TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod głowicą

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Witam, w tydzień temu miałem malą awarie paska klinowego który ssuną sie i uszkodził przewód chłodniczy. Powstał wyciek, niestety nie mogłem dostać przewodu wiec załatałem go taśmą zbrojoną, w sobote zabrałem sie do wymiany. Auto jeździło przez tydzień z wodą w układzie chłodzenia.(prowizoyczna łata przewodu przeciekała)

Jednak gdy zalałem do pełna nowy płyn i wszystko pojawiły sie problemy.
Auto odpalało po długim kręceniu, z wydechu wydobywa sie tuz p o odpaleniu czarny dym bardzo duze ilo.ści oraz biały. Pomyslałem ze winne są świece żarowe.
Zdjołem kolektor odkreciłem swiece i sprawdzam 3 świeca nie działa - nie grzeje, pierwsza jest minimalnie krzywa poostałe grzeją wolniej, wymieniłem na nowe, Ale problem nie zginą, auto nadal odpala z trudem, kopci na biało i czarno.
a w dodatku -ok 30sek po odpaleniu  gdy odkrece korek wlewu cieczy chłodzącej unosi sie z zbiorniczka para.(chyba para w kazdym bądź razie jest biełe ;D) Wiec tu moje pytanko. czy To mogą być objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
Pozdrawiam i licze na szybką odpowiedź



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Grudnia, 2007, 19:59:36 »
Hmmmm no dla mnie to wygląda na to iż nie tylko przegrzałeś silnik (przepaliłeś uszczelkę pod głowicą) ale co bardziej prawdopodobne PRZYTARŁEŚ GO !! i to porządnie... A nie tak dawno pisałem peany o tym silniku jako niezniszczalnym.... Okazuje się że nie ma takowych (potrzeba tylko "fachowca")... Na panewkach nie "stanął" bo olej w silniku miałeś ale z pierścieni zostało tylko wspomnienie zaś rysy na tłoku i gładzi cylindra można już spokojnie w milimetrach (na głębokość) mierzyć... No zaryzykowałbym jeszcze stwierdzenie że popękała głowica... Ale - to wróżenie z fusów: jak nie rozbierzesz to nie będziesz wiedział...

Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:10:53 »
Tja, niestety realia są takie ze nie było kasy na przewód z ASO za 400zł to będzie kasa na remont;/
z tym zatarciem to bym chyba  sie wstrzymał, silnik nie stracił na dynamice, ot co tylko dłużej trwa rozruch, a gdy jest ciepły odpala od razu.
Czyli uszczelka na bank, czuć tak jakby spaliny w zbiorniczku cieczy.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:16:57 »
To się jedzie do Inter Carsu albo do Foty, kładzie 100 zł na blat i MA BYĆ NA WCZORAJ !!!... Z pod ziemi go wykopią a będziesz go miał i jeszcze ci reszta "na piwo" zostanie...

Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:18:46 »
Generalnie Franca już mnie wnerwia od 3 lat;/
1 Rozdwojony pasek klinowy wpadł pod pokrywe paska rozrządu blokując go i tym sposobem łamiąc wałek w 4 częściach na każdym z cylindrów, zawory popkrzywione,
2 samoczynnie przeskoczył pasek rozrządu, ( ale nie doszło do kolizji zaworów)
3 po pół roku powtórka z rozrywki przeskoczenie paska
4 smarcząca pokrywa zaworów
5 staną zawór EGR - poszedł w niepamić zaślepiony i odłączony
6 ostatnia przygoda z paskiem wieloklinowym uszkadzającym przewód chłodniczy,

to tylko awarie silnikowe, zawieszenia i przeniesienia napędu nie licze,
powiem jedno. Francuzki sprowadzany rozbitek to skarobonka.

Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:20:41 »
To się jedzie do Inter Carsu albo do Foty, kładzie 100 zł na blat i MA BYĆ NA WCZORAJ !!!... Z pod ziemi go wykopią a będziesz go miał i jeszcze ci reszta "na piwo" zostanie...
Mądry polak po szkodzie. Byłem tylko na ''Strażackiej'' w Warszawie i nic. W sklepach motoryzacyjnych tez nic nie było.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:28:49 »
Nie ma rzeczy nie do zdobycia.... Jedyne ograniczenia w tej materii to czas niezbędny na realizację przedsięwzięcia i zasobność portfela poszukiwacza ;) Ile to razy "czarowało się cuda" do maszyn które to od 20-tu lat nie są produkowane... Jak nie ma - to się wyprodukuje: FUGO Konin i nie ma rzeczy niemożliwych... Chłodnicę do Caterpilar`a serwis (by) ściągał 4 tyg ze Stanów za jedyne 16 tyś zł... Ja potrzebowałem na to 3 tyś i 48h oraz starą na wzór... Klient szczęśliwy - ja zadowolony A o to przecież chodzi...
Kolego - trzeba było jechać na szrot... Dostałbyś od ręki, jak nie na pierwszym to na drugim... Mało to tego porozbijanego leży tam?? Mało to tego z Anglii nawieźli na części ?? No ale... Teraz to sobie można gdybać...

Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:32:12 »
Było tego na szrocie pare tylko, że każdy rozbit w tym miejscu gdzie akurat jest przewód:)
Teraz to pozostaje modlitwa o to by okazało sie, że to uszczelka. Ehh lecz sie okaze dopiero po świętach, mój mechanik ma dopiero wtedy wolny termin.
Orientujesz się ile może kosztować taka przyjemność?
Wymiana uszczelki + planowanie i robocizna?

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:37:31 »
Generalnie Franca już mnie wnerwia od 3 lat;/
1 Rozdwojony pasek klinowy wpadł pod pokrywe paska rozrządu blokując go i tym sposobem łamiąc wałek w 4 częściach na każdym z cylindrów, zawory popkrzywione,
2 samoczynnie przeskoczył pasek rozrządu, ( ale nie doszło do kolizji zaworów)
3 po pół roku powtórka z rozrywki przeskoczenie paska
4 smarcząca pokrywa zaworów
5 staną zawór EGR - poszedł w niepamić zaślepiony i odłączony
6 ostatnia przygoda z paskiem wieloklinowym uszkadzającym przewód chłodniczy,

to tylko awarie silnikowe, zawieszenia i przeniesienia napędu nie licze,
powiem jedno. Francuzki sprowadzany rozbitek to skarobonka.
Ad.1 Uszkodzenie koła pasowego (wada fabryczna) - wymieniali to w serwisach za Free
Ad.2 Wadliwe założenie i napięcie... Rozrząd w tych silnikach wytrzymuje ok 250 tyś km... W Polonezie zmienialiśmy go tak 3x... Za każdym razem pękł w biegu... Jak założysz i napniesz go poprawnie to nie ma siły - 200 tyś to wytrzyma choćbyś nim pole orał...
Ad.3 J.W.
Ad.4 Norma... A które silniki są szczelne ??? (pytanie retoryczne)
Ad.5 ??? Nigdy z tym problemów nie miałem... To EGR występuje też w silnikach wolnossących ??
Ad.6 Patrz Ad.1 ...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:41:00 »
Było tego na szrocie pare tylko, że każdy rozbit w tym miejscu gdzie akurat jest przewód:)
Teraz to pozostaje modlitwa o to by okazało sie, że to uszczelka. Ehh lecz sie okaze dopiero po świętach, mój mechanik ma dopiero wtedy wolny termin.
Orientujesz się ile może kosztować taka przyjemność?
Wymiana uszczelki + planowanie i robocizna?
Zależy od tego ile Cię mechanik za robotę skasuje bo za głowice to sobie liczą... No i nie ma się co dziwić... Trzeba mieć troche pojęcia i doświadczenia aby sie za to zabierać... Części plus planowanie to tak ze 300 zł na pewno... Ale... Nie znam cen warszawskich... No chyba ze sie okaże po rozbiórce ze poleciało dużo więcej gratów... Wtedy to się zastanów na przekładką całego motoru... Taniej pewno wyjdzie - zwłąszcza ze z tego co pisałeś silnik miał już sporo "przejść"...

Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Grudnia, 2007, 20:50:11 »
oj miał sporo;/  ( naprawie po kontuzji wałka - nowy wałek zawory(wałek uzywany) robienie głowicy, uszczelka rozrząd cena 900zl razem z materiałem ) wiec chyba tani jest, a co wiecej  za kazdym razem silnik i cała komora wracają w stanie wrecz sterylnym:) takiej roboty jeszcze u zadnego mechanika nie widziałem wzystko wyczyszczone i przesmarowane.
A co do motoru to hmm nie sądze by był konieczny przeszczep.
ale jezeli to wydaje mi sie ze cena gołego silnika DW8 zamkneła by sie w granicy 1500zł
wiec przy wiekszych uszkodzeniach bedzie to bardziej opłacalne, jezeli da rade tylko wymienic uszczelkę bez innych partsów to dzieki Bogu i będe sie modlił zeby nic nie nawaliło przynajmniej do wakacji. -Przesiadka na VW. 1.9TDi lub 2,5V6 Tdi

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Grudnia, 2007, 22:59:02 »
Przesiądź sie przesiądź... Wtedy będziesz dopiero pisał...  ;)

Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Grudnia, 2007, 09:23:10 »
czemu? VW to zło? Nie uważam.
Z resztą chyba kazde auto jest lepsze od rozbitka z francji;/

Odp: Berlingo1.9D Problemy z odpalaniem -podejżenie uszkodzenia uszczelki pod gł
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Grudnia, 2007, 09:55:28 »
Aha pojawia sie ciśnienie w układzie chłodzenia, gdy przyłożę ręke do wlewu czuć wzrost.
Czyli uszczelka.