TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Obniżanie spalania

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline promax

  • *****
  • 555
Obniżanie spalania
« dnia: 16 Kwietnia, 2008, 09:07:41 »
Tak ostatnio się zastanawiam co można zrobić w samochodzie od strony silnika w TDi (ATD) by palił nieco mniej
Kwestie masy,opon,odbijających klocków,klima itd zostawiam bo tu wszystko gra
Autko po diagnozie wszystko ok,korekcja rzędu 0.2-0,3 czyli jak w nowym :)
Jakie sztuczki można zrobić by autko nie straciło zbyt na dynamice a piło mniej
Kąt wtrysku ,odetkanie wydechu,FMIC a może zmiana turbiny z ASZ
Niestety męcze się ze wspaniałym ATD w Ibizie,nie pali strasznie ale przy średnio dynamicznej jeździe pali więcej niż a4 AWX Avant przy podobnej lub dynamiczniejszej, niestety spalanie na tej samej trasie +1-2l/100 ,zwłaszcza w trasie powyżej 90/h i wq...a mnie głaskanie gazu w tym autku,a swoje 140 kuni ma i szkoda by się marnowały
Prosze o sugestie ,rady



Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 09:50:37 »
a jakie konkretnie jest to spalanie??
ja w G3ce AFNnie przy dosc dynamicznej jeżdzie spalanie miałem średnio 5,2, na trasach schodził poniżej 5litrów....teraz po chipie ok 0.5 litra więcej ...przy dość dynamicznej jeżdzie...
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 10:41:33 »
Coś na stronce V-tech`u czytałem o ECO-BOX`ach że obniżają spalanie - ale dotyczy to silników w technologii CR, o TDI szcowny Piro nic nie napisał ;)
Jakby się pobabrał w sterowaniu silnikiem (modyfikacja chip`a) to moze i by coś uzyskał ale... trzebaby uwzględnić koszta takiej operacji i ich stosunek do uzyskanego efektu obniżenia spalania...
Natomiast o zużyciu paliwa na poziomie takim jakie oferują 90-konne TDI możesz zapomnieć...
Sam mam w 307-ce 136-konne HDI i uzyskanie średniego spalania w trasie na poziomie 5.9L na setkę to prawdziwy wyczyn (przy jeździe w zakresie 90-120km/h)...
"...stajnia wielka, kucy mnogo to i owsa wiele trzeba..." ;)

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 10:59:58 »
W TDI nie da się wygodnie zrobić takiego rozwiązania ponieważ opiera się ono na obniżaniu ciśnienia paliwa przy statycznej jeździe i chwilowemu podwyższaniu przy przyśpieszaniu. Pracowaliśmy nad tym aby zmieniać dawkę paliwa wtrysku wstępnego ale efekty nie są zadowalające. Nie da się urwać więcej niż 5% zużycia (a w common-railach, choć nie wszystkich oczywiście - jest to nawet ponad 10%).
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 14:06:18 »
a co da zmiana kąta wtrysku czy turbawki na coś sprawniejszego jak np. ASZ ?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 16:17:36 »
Założenie sprawniejszej turbiny zmniejsza zużycie paliwa o kilka procent - to oczywiste.
Zmiana kąta wtrysku jest takim rodzajem kamienia filozoficznego jak chodzi o obniżanie zużycia paliwa w TDI PD. Działa bardzo dobrze o ile wie się co ustawić :)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 16:44:21 »
Mój golfik ATD jak jeszcze byłem jego posiadaczem palił w granicach 5 litrów w trasie zarówno przed chipem jak i po chipie - prędkości do 120 km/h , najniższe spalanie komputer pokazywał gdy silnik miał ok 2200 obr (z chipem) i ok 2000 obr (bez chipa) - wtedy można było jechać z minimalnie wciśniętym pedale gazu i słychać było świst turbinki , rekord przed zrobieniem chipa to 4,6 litra na stówkę
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 19:52:51 »
Jeśli chodzi o spalanie to Ibizka pali mi przy głaskaniu jakieś 6l a przy średnio dynamicznej jeździe  7.5-8 ,trasa 7 l i powyżej przy 100 km/h wzwyż
Tak więc wqrza mnie bo A4  pali 6,2 -7.5 przy średnio dynamicznej obsłudze tego tam na dole pod prawą nogą
Wracając do tematu-turbina + przyspieszenie kąta wtrysku powinno być odczuwalne,w kwesti kąta masz coś konkretnego Piro na myśli? Jakaś podpowiedz?
Narazie rozważam czysto teoretycznie,zastanawiam się jeszcze nad odetkaniem wydechu,auto ma 40 tyś przebiegu,kat nie powinien być zatkany,ale kto wie,odetkany wydech może miec wpływ?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 20:55:57 »





Jeśli chodzi o spalanie to Ibizka pali mi przy głaskaniu jakieś 6l a przy średnio dynamicznej jeździe  7.5-8 ,trasa 7 l i powyżej przy 100 km/h wzwyż
Tak więc wqrza mnie bo A4  pali 6,2 -7.5 przy średnio dynamicznej obsłudze tego tam na dole pod prawą nogą
Wracając do tematu-turbina + przyspieszenie kąta wtrysku powinno być odczuwalne,w kwesti kąta masz coś konkretnego Piro na myśli? Jakaś podpowiedz?
Narazie rozważam czysto teoretycznie,zastanawiam się jeszcze nad odetkaniem wydechu,auto ma 40 tyś przebiegu,kat nie powinien być zatkany,ale kto wie,odetkany wydech może miec wpływ?

Nie mogę w to uwierzyć że ibiza ATD spala 7 l na trasie -coś musi być nie tak , golf palił nawet mniej po mieście jak długo jeżdziłem
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline Remek

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.9 TDi 110KM AFN (sprzedam)
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Kwietnia, 2008, 23:37:24 »
Kurcze! faktycznie sporo Ci łyka tej ropki.
ja dzisiaj sprawdziłem swoją z silnikiem AFN na oponach 195/50 R15. Zalałem po szyjke od baku, zrobiłem 235 km (z tego ok 80 po autostradzie, troche krecenia po wrocławiu i reszta po drogach krajowych nie przekraczając 3000 r/pm) i po tym dytansie weszło mi do baku 12,3 L. Co w sumie dało spalanie "5,23404" l/100 km. Bez jakiegos specjalnego głaskania. Wsumie wynik podobny jak u Tolka.
Ludzie... to nie wiedzą jaka siła drzemie w Dieslach...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwietnia, 2008, 00:15:15 »
moj pali 10 litrow i jedno sprzeglo na 30 km  ;D
Brutalny realizm tuningu...  :D

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Kwietnia, 2008, 20:18:39 »
Tuning tuningiem,zwykły chip i nic więcej,przed czy po pali tak samo przy podobnej jeździe,powyżej 2 tyś mocy jest sporo ale żadko się używa
Nie kumam dlaczego ta Ibi pali więcej niż cięższe i znacznie mocniejsze A4,z pewnością wolniej się nagrzewa,ale do 90ciu dochodzi ,a może warto sprawdzić termostat?
Pytanie do Piro -będzie podpowiedz w sprawie kąta wtrysku?
Odetkanie wydechu zmieni coś w dynamice? czy Ibi ma za katem jaki.s czujnik/sąde?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Kwietnia, 2008, 08:12:59 »
i KMS mial racje ze to forum doszukiwaczy spalania 0.32974673568325682 wiecej na 100 niz przewiduje poroducent

No ja sie nie dziwie koledze "promaxowi" tutaj rozmawiamy o dwóch litrach na sete , z każdą przejechaną setką traci trzy piwka  ;) .
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline Leo

Odp: Obniżanie spalania
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Kwietnia, 2008, 23:21:32 »
Moja A4 AFN przy całkiem ciężkim bucie i niestety jeszcze bez wirusa spala ~5.8l/100 , coś  ta Ibiza się pochorowała (7l/100 pali żonki Ibiza 1.4 benzyna) ;)