TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

tuning Mondeo III 2.0 TDDi

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« dnia: 22 Styczeń, 2008, 15:02:07 »
Witam wszystkich,
posiadam jak w opisie Mondeo ktorego chcialbym dlubnac. Jest to wersja 115 konna z turbo o zmiennej geometri lopatek.
Wiadomo mozna go zchipowac, ale chcialem pojsc troche dalej i chcialem sie na samym poczatku dowiedziec czy jest sens, zanim zaczne :). Obmyslilem sobie ze jesli juz bede go robil, to drobnymi kroczkami, przydalaby sie tez informacja w jakiej kolejnosci je robic:

Na poczatek chcialem zrobic w jakiejs firmie dobry dolot z filtrem stozkowym,
potem przebudowac opowiednio wydech,
zalozyc jakis wiekszy i wydajniejszy intercooler,
a na koniec chipowac.

chcialem sie dowiedziec czy te modyfikacje cos dadza bo nie znam sie za bardzo na Dieslach. I jakiej wielkosci moze byc przyrost mocy. Te rzeczy planuje sobie rozlozyc mniej wiecej na pol roku. Nie wiem tez jakie rezerwy ma ten silnik, zeby nie rozlecial sie po roku. Jesli przyrost mocy bedzie sporawy to pewnie trzeba bedzie pomyslec nad mocniejszym przeniesieniem napedu, hamulcach i zawiecha...

ale czy jest sens? Czy to moze silnik w ktorym raczej nie oplaca sie nic zmieniac poza chipem ktory da ok 140 konikow i ponad 320 niutkow?

Planowac? czy zapomniec?

Pozdrawiam wszystkich i czekam na dobre wiesci :D



Offline promax

  • *****
  • 584
Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Styczeń, 2008, 20:18:27 »
O stożku zapomnij,da Ci tyle co nic a turbinie ułatwi odlot na tamten świat
Z tego co pamiętam to TDDi istaniał w 2 wersjach i zdaje się że wersja ze zmienną geo miała fajny potencjał do chiptuningu
Piro będzie wiedział
Ogólnie TDDI to stara konstrukcja forda,niestety przekombinowana ,nie pomodzisz z nim za wiele
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Styczeń, 2008, 11:43:00 »
Tak się zastanawiam nad kosztami tej operacji - bo z tego co opisujesz i zakładając że bedzie to fachowo i profesjonalnie wykonane przy użyciu "branżowych marek" (a nie zakupów na Allegro) to moze zamknie się to wszystko w 5 tyś zł... Może... I to oczywiście bez modyfikacji zawiasów i hebli... Pomyśl czy czasem nie warto sprzedać tego co masz i kupić chociażby TDCI (to ma ok 130) lub 2.2 TDCI...

Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Styczeń, 2008, 12:10:06 »
Wiem ze latwiej by bylo wsadzic 3.0 V6, albo jeszcze latwiej kupic gotowe autko, ale nie o to chodzi... co to za wyzwanie :D Co do kosztow to myslalem wsadzic jakies 10k w ciagu pol roku (tuning na raty:) ). Poprostu samochod dla mnie jest jak stare kapcie, co z tego ze dziurawe... ciezko sie rozstac. Dopuki autko mnie naprawde nie zawiedzie nie chce innego :) Dlatego nie chce tez go zylowac bardzo mocno. Zawsze jezdze spokojnie, ale milo jest miec swiadomosc ze moge depnac, i raz na jakis czas tak zrobic :)
Pomyslalem sobie ze 115 koni przy 2 litrowym silniku z turbo to troszke malo... fajnie by bylo miec kolo 150 moze troszke wiecej i kolo 400+ niutkow.
Tuning to ja chce zostawic specjalistom... Tuning allegro jakos kojarzy mi sie ze stwierdzeniem "Wieś tanczy i spiewa". Poza tym nie chce zaszkodzic swojemu mondkowi. Dlatego jesli to co planuje jest zbyt niebezpieczne dla niego, to oleje sprawe. Oszczedzac tez nie chce bo z doswiadczenia wiem ze na tym sie dwa razy traci.

Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Styczeń, 2008, 08:48:59 »
To jest zupełnie dobry silnik. Wersja TDCI nie różniła się od niego wcale poza wtryskiem CR, który co 50 tyś wymagał wymiany wtrysków. Miałem takie TDDI i żałowałem potem jak cholera, że zmieniłem na TDCI (bo nowsze, lepsze i w ogóle bardziej cool  :-\ )

Auto jest łatwe w tuningu bo ma spore rezerwy mocy (z racji tego, że od 130 KM TDCI mechanicznie w żadnym istotnym elemencie się nie różni). Fabrycznie na hamowni ma ok. 120-124 KM i circa 290 Nm. Typowe wyniki po chiptuningu to 144-150 KM i 350-360 Nm. Zasadniczo parametry dobrze stuningowanego TDDI nie odbiegają od parametrów stuningowanego 130 KM TDCI (150 KM, 370-380 Nm).
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Styczeń, 2008, 09:11:16 »
Piro to dla mnie dobra wiadomosc :) Chyba sie przejade wkrotce do warszawskiego Vtech'u i oni mi na miejscu poradza... A tak przy okazji pytanko... a co do przerobek mechanicznych... czy po kazdej trzeba wirusa korygowac? No i czy doloty, chlodzenie i wydechy cos dadza poza inna akustyka :D ?

Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Styczeń, 2008, 09:37:08 »
Nie trzeba korygować, chyba że chcesz się bić o każdego konia.
Inne zmiany wiele nie wniosą. Ograniczeniem i tak będzie zdolność tego silnika do napełniania, ograniczana jego konstrukcją
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Offline voytec

  • *
  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Styczeń, 2008, 03:09:22 »
Inne zmiany wiele nie wniosą. Ograniczeniem i tak będzie zdolność tego silnika do napełniania, ograniczana jego konstrukcją

Trudno sie tutaj nie zgodzic z Piro.

A co do modyfikacji - o ile nie poprzestac na samym chiptuningu, to zamiast np. kombinacji z dolotem (tutaj tuning to IMO nawet nie "sportowy" wklad, lecz dbalosc o czystosc filtra standardowego) przemyslalbym wymiane wtryskiwaczy na oryginalne z silnika 2.4 TDDi (125KM, Tourneo i Transit) - inwestycja $$$ bezsprzecznie wieksza, ale i efekt nieiluzoryczny, ktory po korekcji softu moze zadowolic na tyle, ze dalsze mody zostana zaniechane. A jesli nie, to w przypadku walki o kazdego KM i niutka mozna isc krok dalej - IC i ukl. wydechowy. Z wlasnych doswiadczen wynika, ze sprawne, seryjne sprzeglo do granicy ca. 400Nm sie nie poddaje.
>>>Proste są dla szybkich samochodów - zakręty dla szybkich kierowców<<<

Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Styczeń, 2008, 02:01:09 »
Jak mowilem 150 koni z kawaleczkiem by wystarczylo... Chodzi mi tylko o radosc z jazdy a nie wyscigi spod swiatel :) Wiec moze wystarczy tylko wirusek... Mam jeszcze dwa pytanka...
1. Chcialbym jakos poprawic akustyke klekota na bardziej rasowa (nie mylic z glosna ;) napewno wydech ale moze cos jeszcze...
2. Czy da sie jakos podlaczyc wskaznik doladowania turbiny? Nie chodzi mi o bajer tylko o diagnostyke... chcialbym wiedziec ile laduje turbo i czy w ogole laduje, jako ze szybciej sie dowiem w jakim jest stanie.
Myslalem tez o Turbo timerze bo ja ogolnie gapa jestem :D

Pozdrawiam

Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Marzec, 2008, 21:23:58 »
Hmmm

1. Wydech nie będzie rasowy bo to klekocąca machina...ale zawsze troszkę lepiej będzie jak lekki przelot sie zrobi...głośny nie będzie bo turbo jest genialnym tłumikiem (a tak przy okazji to turbo naprawdę sie ucieszy jak będzie miało luźny wydeszek) :D

2. Wskaźnik zawsze da sie zapiać :) ale z tego co pamiętam to w tym motorze żadnego sensownego wyjścia żeby boostometr podłączyć nie ma... trzeba zdemontować którąś rureczkę (najlepiej w pobliżu kolektora ssącego) i wywierci dziurkę, zagwnitowac i wkręcić króciec :) operacja prosta i tania...

pozdrawiam
"Drive...touch like an Angel Of Death"

Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Marzec, 2008, 22:13:01 »
Na pewno wydech będzie korzystnym posunięciem bo poprawi napełnianie czystą mieszanką tego cierpicego na jej brak silnika.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marzec, 2008, 14:46:30 »
Witam, kto moze mi profesjonalnie doradzic i zmodyfikowac uklad wydechowy? Czy firmy tuningowe zajmuja sie tez takimi rzeczami, czy moze raczej jakies specjalistyczne firmy?

Pozdrawiam

Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Marzec, 2008, 16:08:41 »
Zwykle firmy tuningowe korzystają z podwykonawców - zwyczajnych firm tłumikarskich.
Dobre wydechy robi MG, sporo mniejszych firm też ma dobre customowe rozwiązania. Myślę, że trzeba poszperać w necie.
Można zalogować się na www.fordclubpolska.com i tam zadać pytanie o wydech do Mondeo.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: tuning Mondeo III 2.0 TDDi
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Marzec, 2008, 20:23:08 »
Znajdź jakiś dobry warsztacik tłumikarski...wpadnij do chłopaków na warsztat i pogadaj z nimi...na pewno coś z nimi ugrasz, jak to nie będą dziadki w stylu: "ale to sie nie da....................."
A poza tym przyglądnij sie jak robią... poszukaj jakichś opinii...w Kraku i w Tarnowie są wariaci co bez problemu zmontują Ci taki wydech....

pozdrawiam
"Drive...touch like an Angel Of Death"