...Ja w zadnym momencie nie napisalem ze nalezy przejsc z oleju mineralnego na polsyntetyczny lub syntetyczny . Lepkosc oleju to jest tylko jeden z parametrow . Pisalem ze nalezy lac minimum taki olej jaki przewidzial producent . Moja wypowiedz dotyczyla oglonie rozmow na temat olei, bo piszecie jak baby mowiace o samochodach (nie wszystkie )...
..... pytasz sie baby jaki ma samochod ...a ona odpowiada ze czerwony....
Olej ma swoja : marke , na bazie czego jest zrobiony ,lepkosc ,zawartosc detergentow , dodatki uszlachetaniajace .......itd ..itd ...i cene . Sa oleje 10W40 syntetyczne i sa oleje 10W30 lub 10W40 mineralne . A jesli chcesz zalac lepszym olejem silnik niz to co podaje fabryka i boisz sie zeby nie wyplukal nagaru , to znajdz taki ktory zawiera mniej srodkow sciagajacych papiol (nagar czy jak inaczej to nazwac )...narazie tyle na ten temat .
PS. silniki JTD starszej generacji moga uzywac oleju 15W40 API CD , API SF , CCMC PD2 . Zalenie odpowiednim olejem polsyntetycznym lub syntetycznym nie zaszkodzi silnikowi , zawsze gdy z glowa go sie dobierze .To moze przedluzyc jego zywotnosc .