TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

zmiana oleju w jtd

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zmiana oleju w jtd
« dnia: 27 Grudnia, 2007, 19:41:10 »
Witam!
Posiadam od niedawna Alfe 145 1,9JTD 105 KM. PRzejechałem nią jakieś 4 tys km a przebiegu ma w sumie 210 tys. Jako, że to jest mój pierwszy diesel i zbliża się czas wymiany oleju mam pytanie. Auto jeżdzi w tej chwili na mineralnym Elf turbodiesel 15w40 i nie dzieje się nic złego. Przez te 4 tys km, praktycznie nie spalił nic oleju, nie dymi ani nic się nie dzieje. Czytałem że do tego silnika raczej powinien być jakiś conajmniej półsyntetyk, czy to prawda i czy powinienem zmienić na np 10w40?



Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia, 2007, 20:21:08 »
jesli samochod jezdzi na oleju mineralnym to niepowinno sie zmieniac klasy oleju na wyzsza czyli polsyntetyk(w skrajnych przypadkach mozna nawet uszkodzic silnik)
jesli juz jezdzisz na 15w to zostan przy tym
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia, 2007, 20:24:38 wysłana przez magi8814 »

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudnia, 2007, 20:33:06 »
A kto ci Chłopie wlał ten mineralny ? Dziwne ? Może masz przebieg nie 210 tys.a 610 tys a może nawet i więcej ....... ale dla mnie to dziwne by do takiego auta lać mineralny , sprawdz co zaleca ASO do takiego silnika i dowiedz sie czy auto długo jeżdzi na mineralu jeżeli w ogóle sie tego dowiesz i nie jest do długi okres np.5 tys km to lej to co fabryka zaleca a jak jeżdzi dłużej na mineralu to zostaw go i lej go dalej . A jeżeli nie spalił ci nic oleju to znaczy że olej jest zbyt gęsty , diesle poprostu zawsze troszkę zjadają oleju. No chyba tak jest choć mogę się mylić
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia, 2007, 20:36:57 wysłana przez pagori »
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudnia, 2007, 20:47:14 »
A kto ci Chłopie wlał ten mineralny ? Dziwne ? Może masz przebieg nie 210 tys.a 610 tys a może nawet i więcej ....... ale dla mnie to dziwne by do takiego auta lać mineralny , sprawdz co zaleca ASO do takiego silnika i dowiedz sie czy auto długo jeżdzi na mineralu jeżeli w ogóle sie tego dowiesz i nie jest do długi okres np.5 tys km to lej to co fabryka zaleca a jak jeżdzi dłużej na mineralu to zostaw go i lej go dalej . A jeżeli nie spalił ci nic oleju to znaczy że olej jest zbyt gęsty , diesle poprostu zawsze troszkę zjadają oleju. No chyba tak jest choć mogę się mylić
jesli nie wie ile bylo przejechane na 15w to niech nie zmienia bo dorobi rogow
moglo tez tak byc ze sprzedajacy zalal mineralna przed sprzedaza zeby cos ukryc...

Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudnia, 2007, 21:21:13 »
Auto ma książkę serwisową i z tego wynika, że przebieg jest oryginalny no i w sumie jak na 2000 rok 210 tys km to tez nie mało. Mam dwie naklejki od wymiany oleju w Polsce co świadczy, że auto na tym oleju jeździ już przynajmniej 10 tys km. Poprzedni właściciel miał ten samochód ponad rok i na 15w40 jeździł.
Ok, ja jestem laikiem w kwestii diesla i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dlaczego nie mogę zmienić teraz na np 10w40 i dlaczego ten 15w40 nie jest dobry do mojego auta?

Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudnia, 2007, 22:20:28 »
oleje syntetyczne i polsyn maja wieksze wlasciwosci czyszace od mineralnych(jak wiadomo w silniku zbieraja sie rozne osady).jesli zmienisz olej mineralny na polsyn to jest taka szansa  ze zatkaja sie kanaliki doprawadzajace olej do roznych czesci panewki itd.i wtedy wiadomo co sie stanie.
wsumie to 10000km to nie az tak duzo ale jak go zalejesz polsyn to wiaze sie to z pewnym ryzykiem wiec moze sie jeszcze ktos wypowie na ten temat.

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Grudnia, 2007, 22:25:49 »
magi8814 ma rację... ale - ja mam już drugi samochód w którym przechodziłem z mineralnego na półsyntetyk i nie ma żadnych problemów - wystarczy rozsądny i znający się na rzeczy mechanik + dobry środek czyszczący do silnika (ja używałem Flush Doctor) i powinno być dobrze. Moje TDI nie zbuntowały się, nie ciekną, nie zatarłem. Nie przeczę, że może miałem trochę szczęścia, niemniej - na silniki zalane półsyntetykiem (Shell 10W40) nie narzekam.

Pozdrawiam (Noworocznie)!
K.

Offline tvardy

  • **
  • 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Uno Klub Polska
Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Grudnia, 2007, 23:47:54 »
Witam!
Posiadam od niedawna Alfe 145 1,9JTD 105 KM. PRzejechałem nią jakieś 4 tys km a przebiegu ma w sumie 210 tys. Jako, że to jest mój pierwszy diesel i zbliża się czas wymiany oleju mam pytanie. Auto jeżdzi w tej chwili na mineralnym Elf turbodiesel 15w40 i nie dzieje się nic złego. Przez te 4 tys km, praktycznie nie spalił nic oleju, nie dymi ani nic się nie dzieje. Czytałem że do tego silnika raczej powinien być jakiś conajmniej półsyntetyk, czy to prawda i czy powinienem zmienić na np 10w40?

hmmm trudna rada... jak już autko jeździ na mineralnym to przy tym przebiegu lepiej nie zmieniać na coś lepszego... lepiej zostać przy mineralnym... bo zrobisz krzywdę silnikowi
>> tvardy <<

UKP&BBM Member - Fiat MareaWeekend 2,4JTD HLX

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Grudnia, 2007, 00:23:21 »
Nie wiem skad sie biora takie legend ze olej syntetyczny moze zaszkodzic silnikowie . Same sugerownie sie jego "viskotycznoscia " ...a bardziej po ludzku ....czy jest bardziej lejacy czy nie ....nie  wystrarcza . Producent dla danego silnika przewiduje normy,  ktore sa w instrukcji auta ..a potem sprawdzamy czy sa te same  na opakowaniu oleju . Jesli sa " to lac " !!!. Olej to jak kazda inna czesc samochodu ...  nie oplaca sie wstawiac swiec zaplonaowych do diesla bo one tam nie pasuja .Wiec dlaczego   kombinowac ze smarowaniem ???. Jesli ktos sie pomylil kiedys i do silnika ktory powien pracowac na syntetycznym oleju i  nalal mineralny ,to natychmiast nalezy to zmienic nie zwracajac uwagi na przebieg . Sa marki  ktore produkuja oleje do silnikow z duzymi przebiegami ...ale zawsze musz byc specyfikacje takie jak przewidzial producent ...( producenci tez sie czasem myla   ;) )Na temat olei trzeba by tu cos napisac madrego bo widze ze wszyscy sa pograzeni w niewiedzy . Ja niestety cos wiem ..ale bardziej jestm od lania oleju niz pisania o nim . Moze ktos madrzejszy i bardziej psmienny  cos  by skrobna ... ;D

Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Grudnia, 2007, 00:42:29 »
Nie wiem skad sie biora takie legend ze olej syntetyczny moze zaszkodzic silnikowie . Same sugerownie sie jego "viskotycznoscia " ...a bardziej po ludzku ....czy jest bardziej lejacy czy nie ....nie  wystrarcza . Producent dla danego silnika przewiduje normy,  ktore sa w instrukcji auta ..a potem sprawdzamy czy sa te same  na opakowaniu oleju . Jesli sa " to lac " !!!. Olej to jak kazda inna czesc samochodu ...  nie oplaca sie wstawiac swiec zaplonaowych do diesla bo one tam nie pasuja .Wiec dlaczego   kombinowac ze smarowaniem ???. Jesli ktos sie pomylil kiedys i do silnika ktory powien pracowac na syntetycznym oleju i  nalal mineralny ,to natychmiast nalezy to zmienic nie zwracajac uwagi na przebieg . Sa marki  ktore produkuja oleje do silnikow z duzymi przebiegami ...ale zawsze musz byc specyfikacje takie jak przewidzial producent ...( producenci tez sie czasem myla   ;) )Na temat olei trzeba by tu cos napisac madrego bo widze ze wszyscy sa pograzeni w niewiedzy . Ja niestety cos wiem ..ale bardziej jestm od lania oleju niz pisania o nim . Moze ktos madrzejszy i bardziej psmienny  cos  by skrobna ... ;D
nie dokonca sie z toba zgadzam ;) kolega pisal ze samochod przejechal na mineralnej 15000 i uwazasz ze nic sie nie stanie jak zaleje polsyn to moze nawet zatrzec silnik(widzialem takie przypadki i to kilka) jak jest duzo nagaru w silniku(zalezy od jazdy) a nie zapominaj ze auto ma przejechane 210000km.a to ze jakis baran wlal mineralny zamiast 10w to inna sprawa sa ludzie i taborety ;)

Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Grudnia, 2007, 15:04:50 »
No to ja już nie wiem co mam z tym olejem robić. Prawde mówiąc to ja też wlałbym Elf turbodiesel, gdybym nie miał internetu. W końcu auto to turbodiesel jakby nie patrzeć. Krótko po zakupie auta widziałem Citydiesla z lotosu i tam chyba jest 20w lub 25w i myślałem że będzie idealny do auta. Jeżdżę praktycznie tylko po mieście i na silnikach nie bardzo się znam...
Dobra. A stanie się coś jak będe nadal jezdził na tym 15w40?

Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Grudnia, 2007, 17:41:40 »
ja bym pojechał na kanał zlał to co jest, silnik do płukania i zalał półsyntetykiem.
210 tys to nie jest powód aby zalać mineralem, jeśli z silnikiem jest ok to zapewne poprzedni właściciel chciał obniżyć koszty stąd mineral. do astry z przebiegiem 400tys leje półsyntetyk   10w40

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Grudnia, 2007, 19:31:09 »
...Ja w zadnym momencie nie napisalem ze nalezy przejsc z oleju mineralnego na polsyntetyczny lub syntetyczny . Lepkosc oleju to jest tylko jeden z parametrow . Pisalem ze nalezy lac minimum taki olej jaki przewidzial producent . Moja wypowiedz dotyczyla oglonie rozmow na temat olei, bo piszecie jak baby mowiace o samochodach (nie wszystkie )...
 ..... pytasz sie baby jaki ma samochod ...a ona odpowiada ze czerwony.... ;D ;D ;D
 Olej ma swoja : marke , na bazie czego jest zrobiony ,lepkosc ,zawartosc detergentow , dodatki uszlachetaniajace .......itd ..itd ...i cene .  Sa oleje 10W40 syntetyczne  i sa oleje 10W30 lub 10W40 mineralne . A jesli chcesz zalac lepszym olejem silnik niz to co podaje fabryka i boisz sie zeby nie wyplukal nagaru , to znajdz taki ktory zawiera mniej srodkow sciagajacych papiol (nagar czy jak inaczej to nazwac )...narazie tyle na ten temat .
  PS. silniki JTD starszej generacji moga uzywac oleju 15W40  API CD , API SF , CCMC PD2 . Zalenie odpowiednim olejem polsyntetycznym lub syntetycznym nie zaszkodzi silnikowi , zawsze gdy z glowa go sie dobierze .To moze przedluzyc jego zywotnosc .

Odp: zmiana oleju w jtd
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Marca, 2008, 16:57:01 »
Witam ponownie.
Wymieniłem olej na półsyntetyk, havoline extra diesel 10w40. Mój mechanik nie chciał lać żadnego badziewia do czyszczenia silników i po prostu zlał tego elfa mineralnego i zalał półsyntetyk. Trochę było stresu, bo prawie od razu zapaliła mi się kontrolka wtrysku, ale przegoniłem alfę porządnie i wszystko wróciło do normy. Przejechałem jak na razie 3 tyś na tym półsyntetyku i nic się strasznego nie dzieje i mam nadzieje że nie stanie :)