TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« dnia: 05 Stycznia, 2008, 15:45:10 »
Witam,
problem polega na tym, że przy sprawdzaniu ostatnio układu zasilania , świec żarowych itp.w związku z ciężkim odpalaniem rano na mrozie zauważyłem bąbelki powietrza w przewodzie paliwowym między filtrem a pompą.
Sprawdziłem oring na filtrze paliwa w miejscu, gdzie wchodzi do filtra plastykowy łącznik wężyka powrotnego, niby wszystko jest tam dobrze. Jak myślicie, którędy może dostawać się do paliwa powietrze??
Pomóżcie, bo rano muszę długo kręcić zanim odpali, a i wtedy przez chwilę łapie,łapie i dopiero odpala.


Był VW, teraz Ford...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Stycznia, 2008, 23:46:13 »
ZMIEŃ FILTR PALIWA NA NOWY ...

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Stycznia, 2008, 23:54:22 »
tylko zalej nowy filtr (czystą) ropą...

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Stycznia, 2008, 12:20:25 »
Filtr paliwa jest nowy!!!
Ma 1 miesiąc.
Chyba obkleje silikonem dokładnie dookoła tego plastyku łączącego wężyk powrotny.
Był VW, teraz Ford...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Stycznia, 2008, 14:05:31 »
No to skoro masz nowy filtr paliwa rozwiązania są 3:
1) założyłeś gówno nie filtr
2) masz kompletnie zasyfione paliwo
3) zalałeś (lejesz) letnią ropę...
Oczywiście istnieje też prawdopodobieństwo nieszczelności gdzieś w układzie ssącym paliwo ze zbiornika (jakiś napęknięty przewód, źle założona opaska itp...) Kiedyś miesiąc walczyliśmy z "jednym takim" egzemplarzem co sobie bąbelkował (zamiast paliwo podawać) Na sam koniec poszedł zbiornik paliwa i smok w nim. W zbiorniku na dnie pływało ok litra rdzy połączonej z jakimiś farfoclowatymi "horhami" a sito od smoka było tym kompletnie zapchane... Ale sprzet miał 11 lat...

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Stycznia, 2008, 18:06:27 »
No to skoro masz nowy filtr paliwa rozwiązania są 3:
1) założyłeś gówno nie filtr
2) masz kompletnie zasyfione paliwo
3) zalałeś (lejesz) letnią ropę...

ad.1. filtr MANN
ad.2.paliwo to SHELL V-POWER DIESEL
ad.3. chyba SHELL już zmienił na zimowe...

Pozostają następujące opcje:
-ciągnie przez filtr koło tego plastyku
-tak jak napisałeś może być jakaś nieszczelność po drodze ze zbiornika lub w nim samym...tylko jak to zlokalizować

Na razie "ulepsze"to wejście w filtrze

Jak macie jeszcze jakieś sugestię to bardzo proszę
Był VW, teraz Ford...

Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Stycznia, 2008, 18:55:07 »
witam witam w nowym roku z nowymi problemami....a tak a propo czy sprawdzales odpowietrznik przy korku wlewu paliwa.......pozdrawiam

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Stycznia, 2008, 09:59:08 »
witam witam w nowym roku z nowymi problemami....a tak a propo czy sprawdzales odpowietrznik przy korku wlewu paliwa.......pozdrawiam

to znaczy...? bo nie rozumiem...
Jak leję paliwo i chcę dolać więcej niż się mieści pod korek, to jak wcisnę ten cypek przy wlewie to paliwo schodzi. Czy to może mieć jakiś związek z tym, że idą bąbelki w paliwie?
Był VW, teraz Ford...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Stycznia, 2008, 10:06:22 »
Nie. To jest tylko odpowietrznik zbiornika paliwa (głównie w lecie gdyż ON pod wpływem wstrząsów i temperatury "puchnie" dlatego tankując do odbicia wchodzi w pusty zbiornik 48 litrów i koniec, a jak sobie wciśniesz odpowietrznik to wlejesz jeszcze 10-12 litrów...) Może faktycznie zasysa ci powietrze gdzieś przez ten plastik w kształcie litery T co wchodzi w filtr paliwa. Tylko że to jest króciec podgrzewacza (też to kiedyś wymieniałem bo pękło) ale tamtędy to paliwo wraca do zbiornika... Ciepłe paliwo z nadmiaru z silnika wraca przez filrt ogrzewając go i leci dalej do zbiornika... Także nie sądzę aby to była przyczyna tych pęcherzyków powietrza w układzie ssącym paliwo... Skierowałbym się bardziej na dolot do filtra (czy gdzieś po drodze nie pękł lub nie uszkodził się przewód....

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Stycznia, 2008, 18:57:20 »
Piasek, nieprawdą jest to, że ciepłe paliwo wlatuje do filtra tylko po to , aby ogrzać paliwo idące do silnika i dalej lecieć do zbiornika nie mieszając się przy tym z paliwem idącym w drógą stronę!!!
W filtrze nie ma 2 oddzielnych obiegów. Najprościej to sprawdzisz, jak przy pracującym silniku wyciągniesz z filtra ten "króciec podgrzewacza"... Po chwili do pompy zacznie lecieć mnóstwo powoetrza, co widać w wężyku jako pianę a nie paliwo. Dlatego sam sobie sugeruję, że to właśnie przy tym króćcu zaciąga powietrze. No tak, prawie już sam sobie odpowiedziałem, a nie mam czasu ,żeby to w końcu uszczelnić.
Jak tylko to zrobię to dam znać.
Pozdrawiam.
Był VW, teraz Ford...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: POWIETRZE W PALIWIE,CO DALEJ???????????
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Stycznia, 2008, 20:59:58 »
Nie no - masz rację, miesza się ale chodziło mi o to że cholera tam nie powinno być ciśnień zdolnych zaciągać lewe powietrze bo filtr paliwa dostaje paliwo niejako z dwóch rur a silnik odbiera je tylko jedną... To czego nie zdąży - wraca do zbiornika... Dlatego dziwi mnie fakt iż jest tam jeszcze miejsce na zasysanie lewego powietrza...
P.S.
Tam, w miejscu "wtyku" tego plastiku od podgrzewacza w filtr paliwa (kołnierz) powinien być oring. Masz go ??
Może to jest przyczyna bo raz kupiłem filtr (BOSCH`a bodajże i ten oring był w oddzielnej torebce luzem w kartonie. Wyjąłem filtr a karton wywaliłem do pieca... Dopiero przy montażu zauważyłem ze oringa brakuje... Ale udało się odzyskać ten ze starego filtra....