TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

???? FELGI ????

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: ???? FELGI ????
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Marca, 2008, 13:00:20 »
Byłem dzisiaj u wulkanizatora , doradził mi bym stosował smar miedziowany w miejscach styku alufelgi z piastą , śruby faktycznie są ok , nie należy dokręcać ich "nogą" tylko mocno ręką .

Pozdrawiam
No tam w sumie zwykły smar STP (konserwacyjny) wystarczy - chodzi o reakcje związane z utlenianiem aluminium i korozją stalowej piasty co powoduje ze się nieraz cholera "przyklei". Natomiast sam smar miedziowy to się raczej do gwintów stosuje - śruby łączące układ wydechowy, kolektory, czy np do szpilek kół aby się nie zapiekały (korozja + temperatura zwłąszcza na przedniej osi, połączone często z jakimś nierozgarniętym "człowiekiem" z zakładu wulkanizacyjnego który kluczem pneumatycznym dokeci nam szpilki "na trzecim stopniu" i w awaryjnej sytuacji połamiemy wszystkie dostępne klucze jakie a szpilka nawet nie drgnie)

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: ???? FELGI ????
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Marca, 2008, 14:36:59 »
no nie wiem, mi dzisiaj wulkanizator po zmianie opon powiedzial zebym po jakis 100 km dokrecil sruby jeszcze raz (zreszta tak jak w traktorach, ciezarowkach i wszedzie)
O

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: ???? FELGI ????
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Marca, 2008, 18:37:19 »
No i miał rację... Raz na jakiś czas trzeba wziąć klucz w ręce i sprawdzić dokręcenie szpilek - bo normalnie nie powinny, ale cuda się zdarzają i można sie mocno zdziwić. Ja przy przekładce zawsze sam dokręcam sobie koła zatem eliminuję sytuacje skrajne związane z niedokręceniem którejś ze szpilek przez pośpiech czy nieuwagę lub tez z za mocnym ich dokręceniem kluczem pneumatycznym...