TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Duużo dymu i ...

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Duużo dymu i ...
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Marca, 2008, 13:42:50 »
Może ktoś z fachowców by to wyjaśnił. Ja jako laik  (ale z zacięciem do rozgryza jak co działa :) ) rozumiem to tak:

Gdy silnik jest zimy, układ wtryskowy podaje sporo więcej paliwa niż przy rozgrzanym silniku, by pewnie szybciej rozgrzać silnik i zapewnić równa pracę. Oznacz to pewnie to iż w spalinach jest sporo więcej niespalonego paliwa. Przy normalnej pracy EGR, to niespalone paliwo powraca do silnika i ulega dopalaniu.  Gdy EGR nie działa, to niespalone paliwo wydostaje się przez wydech i mamy siwy dym.  Nierówna praca, może dlatego bo silnik nie rozgrzewa się tak gdy recyrkulujące  spaliny dogrzewają silnik.

Dla mnie brzmi to logicznie, ale może ktoś z fachowców to skomentuje.



Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Duużo dymu i ...
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Marca, 2008, 16:45:57 »
hmm no ciekawa wizja...komentował nie będe bo za fachowca sie nie uważam ale co jak ci powiem że mój EGR w TDI nie działa! Nie działa bo i po co ma działać? Sam go zaślepiłem, co sobie bedę truł silnik spalinami... a zasłony dymnej z tyłu nie ma   ;D
« Ostatnia zmiana: 01 Marca, 2008, 16:48:55 wysłana przez tolek »
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Duużo dymu i ...
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Marca, 2008, 11:24:58 »
Zadaniem EGR jest przede wszystkim obniżanie maksymalnej temperatury spalania w celu obniżenia zawartości NOx w spalinach (tworzą się one w wysokiej temperaturze). I  to jest właściwie główny powód jego istnienia. Inne są już tylko oboczne (utlenianie HC, poprawa odparowywania paliwa, dogrzewanie silnika etc etc).
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Duużo dymu i ...
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Marca, 2008, 12:49:31 »
Dzięki za wyjaśnienie funkcji EGR, ale pytanie było trochę inne. Jak wyjaśnić mechanizm powstanie usterki polegającej na tym iż przy zimnym silniku występowała nie równa praca silnika i „siwy dym”.  Mechanicy stwierdzili, iż przyczyną było zablokowanie zaworu EGR,  napraw okazała się skuteczna.  Czyli pytanie brzmi co ma EGR do „siwego dymu”.

Ja zweryfikowałbym moją amatorską próbę wyjaśnienia tego problemu.  Może kluczem jest ta nierówna praca silnika spowodowana niedogrzanym silnikiem na skutek braku efektu dogrzewania silnika recyrkulującymi  spalinami.  Nierówna praca może właśnie oznacza iż w pojedynczych cylindrach następuje przygaszenie czyli do wydechu wydostaje się niespalone paliwo. Stąd „siwy dym”.  Sama zwiększona dawka paliwa przy zimnym silniku pewnie nie tłumaczyłaby tego efektu, gdyż więcej paliwa w stosunku do powietrza, skutkuje pewnie raczej czarnym dymem. Aby był siwy dym musi być brak samozapłonu w co którymś cylindrze -> nierówna praca.

To że w niektórych silnikach można zaślepić EGR i nic ma efektu „siwego dymu”, może wynika z przyjętej strategii sterowania silnikiem. Po prostu niektóre silniki mają relatywnie wyższe obroty biegu jałowego i brak recyrkulacji nie powoduje nierównej pracy silnika.

Ale tak jak napisałem, to są moje wywody laika - amatora, a chętnie posłuchałbym wyjaśnień fachowców - czegoś bym się nauczył.  Może ktoś ma inna teorię :).

trollesny

Odp: Duużo dymu i ...
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Marca, 2012, 22:42:57 »
Witam dawno tu nikt nic nie pisał, nie jestem fachowcem ale Ci którzy mówili o EGR mieli rację(częściowo) chodzi tylko o to że to nie wina samego EGR ale klapy gaszącej, jest tam taka dźwigienka od zaworu podciśnieniowego (przynajmniej w audi tak jest) ta klapka ma za zadanie likwidowanie szarpnięcia silnika przy gaszeniu, i jeśli ta klapka się nie otworzy po zapaleniu silnika to będziesz miał taki właśnie efekt:) kupę dymu, zero mocy:) może zaworek się przycinał.... nie wiem ale ten zaworek jest w komplecie z EGR więc jeśli wymienili EGR to razem z tym zaworkiem i problem z głowy:) Jeśli masz EGR takiej samej konstrukcji jak audi 1.9 131KM to jestem pewny na 99,9% że to właśnie było to:)