TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

FOcus 1.8 TDDI (90 KM) z 2001

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kulin

FOcus 1.8 TDDI (90 KM) z 2001
« dnia: 09 Marca, 2005, 23:00:23 »
Witam.

Szukam sygnału proporcjonalnego do czasu wtrysku paliwa. Sprawa byłaby prosta, ale w tym modelu się komplikuje bo wtryski otwieraja się mechanicznie, a pompa BOSCHA VP30 sterowana jest elektroniczne. Gdzie znaleźć taki sygnał. Słyszałem również że jest jakiś czujnik przy pierwszym wtryskiwaczu, który informuje komp o otwarciu się wtryskiwacza. Nie wiem czy jest taki sygnał, ale podczas diagnostyki można odczytać czas (długość) otwarcia się wtryskiwacza.

Pozdrawiam wszystkich.

ps. liczę na Waszą pomoc.

Kulin



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
FOcus 1.8 TDDI (90 KM) z 2001
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Marca, 2005, 16:01:47 »
Gdy popatrzysz na pompę V30PSG5 (czyli taką jaką masz) od strony, z której wychodzą z niej rurki do wtryskiwaczy, dokładnie centralnie w środku z pompy wychodzą dwa przewody (są one razem). Na jednym z nich (wchodzącym do pompy "bliżej pompy" - jak popatrzysz to zrozumiesz) znajduje się sygnał Push-n-hold o amplitudzie 13V którego czas jest dokładnie proporcjonalny do czasu trwania wtrysku. Problemem jest jednak fakt, że nie jest to typowy sygnał 0-1 tylko sygnał specjalnie modulowany. Aby poprawnie dekodować ten sygnał, potrzebujesz conajmniej układ składający się z diody, kondensatora i diody zenera (sygnał ma duże przepięcia, jako że steruje elementem o dużej indukcyjności - napięcie w szpilce potrafi sięgać 80 V ! ). Sygnał przepuszczasz przez diodę, następnie pozbawiasz przepięć diodą zenera i ładujesz nim kondensator (pojemność musisz dobrać sobie tak, aby sygnał był "czytelny". Wówczas 0 V odpowiada otwartym wtryskom, 13 V - zamkniętym.

Dla elektronika amatora mała robota a cieszy  :mrgreen:
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Kulin

FOcus 1.8 TDDI (90 KM) z 2001
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marca, 2005, 08:34:10 »
Czyli z tego wynika, że jak wtrysk jest otwarty to napiecie wynosi 0 V. Na odwrót niż normalnie ?

Pozdrawiam

ps. dzięki za pomoc.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
FOcus 1.8 TDDI (90 KM) z 2001
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Marca, 2005, 10:31:10 »
Tak, jest na poziomie masy pompy (ok. 0,4 V wyższe). Oczywiście taki sygnał uzyskasz po prostym przetworzeniu go, tak jak opisałem powyżej. Inaczej będziesz widział prostokątną kaszanę z przepięciami po 80V :D
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Kulin

FOcus 1.8 TDDI (90 KM) z 2001
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Marca, 2005, 22:17:31 »
Założyłem tego kompa i:
podczas jazdy na biegu bez gazu pokazuje jakąś wartość, np na 4 około 2 litrow ale gdy zredukuje do 3, nie używając nic gazu spalanie chwilowe wzrasta jak zredukuje na 2 jeszcze większe (moze dlatego że wzrastaja obroty a nie czas ??) a jadąc na 1 biegu spalanie wskakuje na 20 l/100 km
w zasadzie na 1 jest albo 1.7 albo ta wartośc około 20
na dwójce jest cały czas w granicach 12 na 3 około 8.6
na 4 około 5.6 a na 5 4.5 nie ważne czy przeciągam czy jadę normalnie
w zasadzie nie da się uzys kac wartości pośrednich.

Czy to nie będzie sygnał z ilosc wtrysków.

Przypomnę że ten komputer potzrbuje czas trwania wtrysku, a może to jest ilość wtrysków (otearcia się wtryskiwacza) bo nawet jak jade bez gazu na biegu pokazuje około 1,7 w zależności od obrotów silnika 9na którym biegu).

Dzięki za pomoc.

ps. Tylko na Tym forum leży rozwiązanie tego problemu.

taką mam przynajmniej nadzieję...

Wpadło mi do głowy jeszcze jedno. Poniżej tego zaworu jest jeszcze jeden - sygnał początku wtrysku - moze on będzie dobrym sygnałem, którego poszukuję, bo jak jest początek wtrysku, to i może koniec się znajdzie ??