TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Caddy Life wiecej mocy

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Caddy Life wiecej mocy
« dnia: 14 Stycznia, 2008, 13:30:09 »
Witajcie

Mam pytanko a właściwie to mały problem (konkretnie to z moją Panią nie pozwala mi kupić innego). Ale do rzeczy Caddy Life Tdi fabrycznie 104 lub 105 PS (zależy od źródła, a na rolkach i tak było 117 PS), poddany lekkiej modyfikacji aktualnie 135 PS i 300 Nm (więcej da się samą elektronika) ale gdy ciągniemy na wysokim biegu od dołu to silnik wpada w  wibracje. I w związku z tym pytanie:
1. jak wyeliminować te wibracje?? (wiem można powrócić do ustawień fabrycznych  :'()

Jest też drugi aspekt sprawy niestety auto ma bardzo krótkie przełożenia (zwiększenie momentu i mocy w cale nie poprawiło sytuacji :P) i jak stratuję szybko to praktycznie nie używa się 2 i 4 biegu nie wspomnę o prędkości maksymalnej która ograniczona jest skrzynią do 172k/h (obojętnie czy z górki czy pod czy z wiatrem czy nie 172 i koniec). I w związku z tym kolejne pytanie:
1. od czego włożyć skrzynie aby wytrzymała (auto waży ponad 1700 kg z kierowca prawie 1800kg a czasami z małym ładunkiem 2100 kg)i czy ktoś kiedyś próbował takich przeszczepów, czy ktoś w okolicy poznania może to zrobić??

Pewnikiem jak udało by się rozwiązać te dwa problemu to moc jeszcze trochę by wzrosła.
Pozdrawiam i dziękuje za ewentualne odpowiedzi.



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Caddy Life wiecej mocy
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Stycznia, 2008, 14:33:58 »
Odnośnie tych wibracji to stawiałbym na sprzęgło (czyt: rozlatujace sie sprzęgło [dwumas]) To jest chyba podstawowy problem pojawiający się przy zwiększaniu mocy w TDI. Ten pierwszy podstawowy próg jeszcze wytrzymują bo wiadomo ze jakąś tam 10-cio czy 15-to procentową rezerwę mocy mają ale przekroczenie tej bariery powoduje niszczenie sprzęgła. Piro bodajrze pisał że jakieś akcesoryjne montowali zeby wytrzymywało większe przyrosty mocy... (a z tego co piszesz to masz ok. 30-to %-owy przyrost mocy) - rada na to: nie piłować silnika z ekstremalnie niskich obrotów... 2 tyś obr to minimum od jakiego możesz zaczynać...
Odnośnie skrzyni... Mógłbyś spróbować z 6-cio biegową z Sharana/Alhambry tudzież z "kombikowatych Audi'nek...ale moze się okazać ze jedyną różnicą będzie tylko ten 6-ty bieg i nieco wyższa zwiazana z nim prędkosć maksymalna... Poza tym nie wiem co chcesz osiągnąć przez wspomniany wzrost prędkości max... Bo przy tym aucie, z taką ogromniachną powierzchnią boczną i prędkosci max w okolicach 200km/h byle "pierdnięcie" bocznego wiatru przestawi cię na sąsiedni pas ruchu... Sam śmigam Caddy'kami i przy bocznym wietrze ciężko się tym jeździ z prędkościami uznawanymi za rozsądne (bo rzuca jak pies flakami). Kiedyś miałem okazję przejechać się Vito z motorem 3.2 benzyna z prędkością ponad 200km/h to z przyjemnością nie miało to już nic wspólnego... Samo minięcie się z TIR`em z naprzeciwka powodowało takie uderzenie powietrza ze auto natychmiast zaczynało "wężykować" po drodze a na desce rozdzielczej zapalały się wszystkie kontrolki sygnalizujące że ingerencję podjęła kontrola trakcji...
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia, 2008, 14:45:18 wysłana przez Piasek »

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: Caddy Life wiecej mocy
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Stycznia, 2008, 10:03:57 »
Drgania sa spowodowane zbyt duzym momentem (jego przyrostem) w danych obrotach i dwumasowka nie wyrabia. Radze nie pilowac w tych obrotach bo sprzeglo zaraz kleknie nie mowiac o obciazeniach na korbach i panewkach. Najlepiej to pojedz do tunera celem zmiejszenia w tym przedziale troche Nm. Bedzie bezpieczniej.

Skrzynia powinna podejsc od zwyklego V bieg 1.9TDI ale akurat tego auta nie grzebalem wiec nie jestem pewnien w 100%
VI bieg skrzynia to bedzie duza maniana...inne polosie, rozrusznik sprzeglo dwumas itd...
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk