TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Szukam namiarów do gostka z Krakowa, z Fiestą 1.8 DI z nitro

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wieśmac

  • **
  • 58
  • Guiness forever!
Napiszcie na priva albo tutaj jak go znaleźć.
Kto robił mu to nitro i tuning? Bo mam podobny motor (ale już commonrali) i chciałbym sobie coś podobnego zrobić.


Toyota Prius jest tak wolna, że nie nadaje się nawet do rozwożenia mleka. Ostatni klienci dostaliby ser..." - Jeremy, TopGear

RE: Szukam namiarów do gostka z Krakowa, z Fiestą 1.8 DI z n
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudnia, 2004, 20:31:57 »
a tu tylko sprzątam.

Offline Wieśmac

  • **
  • 58
  • Guiness forever!
RE: Szukam namiarów do gostka z Krakowa, z Fiestą 1.8 DI z n
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Grudnia, 2004, 23:20:23 »
Dzięki, już piszę do niego.
Toyota Prius jest tak wolna, że nie nadaje się nawet do rozwożenia mleka. Ostatni klienci dostaliby ser..." - Jeremy, TopGear

RE: Szukam namiarów do gostka z Krakowa, z Fiestą 1.8 DI z n
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Grudnia, 2004, 00:30:49 »
o wilku mowa, witam i zapraszam na PW albo email, chetnie pomoge jak bede umial, a jak nie to tez pomoge ;)

kangurczak@poczta.onet.pl

RE: Szukam namiarów do gostka z Krakowa, z Fiestą 1.8 DI z n
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Stycznia, 2005, 14:01:17 »
Po prostu napisz cokolwiek o tym nitro skoro je masz. Może sobie fundnę?  :twisted:
Nieważna fura, ważne kto nią jedzie ;) Turbotechnika

Szukam namiarów do gostka z Krakowa, z Fiestą 1.8 DI z nitro
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Stycznia, 2005, 00:47:40 »
Opis systemu często pojawia się na różnych forach ale myślę że nie zaszkodzi powtórzyć. Otóż, seryjnie moja Fiesta 1.8td  legitymowała się  parametrami 75KM i 160Nm (dane fabryczne) natomiast na hamowni wyszło kolejno 73KM i 153Nm. Pierwszym krokiem na który się zdecydowałem było założenie IC ze Sierry 1.8td oraz podniesienie ciśnienia doładowania do 1.15bara. Następnie dzięki uprzejmości firmy Vtech z Krakowa (http://www.vtech.pl ) pod maskę trafił piggyback. Wgrano nowy soft co zaowocowało wzrostem parametrów. W tym momencie hamownia „wypluła” 92KM i 250Nm. Jak nie trudno się domyśleć pojawiły się nowe pomysły na następne modyfikacje. Jednym z nich był pomysł testowania tzw. "Nitro do diesel’a".
Jest to system podobny do nitro montowanego w silnikach benzynowych, jednak nie jest to instalacja Nitro sensu stricte. Działanie ma podobne - dodaje mocy w diesel’u jednak nie na taka skale jak NX w benzynie. Jeśli chodzi o wpływ na silnik- posłużę się cytatem "od żadnego do niszczycielskiego - jak każde zwiększanie mocy".
System sterowany jest komputerowo, specjalnie dobrane dysze dawkują ilość bezpiecznego "doładowania". W instalacji nie ma potrzeby unikania elementów z tytanu itp żeby nie doszło do reakcji. (tak jak jest to w benzynie). Instalacja, dobrze ustawiona i tak też używana jest 100% bezpieczna. Aktualnie dystrybucją zajmuje się ProjectXs w Krakowie (http://www.projectxs.pl)
Osobiście jestem szczęśliwym posiadaczem i użytkownikiem instalacji już od grubo ponad 6 miesięcy. Powiem tak: po aktywacji systemu można odczuć, że się tak wyrażę "kopa w tyłek". Rezultat? ok 110KM i 280Nm+.
Zapytacie czemu tak mało? Oczywiście można więcej. Wszystko zależy od tego jak auto jest już wysilone (przypominam ze mam wgrany soft) oraz w jakim stanie znajdują się jego poszczególne elementy oraz jaki zakładamy współczynnik bezpieczeństwa na poszczególne elementy np. przeniesienia napędu. Jeśli chodzi o fotki instalacji wewnątrz pojazdu jest ona wystarczająco dyskretna aby można było ją umieścić w prawie dowolnym miejscu.







Myślę że to byłoby tyle jeśli chodzi o wstęp. Postaram się odpowiedzieć na konkretne pytania, a jeśli nie dam rady będę wypatrywał „kawalerii” od strony Zbadka. ;)

Pozdrawiam

kangurczak

Offline Nemo

Szukam namiarów do gostka z Krakowa, z Fiestą 1.8 DI z nitro
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Stycznia, 2005, 13:14:03 »
O kurde  :shock:
Rozumiem że z taką małą Fiestą nie miałbym szans. Ponad 280 niutów.... Tylko bym smród opon powąchał :(
Chcę chcę chcę chcę!
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)