TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

klocki ham. passat

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pelipe

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
klocki ham. passat
« dnia: 16 Lutego, 2008, 19:29:11 »
 w sklepie poinformowano mnie ze do passata 1.9tdi 2001 na przod sa dwa rodzaje klockow.ktory ja potrzebuje?prosze o jakies informacje.DZIEKI.



Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: klocki ham. passat
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Lutego, 2008, 20:01:38 »
jedz do cieszącego sie dobrą opinią sklepu zapłać za dwa rodzaje klocków(weż paragon) ,przy wymianie porównasz sam które klocki są takie same jak założone (zużyte) w twoim pasku , założysz odpowiednie a te które zostaną zwrócisz na podstawie paragonu w sklepie . Najbardziej proste rozwiązanie .  ;)
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline pelipe

  • *
  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: klocki ham. passat
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lutego, 2008, 13:33:55 »
dzieki PAGONI.tak wlasnie zrobie.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: klocki ham. passat
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lutego, 2008, 10:53:21 »
Jeżeli masz sedana i silnik 101KM to:
Dla najbardziej popularnego Lucas`a

Jeżeli auto fabrycznie wyszło na 15-to calowych kołach to masz: GDB 1307
Jeżeli auto fabrycnzie wysżło na 16-to calowych kołach to masz: GDB 1488 (od listopada 2001 fabrycznie wychodizły na 16-tkach)

Wersja 130KM ma te same klocki i obydwie wersje klocków przewidziane są dla układu hamulcowego, którego producentem jest ATE

Natomiast wypuścili jeszcze serię aut które miały mixa w hamulcach czyli zaciski przednie ATE, a zaciski tylne Lucas`a...

Ale te dwa oznaczenia, które podałem są najbardziej prawdopodobne... ;)
 

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: klocki ham. passat
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Lutego, 2008, 18:36:27 »
dla mnie jest to proste - jeżeli chodzi o wybór odpowiednich części - dajesz numer nadwozia i wszystko jasne  , ale sprzedawcy w naszym kraju jeszcze muszą sie długo uczyć , powinny być sklepy (hurtownie) ze specjalizacją , ewentualnie niech każdy sprzedawca ma takową , jeden niemcy , drugi francuzy , trzeci japońce . Sam swoje klocki (stare) woże w bagażniku na wzór , rozrząd jak zmieniałem to sprzedali mi nadmiar części , z tego dwie rolki wróciły do hurtowni .
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: klocki ham. passat
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Lutego, 2008, 23:30:33 »
No.... i co mam "se" zrobić z tym numerem nadwozia.... ???
Żeby to "działało" to producent aut musiałby udostępniać swoje bazy danych.... a tego nikt nie robi...
"Przyjdź do serwisu to wydamy część bezbłędnie (ale za to złoimy Cię na cenie), a jak chcesz przyoszczędzić to sobie powróż z fusów..."
Już dobrze jest jak w opisie danej części zamiennej jest podanie że występuje od numeru nadwozia do numeru nadwozia...
Ale najczęściej katalogi to loteria... I części sprzedaje sie na czuja - zwłaszcza do młodych aut....
Ale są i "byki" - np Oplowski 1.8 montowany w Vectrach A ma podany w opisie napinacz paska rozrządu i występuje on w katalogach.... Tylko nie bardzo jest go jak i gdzie założyć bo silnik ten nie ma napinacza paska....

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: klocki ham. passat
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Lutego, 2008, 17:46:15 »
Nie mam na myśli tylko numeru nadwozia , dodatkowo podając go przy np. mocy silnkia , kodzie silnika itd .... jeżeli sprzedawca nie umie na tej podstawie dobrać części to dupa jest . 
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: klocki ham. passat
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Lutego, 2008, 22:20:09 »
Najprostszy samochód świata: Golf 3-ka... ma 4 typy układów hamulcowych...
W zależności od pojemności, mocy silnika, kraju pochodzenia i "widzimisie" konstruktorów oraz wersji wyposażenia, montowali co im pod rękę podeszło...
Motor 1.8 benz (75KM) ma inne klocki niż 1.8 (90KM) na rynku niemieckim - ale np wersje przeznaczane na rynek francuski miały już identyczne ukł. ham. Do tego dochodzą wersje wyposażenia: zwykły CL 1.8 miał inne klocki niż np 1.8 JOKER... ale też nie na każdym rynku.... Inne klocki będzie miał z kolei JOKER z Niemiec a inne wersja ze Szwajcarii czy Austrii... Można by tu mnożyć przykłady... A najlepsze cuda są już w wersjach skandynawskich...
I jeszcze pół biedy jak idzie "podejrzeć" co za klocki są założone albo klient widział jaki kształt mają stare...
 ---- Tak w ramach ciekawostek ----
Dlatego dobrym rozwiązaniem byłoby udostępnienie przez producentów aut swoich baz danych odnośnie montowanych aut, bo wtedy po nr VIN ze 100-u % pewnością dobierałoby się części pasujące do auta klienta.