyli tam w okolicach 90 st).

Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Grudnia, 2007, 08:48:14 »
a cholera go tam wie...pojechal bym do jakiegos mechanika ale nie chce aby mi tam lap w moje cudenko wkladal...wloze mu cos na chlodnice i ta zime jakos przejezdze...a ze jestem garazowym grzebaczem to na wiosne to sprawdze

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Grudnia, 2007, 18:18:28 »
No ale jak na wiosnę sprawdzisz szybkość działania ogrzewania w aucie ?? Teraz najlepsza na to pora ;) Chłodnia do testów za darmo, można przy okazji sprawdzić stan akumulatora i świec żarowych - bez podnoszenia maski... Wystarczy do rana poczekać ;D

Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Grudnia, 2007, 18:21:13 »
przyjacielu napewno masz racje ale jak sobie pomysle ze w takie zimno mam tam rece wkladac to brrrrrrrry.......mowisz o nagrzewnicy ale z tego co zaobserwowalem to nagrzewnica [bynajmniej u mnie] strasznie jest zintegrowana z czujnikiem temp. plynu i jak tam widze zimno to i w aucie zimno....

Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Grudnia, 2007, 19:47:11 »
kolego piasku po dokladnym przeczytaniu tego co napisales to na moj chlopski rozum zasyfienie chlodnicy badz nagrzewnicy powodowalo by nadmierne nagrzewanie sie auta czyz nie tak?     kamila...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Grudnia, 2007, 09:07:46 »
nadmierne zasyfienie chłodnicy - tak. Nadmierne zasyfienie (bądź zapowietrzenie) nagrzewnicy skutkuje brakiem przepływu gorącej cieczy przez to urządzenie i brakiem ogrzewania w aucie... Natomiast nadmierne zasyfienie cąłego układu powodować moze że silnik faktycznie łapie właściwą temperaturę ale czujnik zalazł czymś dziwnym i dlatego dopiero po przejechaniu blisko 15-tu km zaczyna pokazywać temp. zbliżoną do normalnej (jednakże do końca nie wiadomo czy ona jest prawidłowa)... Bo coś długo się grzeje... A przecież zimy na dobrą sprawę jeszcze nie ma... To co to będzie jak przyjdzie -20 ??? Zamarznie(cie) w biegu... Miałem identyczny przypadek w Golfie II 1.6 benz. Cholernie długo się grzał (w/g wskazania) i w aucie było co najwyzej letnio.... Natomiast silnik aż śmierdział od temp. Po wymianie czujnika na taki jak powinien być (bo był niewłaściwy celowo wkręcony) okazało sie ze auto się nie grzeje a wprost gotuje (odłączony był wentylator). Po podpięciu wentylatora ten kręcił praktycnzie NON STOP. Wymieniliśmy chłodnicę na nową i jak ręką odjął - temp. w normie ale ogrzewania nie było. Wymieniliśmy nagrzewnicę i dopiero to wszystko chodzić zaczęło... A Golf II potrafi na prawdę grzać... W starych chłodnicach coś się chyba zwarzyło bo całe były wewnątrz pokryte czymś w rodzaju zaschniętego smaru czy tawotu... No to jak to miąło chłodzić (czy oddawać ciepło w przyp. nagrzewnicy...)
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia, 2007, 13:21:24 wysłana przez Piasek »

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Grudnia, 2007, 13:41:59 »
mowisz o nagrzewnicy ale z tego co zaobserwowalem to nagrzewnica [bynajmniej u mnie] strasznie jest zintegrowana z czujnikiem temp. plynu i jak tam widze zimno to i w aucie zimno....
Dlatego sprawdziłbym, na pierwszy ogień to. Może zalazła jakimś dziadostwem i nie ma przepływu (właściwego). Jak nie ma przepływu to i czujnik temp. będzie badziewie a nie prawdziwe wartości wskazywał (choć ciężko mi uwierzyć ze to auto ma tylko jeden czujnik tem. i do tego umieszczony jeszcze w nagrzewnicy...) Przecież to powinno być gdzieś przy silniku... ??? W nagrzewnicy może być jakiś dodatkowy ale główny powinien znajdowąć się gdzieś w okolicach głowicy czy bloku żeby mierzył faktyczną temp. cieczy chłodzącej...

Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Grudnia, 2007, 17:12:51 »
KOCHANIE W LOZKU JESTES ZIMNY TO I W AUCIE MASZ ZIMNO

Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Grudnia, 2007, 17:18:00 »
przyjacielu mam tulko jeden czujnik w bloku oczywiscie.....dostalem informacje z pewnego zrodla ze pierwsze silniki tak mialy i jedyna rada jest wymiana uszczelki pod glowica badz przegrzanie silnika....ale dzieki...a z zona se w realu pogadam

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: wielebny miec problema
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Grudnia, 2007, 17:55:26 »
Cytuj
KOCHANIE W LOZKU JESTES ZIMNY TO I W AUCIE MASZ ZIMNO
  ;D ;D ;D
GOLF III TDI 1Z