TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« dnia: 21 Marca, 2008, 23:12:35 »
Witam, jestem w trakcie przygotowania 206 2.0 HDi do modyfikacji, zacząłem od montażu FMIC, temat w trakcie. Wielu narzeka że sprzęgła raczej nie są zbyt długowieczne. Jakie sprzęgło polecacie? Niedaleko ode mnie jest zakład który regeneruje sprzęgła, tarcze etc, może lepiej dobrać okładziny z mocniejszego auta? Jak wygląda zmiana turbiny na większą, w jednym zakładzie zajmującym sie ich naprawą zaproponowano wymianę muszli po stronie zimnej na taką z 2.2 HDI oraz wirnika po stronie zimnej także na taki z 2.2 HDI.






Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Marca, 2008, 08:40:35 »
To się nazywa zapał... Ja jednak sugerował bym (kosztowniejszy niestety) wariant zakupu kompletnego akcesoryjnego wzmacnianego sprzęgła zamiast eksperymentów - bo owszem - eksperymentalne sprzęgło może chodzić... sęk w tym ze od świateł do świateł... Żeby nie było sytuacji ze co 2-3 dni będziesz wyrywał skrzynię w celu wymiany kolejnego sprzęgła... bo z zakresu modyfikacji jakie w nim przeprowadzasz wnioskuję że interesuje Cię moc na poziomie 200KM (zakładam wariant drogowy), a taka moc wymaga na prawdę dobrego układu przeniesienia na koła, żeby to wszystko chciało sprawnie jeździć...

Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Marca, 2008, 12:06:38 »
Aż tak wysoko obecnie nie celuję. Na początek na seryjnych gratach chciałbym okolice 130-135KM i 285-300Nm, miałem propozycję 300Nm dołem, ew ok 280Nm płasko, Można więcej, ale właśnie sprzęgło gdzie kupić coś wzmacnianego. Co do turbiny, można na allegro kupić tanio zajechaną sztukę i na jej podstawie zbudować coś mocniejszego.

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Marca, 2008, 12:33:36 »
Witam Kolege z lubelskiego ;D ;D ;D W tej krainie Audi słynie :P
GOLF III TDI 1Z

Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Marca, 2008, 20:05:04 »
Witam.
Co do tematu wnosi Twoja wypowiedź?

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Marca, 2008, 20:11:54 »
Aż tak wysoko obecnie nie celuję. Na początek na seryjnych gratach chciałbym okolice 130-135KM i 285-300Nm, miałem propozycję 300Nm dołem, ew ok 280Nm płasko, Można więcej, ale właśnie sprzęgło gdzie kupić coś wzmacnianego. Co do turbiny, można na allegro kupić tanio zajechaną sztukę i na jej podstawie zbudować coś mocniejszego.
??? dziwne - bo takie wartości to "wyciśniesz" z niego tylko przy pomocy chipa i beż zbędnych (czyt. kosztownych modyfikacji) a i seryjne sprzęgło ze 60-80 tyś km powinno wytrzymać (jak nie będziesz katował "z dołu" na sprintach)...
A skoro już wytargałeś armatę to po cholerę strzelać z niej tylko do wróbla ?? ;D
Przyładuj na ten czas chociaż ze 160 kucy i zobacz co się stanie...
Odnośnie akcesoryjnych sprzęgieł to niech się w tej kwestii wypowiedzą Ci co na co dzień "babrzą" się w mechanice ;)... Jest ich tu paru ;)

Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Marca, 2008, 22:15:26 »
Na pierwszym ustawieniu będzie tylko podniesione cisnienie doładowania, intercooler, wycięty katalizator, program, turbo na razie pozostanie seryjne. Zobaczymy co uda sie wycisnąć. Nie chcę prorokować co z tego wyjdzie, poczekam na wykresy, ale strasznie boję się o sprzęgło, wielu straszy że 280Nm i już puszcza, chyba ze największy moment dać przy ok 2600-2800 obr, ale wtedy to już jazda jak nie dieslem :( Może Piro się wypowie coś w temacie??
 

Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Marca, 2008, 22:37:04 »
Racja, jednak wolę coś bezpiecznego.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Marca, 2008, 23:22:09 »
Auto nie jest specjalnie mądrym urządzeniem i oczywiście jak wpisać odpowiednio wydumane ustawienia do sterownika to można zobaczyć śmieszne rezultaty w postaci chociażby spalonych sprzęgieł.
Chociaż jak chodzi o ten konkretnie samochód to moja połowica śmigała długo Pugiem 206 SW z 2.0 HDI 90 ustawionym na 128 KM i 303 Nm (fabrycznym, tylko programowo).
Można powiedzieć, że to fikcja, ale dla równowagi powiem, że ponoć najgenialniejszy tuner warszawski też w to nie wierzył, więc dałem mu zmierzyć auto żony. Po pomiarze poprosił, żeby pokazać jakim cudem da się 130 KM wykręcić z 90 skoro jemu "utyka" na 110 KM. Sam na forach pisał, że więcej się nie da. Pokazałem gdzie leżą konfitury - był to rok 2005, początek.
Dwa dni później na popularnym forum przeczytałem z zażenowaniem, jak to on "odkrył" i "rozkminił" HDI i teraz będą mody na 130 KM. Do dziś się z tego śmieję. (OT: Czytasz to dawny Przyjacielu ? Pewnie czytasz. Magiczne 4x8 i 6x8...Ależ to durnie uczyć się od takiego rzekomo idioty jak Piro :D )

Reasumując i pomijając wątek humorystyczny - moim zdaniem sprzęgło 280 Nm wytrzyma, o ile nie będzie to strzał z momentu na 2000 rpm. Jeżeli spozycjonować moment na 2300 rpm i pociągnąć szeroko - to przy twoich modyfikacjach stawiam nawet na wyższy wynik niż ten jaki chciałbyś. I niczym nie ryzykujesz.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Marca, 2008, 09:19:29 »
Właśnie o taki przebieg momentu mi chodzi, ma nie być nagłego skoku na niskich obrotach a później coraz większych strat na górze. Piro jaki wynik końcowy sugerujesz?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Marca, 2008, 21:11:14 »
Nie chcę zgadywać. Należy ustawić moment max na 280 Nm, po czym starać się utrzymać największy taki moment, przy którym auto nie dymi jeszcze a sprężarka nie przekracza dopuszczalnych obrotów granicznych (co ustali się na podstawie wykresu sprawności i obrotów kompresora turbosprężarki). A wyjdzie ile wyjdzie. Ale wiedzieć będziemy że wyszło bezpiecznie.

Nie znaczy to oczywiście że tylko ja tak robię - mnóstwo tunerów radzi sobie z tym problemem (ustalenia ile najwięcej można) podobnie i uzyskują bardzo niezawodne i silne auta.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Marca, 2008, 15:18:28 »
Czyli wg mej logiki, mniejszy moment na dole, ale będzie większa moc w górnym zakresie, auto powinno jeździć bardzo dobrze wręcz do czerwonej kreski. Wspaniale by było 280 Nm i trochę powyżej 130KM, zwłaszcza że będzie IC, i ciśnienie będzie podniesione. Jeśli fundusze pozwolą top strojenie będzie za kilka tygodni. Może jakaś podpowiedź jak ciśnienie zwiększyć na 1,2 bar, jak regulować na sztandze?

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Marca, 2008, 16:34:10 »
Co to za strojenie na sztandze  ? Napracowales sie modyfukujac samochod mechanicznie ... a teraz chcesz stroic sztanga ? Nie lepiej zrobic to profesionalnie modyfikujac ECU  ?

Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Marca, 2008, 17:49:16 »
Nie zrozumieliśmy się. Modyfikacja programu będzie, ale trzeba także podnieść doładowanie na turbince, seryjne doładowanie przy tak zwiększonej pojemności układu będzie nie wystarczające, na hamowni podczas strojenia zajęło by nam to wiele czasu zanim auto by ostygło, inaczej tam rąk nie włożysz - oparzenia pewne 8)

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprzęgło oraz turbo do 2.0 HDI, FMIC już jest.
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Marca, 2008, 18:40:47 »
Ale dlaczego sztanga? Juz byl tu post o tym czym sie konczy kreceine sztanga . Cisnienie turbo wydaje  mi sie ze tez mozna wyregulowac elektronicznie .