TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

cyfrowy power box V-tech (VT101503) do 1.9 tdi 1Z?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: cyfrowy power box V-tech (VT101503) do 1.9 tdi 1Z?
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Września, 2008, 23:08:28 »
Zgadzam sie z Piro prawie w calym aspekcje a zwlaszcza ze dupny soft to znacznie gorsze rozwiazanie niz dobry box. Natomiast jako czlowiek ktory tez naprawia TDI widze to tak:
- wada boxow jest to ze moze uzytkownik sobie cos pokrecic i podlubac. Np ten ASV ktoremu poszla turbina niby od boxa. Hmm teoretycznie co ma piernik do wiatraka ale....
wystarczy ze np kolega wyjechal na programie nr 4...ale w domu przestawil na program 6 i co..? Kupa dymu, ciagnie lepiej ale mozliwe ze regulacja turbiny w seryjnym sofcie przy wiekszej dynamice spalin nie nadazala upuszczac cisnienia i jezdzil na granicy notlaufu. Dodajmy do tego np lekko przypieczone slawetne kierownice spalin i juz problem gotowy. No bo kto diagnozuje cisniena w turbinie zakladajac boxa....

I tu dochodzimy do sprawy nr 2 a mianowicie diagnostyki...malo kto robiac boxa wogule sprawdza np korekcje na cyl. Mialem taki przypadek: golf IV ATD na boxie (nie byl to Vtechu sprzet- jakis noname) przebieg realny 190tys km i upalony tlok...... ::)
Czy to wina boxa? Raczej nie ale wezmy lekko podlewajaca pompke na cylindrze + boxa....i mamy odpowiedz. Oczywiscie na serii tez by cos padlo ale pozniej :)
Przy robocie programowej jak ma byc porzadnie sprawdza sie glowne parametry pracy na serii czyli chociazby wspomniane cisnienie doladowania, rownomiernosc pracy na cyl, kat wtrysku, dawke paliwa. To tak na poczatek. Jak cos nie halo ... dziekuje nic nie grzebie. Oczywiscie po programie sprawdza sie to jeszcze dokladniej by wykluczyc fuck-upy.
A box...wpinamy, hamowanko (dobrze jak jest hamownia) i heja....mozna to zrobic w garazu. Bez sprawdzania po prostu ogien.
Oczywiscie tez istnieja "tjunerzy" ktorzy wala gotowce sciagane od wlochow albo rosjan, nie patrzac na nic wgrywaja po nr sterownika nie sprawdzajac rewizji softu. Zazwyczaj sa to naprawde mocne programy ktore wymagaja szczegolnego nadzoru....no ale przeciez czyms trzeba byc lepszym od konkurencji wiec jest tzw wyscig zbrojen na KM i NM. A pozniej sie slyszy o tym ze chiptuning to zlo....i to jest to oczym Piro pisze. Mozliwosc modyfikacji w programie jest tak duza ze mozna zalatwic sobie motorek w pare km jak ktos sie uprze.
p.s  ww przypadki odnosza sie tylko do aut grupy VAG bo takie robie i naprawiam. Jak to jest w przypadku innych nie chce sie wypowiadac.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: cyfrowy power box V-tech (VT101503) do 1.9 tdi 1Z?
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Września, 2008, 14:10:09 »
dziękuje Panowie za odpowiedzi,szczególnie Piro i rob555.
pozdr