TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« dnia: 27 Grudnia, 2007, 18:38:33 »
Witam wszystkich!
Szukałem info o EGR ale nie znalazłem tego czego szukałem.

Mianowicie chodzi o zaślepienie, ale po tym zabiegu zaczął zapalać się check i błąd EGR=P0400 --- (5) Kritischer SystemFehler 2 (siehe Prufanleitung:Fehlercodebeschrebung)
Zresztą ten błąd pojawiał się u mnie wcześniej jak zawór się zanieczyścił (zacioł) i nie było możliwości sterowania nim, po czyszczeniu już nie występował.
Moje pytanie brzmi:
Na jakiej podstawie ECU wykrywa że zaślepiłem EGR? nie znalazłem tam żadnego czujnika który by za to odpowiadał, i brak u mnie sondy lambda która mogła by wykrywać zmianę składu spalin! Przecież czujnik ciśnienia doładowania tego nie zdiagnozuje (jakiekolwiek różnice w ciśnieniu lub skoki ciśnienia)
Może komuś z Was się udało w tym silniku zaślepić EGR i oszukać ECU tak żeby check się nie zapalał ?

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi!



Offline Dominik Leszno

  • *
  • 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudnia, 2007, 18:27:39 »
W twoim przypadku ECU dowiaduje się o stopniu otwarcia EGR ze wskazań przepływki. EGR otwarte to mniejsze wskazania, EGR zamkniąte to wskazania większe.

Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Grudnia, 2007, 00:17:16 »
>>W twoim przypadku ECU dowiaduje się o stopniu otwarcia EGR ze wskazań przepływki. EGR otwarte to mniejsze wskazania, EGR zamkniąte to wskazania większe.<<

sory za ot , mam pytanie - gdzie można znaleść wiedzę na temat w jaki sposób ecu dokonuje oceny że powstała nieszczelność w dolocie w tubodieslu /czy to tak że poprostu porównuje sobie ciśnienie na czujniku ciśnienia doładowania z czujnikiem w przepływomierzu ? czy też inaczej sobie to sprawdza ?/ .

Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Grudnia, 2007, 14:47:09 »
W twoim przypadku ECU dowiaduje się o stopniu otwarcia EGR ze wskazań przepływki. EGR otwarte to mniejsze wskazania, EGR zamkniąte to wskazania większe.
Czyli bez modyfikacji softu się nie obejdzie  >:(

Offline Dominik Leszno

  • *
  • 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Grudnia, 2007, 18:02:46 »
Czyli bez modyfikacji softu się nie obejdzie  >:(
Według mnie bezsensowna jest zmiana softu po to by tylko wywalić EGR no chyba że przy okazji chcesz poprawić coś więcej.

Odłaczenie EGR ma też swoje minus, pomijając aspekty ekologiczne to znaczącym minusem jest wolniejsze nagrzewanie sie silnika. Fakt istotny dla osób pokujących krótkie odciniki (szczególnie zimą).
Sam robiłem doswiadczenia z których wynika, że samochód z odłączonym EGR-em osiąga swoją temperaturę po przebiegu 2,6 km większym niż ten sam pojazd z EGR-em.

Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Stycznia, 2008, 19:24:38 »
No przy ewentualnym virusowaniu  ;D bym odłączył EGR, ale nie wiem czy jest sens bo auto ma przejechane 180kkm ale czuje ze ma ok 300kkm więc pewnie bym go szybko wykończył mimo że jeżdżę spokojnie. A patrząc na aspekty ekologiczne to czy ja mam się przejmować jak wielki przemysł np naftowy się nie przejmuje.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Stycznia, 2008, 22:21:34 »
Dość prosto w programie można wyłączyć EGR lub ograniczyć jego przepływ w sytuacji gdy silnik jest ciepły - to programowa sztuczka. Można więc mieć i rybki i akwarium. Jednak oczywiście emisja tlenków azotu wzrośnie, przez co ślimaczki może boleć głowa, a dziewięćsił alpejski zniknie z powierzchni ziemi ok. 5 lat wcześniej, czyli szacunkowo już w 3073 roku. ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Stycznia, 2008, 12:14:56 »
W takim razie jeśli można to mam pytanko do szanownego kolegi Piro
Ile w granicach rozsądku i bezpieczeństwa można podkręcić ten silniczek z tych "niesamowitych" wartości jakimi dysponuje 68KM i 132Nm. Dodam że brak już kata i środkowego i ostatni ulter przelotowy.
A ile można by wycisnąć żeby silnik nie rozleciał się po kilku minutach? tak z ciekawości pytam  ;D
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia, 2008, 12:39:37 wysłana przez valdee »

Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Stycznia, 2008, 21:42:30 »
o zaślepianiu EGR pełno jest na zagranicznych forach samochodowych. Sam to zrobiłem około 5kkm w temu i nic złego się nie stało. Na szczęście moje ECU nie jest takie sprytne i nie krzyczy.
Dzisiaj w pewnej poczekalni trafiłem na AutoŚwiat z lutego 2007 i akurat było pytanie czytelnika o przeciwskazania do zaślepienia EGR. Odpowiedź redakcyjnego fachowca: nie wolno wyłącznie ze względu na środowisko.
Do wahających się dwa pytania:
1. jeżeli dolot w nowoczesnych TD jest taki ważny to jaki jest pożytek z ponownego wprowadzania do silnika spalin?
2. jeżeli ciepłe "powietrze" jest korzystne, to może powycinać IC (ten kto ma oczywiście)?

Offline Dominik Leszno

  • *
  • 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Stycznia, 2008, 09:56:20 »

Do wahających się dwa pytania:
1. jeżeli dolot w nowoczesnych TD jest taki ważny to jaki jest pożytek z ponownego wprowadzania do silnika spalin?
2. jeżeli ciepłe "powietrze" jest korzystne, to może powycinać IC (ten kto ma oczywiście)?

Odpowiedz:
1. Poprzez wprowadzenie spalin do dolotu obniża się tem. spalania a co za tym idzie w znacznym stopniu ogranicza się emisja tlenków azotu w spalinach (tlenki azotu to  świństwo powodujące choroby nowotworowe), ponad to sprawna recylkulacja to warunek właściwego funkcjonowania katalicznego dopalacza spalin.
2.EGR otwiera się gdy:
- silnik pracuje na biegu jałowym,
- silnik osiągnie zadaną prędkość obrotową (gdy nie przyspieszamy).
  wniosek:recylkulacja nie wpływa na dynamike pojazdu.  W IC wymiana ciepła występuje podczas przyspieszeń i dużych obciążeń silnika (gdy EGR jest zamknięty) i dlatego  użądzenia mogą pracować w jednym układzie.

Apel do wszystkich którzy myślą o swoich dzieciach:
Nie zaślepiajcie EGR!!!!!!!!!!!

Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Marca, 2009, 17:32:08 »
Witam wszystkich.
Mam pytanie czym najlepiej zaślepić ten EGR w tym silniki, i co zrobić z tymi wężykami co idą od zawory podciśnienia turbiny?

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Zaślepienie EGR w X17DTL Astra G
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Marca, 2009, 13:27:16 »
Czytając poprzednią odpowiedź Dominik Leszno i ostatnią maciek-bolwako do głowy przychodzi tylko jeden komentarz:
hahahahahahaahahahaahahahaahahaha..............