TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Alfa 156 1.9jtd 110KM 2001r.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alfa 156 1.9jtd 110KM 2001r.
« dnia: 23 Luty, 2008, 22:02:15 »
Witam!
Może wy mnie nakierujecie, mam moja alfice ponad pół roku przejechałem 11 tys. a od jakiś 3-4 tys. mam problem z przeładowaniem. Auto szczególnie na IV biegu przy ok. 3000 tys./obr. i na V przy 2700 na chwile zapala sie kontrolka silnika "check engine". Dzieje sie tak tylko gdy nagle depne mu buta i musi ciagnac od 2000 w góre. Na niższych biegach tego nie ma, samochód idzie jak rakieta, nic nie szarpie, zero dymienia, turbina nie hałasuje, zero ubytków oleju,  tylko własnie to zapalane kontrolki mnie wkurza. Na kompie pokazuje błąd ciśnienia doładowania/zawór egr. Wymieniłem egr'a błedu jego już nie pokazuje ale wciaz przy depnieciu potrafi na chwile dmuchać 2,6 bara. Co mogło sie stać?? wymieniłem jeszcze przepływke na oryginalna Boscha bo moj zamiennik pokazywał jakies kosmiczne wartości w porównaniu do wartości zadanych. Egr został zaślepiony, ale żadnej róznicy to nie zrobiło. Gdzie jeszcze szukać przyczyny?? Przy turbince jest taka grucha z cięgnem od regulacji zmiennej geometrii łopatek i ona pracuje, jak sie pusci jej test z programu diagnostycznego to pracuje góra - dół, po odpaleniu auta i przygazówce tez. Będe wdzięczny za wszelkie porady co to może być, gdzie jeszcze szukać przyczyny, może ktos miał podobnie?

Tak swoja droga to może ten zawór sterowania turbiną na przednim pasie co daje podciśnienie , może on sie zacina??



Odp: Alfa 156 1.9jtd 110KM 2001r.
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Luty, 2008, 10:47:17 »
stawiałbym właśnie na ten zawór sterujący turbiną, ostatnio miałem to samo ( ale w tdi ), po wymianie zaworka jest wszystko OK. Można spróbować go wyczyścić spirytusem, mnie nie pomogło :-( .

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Alfa 156 1.9jtd 110KM 2001r.
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Luty, 2008, 15:19:26 »
Kierownice turbiny lubią się zapiec.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: Alfa 156 1.9jtd 110KM 2001r.
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Luty, 2008, 17:39:13 »
ale tak same z siebie?? nie jeżdze jak emeryt, i tak poprostu lubią sie zapiec?? to dlaczego na I, II, III biegu sie nie zapala? Jak by sie zapiekły to chyba stały by cały czas,prawda?? A czy ten elektrozawór na przednim pasie co podaje cisnienie do tej gruszki przy turbo jest do wyczyszcznie??wciąz mi sie wydaje że to on sie zacina przy wiekszym obciazeniu auta na biegu. Bo jak patrzyłem to nowy taki zaworek kosztuje do mnie według eper'a 600 złociszy, troche dużo zeby kupic , przetestowac i przekonac sie ze to nie to

Offline And280

  • ****
  • 371
Odp: Alfa 156 1.9jtd 110KM 2001r.
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Luty, 2008, 21:17:12 »
zeby komputer przeszedl w tryb awaryjny to cisnienie wyzsze od zadanego musi byc wyzsze przez jakis tam okres czasu, na 1,2,3 biegu nie przekraczasz tego czasu , dopiero na 4 biegu za dlugo trwa przeladowanie i wywala notlauf, jak np bedzie ci przeladowywal puscisz gaz na chwile i od nowa bedziesz cisnal to nie wyskoczy blad.
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: Alfa 156 1.9jtd 110KM 2001r.
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Luty, 2008, 21:59:34 »
to by sie zgadzało And280. Tylko ciekawi mnie jedna sprawa że to sie zapala na sekunde nie ma spadku mocy, ciągnie do przodu rowniotko. Na co bys stawiał na kierownice czy zawór??