TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Astra II 1.7 DTI...

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wieśmac

  • **
  • 56
  • Guiness forever!
Astra II 1.7 DTI...
« dnia: 10 Marca, 2005, 16:11:53 »
W komisie wypatrzyłem takie auto jak Astra II 1.7 DTI na pompie denso. Cena jest zupełnie ok i myślę tylko czy da się takie cudo zawirusować - bo fabrycznie jest to dość słabe (ale sporo nowsze od mojego i mnie to kusi)...

Ile z tego da się wyciągnąć? Ma ktoś takie z chipem? Czy to da się przerobić czy odpuścić sobie. :?


Toyota Prius jest tak wolna, że nie nadaje się nawet do rozwożenia mleka. Ostatni klienci dostaliby ser..." - Jeremy, TopGear

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Marca, 2005, 10:40:11 »
Ten system wtryskowy programuje się szeregowo. Wyniki może nie są oszałamiające ale zupełnie znośnie to chodzi po zawirusowaniu (osobna sprawa że konia z rzędem temu, kto znajdzie taką astrę z fabryczną mocą - wszystko to jakieś słaaabe takie, zwykle z 20 Nm brakuje, nawet jak go dusić hamulcem hamowni na maxa to i tak nie nabije :( ). Pamiętaj, że Astra II jest dość wadliwym samochodem (przynajmniej takie krążą opinie) i że może i silnik jest ok, ale zawias i elektronika lubią się psuć. :evil:


...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Nemo

Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marca, 2005, 19:23:10 »
Moment super ale mocy to tak niezbyt chojnie daliście :( . Więcej nie da się?

Póki co to swoim bym ją objechał  :lol:
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Marca, 2005, 22:31:26 »
Może i nie chojne ale przynajmniej moment jest ładnie ukształtowany i przyrósł o prawie 20%. Wiele szybsze nie będzie ale za to przyśpiesza ładnie.
I tak mimo takiego sobie wyniku mam sporą zaletę - potrafię coś z takim autem zrobić a nie tylko nazwać go bardachą ;) Kupa "tjunerów" nie daje rady bo to nie TDI   :lol:
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Marca, 2005, 19:51:40 »
Astrę na pewno umie też zrobić Expert i Masters chyba też. Za to kumplowi nie dali rady w Bielsku-B. Nie potrafią.
Nieważna fura, ważne kto nią jedzie ;) Turbotechnika

Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Kwietnia, 2005, 20:43:11 »
Uwaga na te silniki, ich jakość jest mega kiepska, sam robiłem taki sam u Mastersa w W-wie, zapinało aż miło do czasu......pasek rozrządu i połowa silnika do roboty :(, wina nie była po stronie Tunera, samochód był dogłebnie sprawdzany, jakość niestety do d....

Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Kwietnia, 2005, 10:00:48 »
Potwierdzam złą jakość tych silników (źródło prosto z fabryki w Tychach), tak więc możliwy jest jedynie bardzo delikatny tuning.

Te silniki jak trafi się na pechowy egzemplarz rozpadają się nawet na seryjnych softach !!!
color=red]M[/color]aster's Tuning oddział Katowice

www.tdituning.pl

Kupię nowe lub używane wtryski ALH.
Sprzedam głowice VP 11 i 12mm.


194KM / 400Nm z 90tki :D

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Kwietnia, 2005, 21:07:51 »
Fakt faktem że rozrządy (c) GM/Opel cieszą się zasłużoną złą sławą.
Kolejnym kwiatkiem są oleje, które wymienia się co 60 tyś kilometrów (po 60 tyś ciężko wytłumaczyć temu olejowi żeby uprzejmie wyszedł z silnika, tak się już zasiedział i od klekotu GM ogłuchł ;) ....)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Kwietnia, 2005, 18:47:30 »
A te silniki w astrze II 2.0, konkretnie to DTL (82KM) slabe to wiem ale tez wadliwe? wiecie cos o tym?
O

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Kwietnia, 2005, 20:45:19 »
Nie, to solidne i nowoczesne silniki z pompą VP-44PSG5 lub VP-44PSG16. Nie mają intercoolera, za to mają doskonałe napełnianie (16V) i łatwo się tuningują. Ich słabd osiągi wynikają z celowego ich ograniczenia - zaledwie 0,8 bara - oraz późnego kąta wtrysku i niskich dawek jak na 2.0 silnik.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Kwietnia, 2005, 20:48:32 »
:D dzieki, to mnie pocieszyles, bo jestem "szczesliwym" posiadaczem owego silnika :D
O

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Kwietnia, 2005, 20:56:11 »
Dla mnie niestety większość "diabolizowania" niektórych silników wynika z tego że komentujący niewiele o nich wiedzą (tzw. "specjalizacja TDI" ;) ).
Np. technologia konstrukcji tego silnika jest ze 2 generacje do przodu w stosunku do 1.9 TDI. Analogiczna edycja silnika używana w BMW (sterowanie EDC16+) ma 163 KM w bazie i nawet 190 po tuningu przy zaledwie 1.3 bara doładowania! Stąd wniosek o doskonałym napełnianiu silnika.
Z kolei parametry VP44 nie odbiegają od pompowtrysków (1850 bar ciśnienie wtrysku, regulowany kąt wtrysku, wtrysk wstępny). To dobry silnik. Łatwo się go tuninguje. Zresztą warto go "podciągnąć" o tyle, że jest to "podatkowa" wersja silnika i wcale niemało pali jak na moc, bo jego  osiągi "naturalne" - czyli ok. 100 KM zostały sztucznie zaniżone przez późny kąt wtrysku, a co za tym idzie - obniżenie sprawności. Do ok. 105 KM zużycie paliwa spada, potem rośnie (brak intercoolera, mała turbina)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Kwietnia, 2005, 21:07:49 »
narazie nie moge sie uporac z malymi problemami z samochodem, jak sie uporam to sie tam u Ciebie zjawie :D magiku :D
O

Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Kwietnia, 2005, 22:43:08 »
witam. właśnie kupiłem astrę 2.0 DTL i też nieodpowiada mi stosunkowo mała przy tej pojemności moc. chętnie bym ją podkręcił ale moja staruszka ma już na liczniku ponad 167 tys. i nie wiem czy to nie bedzie dla niej zbyt duże obciążenie. proszę o opinię w tej sprawie. dodam że w kwestiach motoryzacyjnych jestem raczej laikiem, dlatego wszelkie info mile widziane:)

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Astra II 1.7 DTI...
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Kwietnia, 2005, 09:10:35 »
Po prostu
a. zmierz kompresję
b. zmierz osiągi
c. podepnij diagnozę
d. zobacz czy nie dymi

- i wiesz już właściwie wszystko

To, czy auto nadaje się do tuningu zależy od stanu technicznego a nie kilometrów. Ludzie potrafią silnik nowego auta bez chipa czy boxa zamordować po 25 tyś, znam takich co tuningowali auta po 200 000 i nic się nie dzieje a kilometrów przybywa.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &