TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

problem ze wspomaganiem, prosze o rady

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jogib

  • *
  • 45
  • Seat Toledo 98' 1.9 TDI AFN 110 KM
problem ze wspomaganiem, prosze o rady
« dnia: 03 Marca, 2008, 23:18:25 »
Mam problem ze wspomaganiem ukladu kierowniczego. Kiedy auto stoi, podczas obrotów kierownica (w prawie maksymalnym punkcie) slychac piski i czuć drganie na kierownicy oraz pewne opory. Podczas jazdy nie wystepuje ten problem (byc moze z powodu mniejszych oporów przetaczania). Płyn w serwie wymienialem 6 msc temu (na oryginalny). Moze ktos bedzie sie domyslal co to moze byc. Pozdrawiam.



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: problem ze wspomaganiem, prosze o rady
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Marca, 2008, 08:50:05 »
Jeżeli dobrze zrozumiałem to co napisałeś "...kierownica w maksymalnym punkcie..." - czyli w maksymalnym skręcie to jest to całkiem normalny objaw wynikający z nieprawidłowej eksploatacji ukł. kierowniczego ze wspomaganiem... W takich autach nie wolno piłować kierownicy do oporu... Kręcisz w jedną lub drugą i jak kierownica dojdzie do oporu "odbijasz lekko". Nie wolno na siłę "dokręcać do oporu" kierownicy jak to można robić w autach bez wspomagania bo wówczas pompa piłuje na maxa a efektu nie ma żadnego gdyż kierownica dalej nie pójdzie. Pojawia isę takie obciążenie na pompie ze koło pasowe zaczyna stawać i pasek najzwyczajniej w życiu zaczyna się ślizgać po kole pasowym (czy też wieloklinowym) pompy - stąd piski (a po roku takiej eksploatacji cała pompa zarzygana jest płynem ze wspomagania, wszystkie oringi i uszczelniacze "żygają" i wspomaganie kończy swój żywot...

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: problem ze wspomaganiem, prosze o rady
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Marca, 2008, 13:50:18 »
true true, u mnie w opelku tez piszczal jak dalem do oporu i od razu odbijalem troche
O