TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1,4TDI JAK TO JEST Z TYM SILNIKIEM?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,4TDI JAK TO JEST Z TYM SILNIKIEM?
« dnia: 03 Lutego, 2008, 08:45:44 »
Witam,
Sa 3 wersje silników 1,4tdi wersja 75km(najstarsza)195nm wersja 69km i wersja 80km 195nm w polo 2006r które zamierzam kupic jest silnik 1,4tdi 69km 155nm dlaczego tak zmniejszyli moc? czym te silniki róznią się? czy z tego silnika 69km/155nm da rade w jakiejs firmie oczywiscie podniesc moc tak ok 100km i 230nm? bo słyszalem ze te silniki sa slabsze dlatego zeby spelnialy wyzsza norme spalin prawda to?



Odp: 1,4TDI JAK TO JEST Z TYM SILNIKIEM?
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Lutego, 2008, 21:42:50 »
NIkt nie wie czym te silniki sie róznia?? czy moze maja tylko inne "nastawy" elektroniczne.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 1,4TDI JAK TO JEST Z TYM SILNIKIEM?
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lutego, 2008, 08:51:02 »
Podejrzewam ze jest to po prostu wynik "fabrycznego kręcenia" jak to miało miejsce w przypadku pozostałych jednostek TDI: 90-tki wychodziły w 110-tkach, pompowtryski - 101, 105, 115 i 130KM. 2.0TDI - 140 i 170KM... Dochodzą do wniosku ze silnik trochę jeszcze wytrzyma no to go fabrycznie podkręcają... Owszem - pociąga to często za sobą jakieś drobne modyfikacje (jak to np ma miejsce w przyp fordowskiego Tudbo D i TD 70 i 90KM - ten mocniejszy ma intercooler czy HDI 90 i 110KM koncernu PSA - ten mocniejszy ma intercooler i większy przekrój węży paliwowych - oczywiscie to to co da sie "gołym okiem" zauważyć) jednakze najczęściej jest to tylko ingerencja w elektronikę juz na etapie fabrycznym...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 1,4TDI JAK TO JEST Z TYM SILNIKIEM?
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lutego, 2008, 09:04:31 »
Oczywiście wykluczyłem tu celowe obniżanie mocy na etapie fabrycznym mające na celu obniżenie emisji spalin wymagane aby auto otrzymało homologację i dopuszczenie do ruchu w krajach o bardzo restrykcyjnej polityce ekologicznej - np Austria, Szwajcaria... Z tamtąd wszystko to cuda:
motory maja poograniczane moce (to też często wynik systemu podatkowego uzależnionego od mocy silnika)
samochody mają pomontowane jakieś dziwne, niespotykane systemy dopalania spalin, recyrkulacji i innego dziwnego, bliżej nieokreślonego systemu doprowadzania czegoś do czegoś... Już na prawde takie cuda widywałem w samochodach z tamtąd że człowiek jest pełen podziwu dla inżynierów jak można w prosty sposób zmusić BMW E36 318i żeby spełniała normę emisji EURO 3