TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« dnia: 25 Lutego, 2008, 19:46:58 »
Witam
dręczy mnie kolejny problem.
Tak jak w temacie, zacinają mi się kierownice w turbinie. Turbo było wyjęte, wyczyszczone no i na dwa tygodnie spokój. I tak co jakiś czas, zacznie się zacinać, no to jadę go "odmulić" i "przegonić" i znów na jakieś dwa tygodnie jest spokój. Czy to normalne? Czy tak częste zacinanie się spowodowane jest wydzielaniem za dużej ilości sadzy czy coś w tym stylu?
Silnik zużywa 3/4miarki oleju(licząc od max do min) na 13t.km. Olej to castrol magnatec diesel 10W/40. Spalanie w mieście w okolicach 7l/100km. Dosyć często robie krótkie trasy w mieście.O co chodzi? Turbo pada kompletnie, źle jeżdżę?..bo już sam nie wiem. To przecież nienormalne, żeby co chwilę się tak działo.
I przyznaję szczerze, że nie szukałem specjalnie na forum, bo staram się być na bieżąco z tematami, a jak do tej pory nie spotkałem się z opisem podobnej,czyt. powtarzającej się przypadłości.
Proszę o jakieś sensowne wyjaśnienie i ew. jakąś poradę, niekoniecznie w stylu "kup sobie nową turbinkę..."
Pozdrawiam


Był VW, teraz Ford...

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lutego, 2008, 21:50:15 »
Nikt nie jest pewien dlaczego to sie dzieje. Niektórzy PSJ winią za taki stan rzeczy inni paliwo (np zimowe) itd...
Ja sadze ze jesli po prawdlowym czyszczeniu problem szybko powrocil to masz niestety ten pierscien do wymiany. Musza byc mikro pekniecia (moze ze starosci) ktore ulatwiaja osadzanie sie sadzy.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Odp: AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Marca, 2008, 15:20:45 »
Może niekoniecznie to wina turbiny? Jesteś pewien że N75 i przewody od podciśnienia są bez zarzutów?

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
Odp: AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Marca, 2008, 11:35:15 »
Może niekoniecznie to wina turbiny? Jesteś pewien że N75 i przewody od podciśnienia są bez zarzutów?
no chyba ???
Jak byłem na vag'u to niby wszystko ok, zaworek chodzi. Ew. tak sobie myślę, czy może jest coś nie tak w sposobie podłączenia wężyków podciśnieniowych. Tzn. nie są podpięte tam gdzie powinny być...
Jest może gdzieś schemat skąd i dokąd poszczególne wężyki powinny iść?Ew. może jest na forum ktoś z okolic Elbląga z takim silnikiem, żeby porównać.
Był VW, teraz Ford...

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Marca, 2008, 16:18:55 »
spradz przy gruszce czy w wezyku jest podcisnienie jak go sciagniesz jak tak to masz wezyki dobrze podpiete, a jak by byly zle podpiete to auto by jezdzilo jak zwykly dieselek a to bys pewno zauwazyl, ja tez mam problemy z przeladowaniem i zawsze w zime moze faktycznie jest cos z tym zimowym paliwem nie tak ze zawala kierowniczki jak przychodzi wiosna to notlaufy znikaja i turbawka nie przeladowuje zobaczymy co bedzie w tym roku :)
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline jogib

  • *
  • 45
  • Seat Toledo 98' 1.9 TDI AFN 110 KM
Odp: AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Marca, 2008, 23:23:17 »
Jezeli jeszcze masz to wywal katalizator - powinno pomoc.

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Marca, 2008, 15:53:03 »
katalizator by raczej zanizal cisnienie turbo tak mi sie wydaje a ono sie kreci az za bardzo. wydaje mi sie ze mam jakas nieszczelnosc przed 1 tlumikiem czy to mialoby wplyw na przeladowywanie??
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline Bryckas

  • *
  • 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • MONDEO KOMBI '95 1.8TDi
Odp: AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Marca, 2008, 17:41:32 »
kat wycięty, może rzeczywiście na wiosnę mu się odmieni.
Był VW, teraz Ford...

Offline lemon

Odp: AFN- ZACINAJĄCA SIĘ TURBINA-DLACZEGO???
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Marca, 2008, 12:02:34 »
A mnie sie wydaje ze jazda na niedogrzenym silniku szczegolnie zima powoduje osadzanie sie sadzy w postaci cieklo-kleistej (cos w rodzaju smoly) i to dodatkowo przycina kierownice spalin. Ze wzgledu na niska temperature zima ciezej jest osiagnac 90 st na krotkich dystansach i kolko sie zamyka. Pamietaj ze po jezdzie na rozgrzanym silniku trzeba dac czas turbinie na ochlodzenie ok. 30 sek. a po ostrej jezdzie (przepalanie turbawki) nawet do 2 min. Nie mozna rowniez "dawac w palnik" na niedogrzanym silniku. Ja na przyklad jesli silnik nie ma 90 st to nie przekraczam 2800 obr/min. Tez musialem czysci turbawke niedlugo po zakupie auta a to bylo ponad rok temu i do dzis nie mialem przeladowania. Nie bylem pewny czy stosujesz sie do powyzszych zasad dlatego napisalem tego posta. Jesli uzytkujesz TDI w prawidlowy sposob to wina zapewne lezy gdzies w osprzecie turbawki i poszedlbym tropem kolegi roba555.
Passat 3BG SE AWX Variant
Olej:bedzie Motul Specific 505.01

Passat B5 SE AFN
Olej: był Liqui Moly 10W40 Mos2 jest Motul 6100

Xsara II VTR 1.6 16V
Olej: Motul 8100