TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

toorbina TD

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

toorbina TD
« dnia: 07 Marca, 2005, 10:22:20 »
pytanie może nie z TDi:) ale jest ...jak podnieść ciśnienie turbiny w golfie 2 1,6 TD ?? czym trzeba pokręcić żeby dała więcej powietrza



toorbina TD
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Marca, 2005, 21:30:31 »
a ja moze zapytam czy podniesienie cisnienia na turbinie w dieslu cos da.??
Dopiero od dwóch dni mam diesla i nie mam jeszcze pojecia o co  w takim silniku chodzi?.
W benzyniaku wystarczy ze scisniesz wężyk od wegstate czy jakos tak i juz jest wieksze cisnienie ale to nic podobno nie da bo wtryski nie daja wiecej paliwa.
NIech ktos cos powie na tenm temat

Offline Nemo

toorbina TD
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marca, 2005, 19:28:34 »
U mnie jest taki gwintowany pręcik przy turbinie, z mieszkiem który go popycha (wastegate). Trzeba "skrócić" ten pręcik (klucz chyba dziesiątka, jak popatrzysz to zrozumiesz co mam na myśli). Tylko nie każda turbina ma takie coś więc nie każdą da się w ten sposób.
Coś więcej mocy będzie ale trzeba dokładnie mierzyć manometrem i po trochu skracać żeby nie przegiąć bo może się zepsuć turbina od za dużych obrotów (jak chcesz więcej ładować to turbina musi się szybciej obracać, dzięki skróceniu to właśnie się uzyskuje). Nie wiem ile więcej można niestety zależy to pewnie od modelu turbiny.
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)

Odp: toorbina TD
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Kwietnia, 2007, 22:24:44 »
Witam koledzy miałem kiedyś mk2 1.6 td i zwiększyłem ciśnienie doładowania ale nie jakimś pręcikiem ale zaworem upustowym każda 2 w td ma taki zawór na kolektorze ssącym żeby go doregulować wystarczy dobry płaski śrubokręt. ja w swoim golfie miałem 1,1 bar zamiast fabrycznych 0,6 bara

Odp: toorbina TD
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpnia, 2007, 11:23:31 »
Witam koledzy miałem kiedyś mk2 1.6 td i zwiększyłem ciśnienie doładowania ale nie jakimś pręcikiem ale zaworem upustowym każda 2 w td ma taki zawór na kolektorze ssącym żeby go doregulować wystarczy dobry płaski śrubokręt. ja w swoim golfie miałem 1,1 bar zamiast fabrycznych 0,6 bara
na kolektorze jest zawór bezpieczeństwa który upuszcza ciśnienie powyżej 0.9 bara na 0.5, trzeba go zablokować na amen i zwiększać dopiero ciśnienie na WG, przydałby się jeszcze wskaźnik, samo powietrze niewiele jednak da bez paliwa

Offline endriu

  • *
  • 3
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: toorbina TD
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Października, 2007, 20:05:54 »
Tomcio dobrze prawi,podniesienie ciśnienia ma sens jeśli pójdzie w parze z podniesieniem dawki paliwa ,warto też pobawić się w zmianę charakterystyki korektora dawki /tzw.LDA/-jest zależny od ciśnienia doładowania.
« Ostatnia zmiana: 26 Października, 2007, 20:08:09 wysłana przez endriu »