TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Ceramizery

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Kwiecień, 2008, 09:07:00 »
yy chyba propos aut to chodziło o N2O :)

P.s.
dobrze że nie utkwiło C17H21O4N  ;)
I własnie dlatego miałem tylko 3  :D

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Kwiecień, 2008, 11:40:15 »
A propos:
Fullereny - większą przyszłość mają w elektronice jako półprzewodniki czy też nadprzewodniki
zależnie od połączenia z innymi...
 Nie mam żadnej informacji o zastosowaniu w środkach smarnych - szczególnie w aspekcie efektu Rebindera.Wiem że co niektórzy proponują...ja zrezygnowałem z zastosowania,tak samo jak i z kolagenów przeciwtarciowych opartych na metalach "miękkich".

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Kwiecień, 2008, 21:49:11 »
Metale miękkie... dla minie to ołów i aluminium...
Pierwszy wykorzystamy jako ciężarek do spławika na rybach... drugi na sztućce, którymi skonsumujemy złowione wcześniej ryby...
(ewentualnie przydać się może jeszcze ręcznik i mydło.... na wypadek gdybyśmy g**no złapali... :D :D ;D

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Kwiecień, 2008, 11:14:03 »
Metale miękkie - w tym przypadku chodzi o miedź i cynę.
Nie radziłbym aluminium gdyż jego tlenki to tzw.elektrokorund - twardy i używany jako ścierniwo w różnych wariantach.

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Kwiecień, 2008, 12:22:50 »
Miałem na myśli azotek boru (BN). PTFE to zapewne nie jest ani nie jest to żadna jego wariacja (bo to kompletnie nie ta droga). Jednak Rosjanie bardzo ostro pracowali nad laserowym i fluidalnym nanoszeniem powłok z azotku boru i sądzę, że jeżeli xado nie bazuje na MoS2 (a sądzę że nie bazuje chociażby dlatego, że jak sam wiesz łatwo można to sprawdzić i dawno ktoś by już to wykazał) - to może być to BN plus technologia jego nanoszenia (i wprowadzania w strukturę metalu) w postaci "ciekłej".
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Kwiecień, 2008, 14:47:33 »
Co dała mi rozmowa telefoniczna z producentem.
Rozmawiałem(telefonicznie) z technologiem dr.nauk techn. - nazwiska nie pamiętam/9 lat minęło.
Konglomerat metali "twardych" i "ziem rzadkich" plus katalizatory wspomagające proces.
Metale doprowadzone niemal do amorfii - wielkość cząsteczek nie przekracza 0,000002mm.
Wielkość cząsteczek jest decydująca aby wykorzystać niewysycone siły powierzchniowe.
Oczywiście pamiętamy że jest to skala rzędu "submikro",gdzie chropowatość jest "terenem młodych gór".
Do budowy nowej powłoki wykorzystywana jest energia "niszczenia"- zużycia.Wiadomo że w mikropunktach temperatura przekracza temp.topnienia mat. z jakiego wykonano elementy i to niejako"spawa"mikrocząsteczki do wierzchołków,gdzie dalej (w procesie)są spychane we wgłębienia pozostając na uwięzi tychże wierzchołków - tak buduje się siatka metaloceramiki i dalej proces jej wypełniania.Oczywiście w jej uwięzi będą też i nano - zanieczyszczenia co owocuje jej elastycznością.
Kiedyś tego typu proces Heinicke nazwał - trybosorbcją.Podstawowym problemem było wyprodukowanie cząstek o takich wymiarach geometrycznych w sposób kontrolowany i sprawdzalny.
Efektem końcowym jest wzrost powierzchni nośnej czyli (odwracając)zmniejszenie nacisków w węźle,tj.siła taka sama lecz na większej powierzchni.Cały proces trzeba rozpatrywać w ujęciu przestrzennym - wymiary liniowe pozostają bez zmian.Sprawdzenie możliwe jest poprzez pomiar wydatku medium w szczelinie przed i po zastosowaniu.Substytutem może być pomiar ciśnienia.
Przeprowadziłem takie"domowe"próby na pompach VE.Sprowadzało się to do elementu tłoczącego +dozator(nic prostszego pod wzgl.ilości elem.nie znalazłem).Próby wykazały generalnie przyrost ciśnienia 20-50%.Oczywiście jest to obarczone błędami "domowymi",jednak 12 sztuk pomp o różnym stopniu zużycia pozwoliło mi na uogólnienie efektu końcowego.
 Temat ten możemy pociągnąć dalej - gdyż to co opisałem powyżej jest dużym skróceniem.

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Kwiecień, 2008, 14:57:41 »
Zapomniałem dodać (trochę przekornie)
 BN( az.boru) wsp.tarcia w powietrzu:0,25....

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Kwiecień, 2008, 15:40:05 »
Muszę dopowiedzieć...(schematyzm myślenia mnie gubi)
 Parafrazując powierzchnię nośną:Moja waga jest constans.
Siadając na 10 ostrzach gwoździ pokaleczę d...Jak to będzie 10 000 ostrzy -siedzę wygodnie...
Obciążenie rozkłada się na znacznie większą ilość punktów...

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Kwiecień, 2008, 17:35:18 »
Do xado - im większe zmienne obciążenia ,tym wyższe parametry techniczne nowego pokrycia.
Zmienność w smarowaniu (z przerwami) również polepsza...
Ma to nawet swoje uzasadnienie(moim zdaniem)w procesie fizycznym.Ot ciekawostka.

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Kwiecień, 2008, 11:07:13 »
Powiem szczerze - zaczynam być mocno zainteresowany obejrzeniem tego w praktyce. Opisany mechanizm działania wydaje się być rozsądny.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Kwiecień, 2008, 11:34:35 »
Kontynuując:czy to jest dodatek do oleju -"uszlachetniacz"?Jest on obojętny w tym rozumieniu.Równie dobrze może to być woda...Sprawdzanie na maszynie tarciowej według standardu jak dla oleju czy smaru prowadzi do nonsensu...Można sprawdzić(tak myślę) na tych zasadach  - pośrednio.
Przeprowadzić cykl nanoszenia/wnoszenia pokrycia jak w eksploatacji - tarciem.Cykl sprawdzający polegający na próbach tarciowych dla próbek(z tej samej partii) z pokryciem i bez niego z zastosowaniem smaru/oleju.Da nam to (przynajmniej w części) odpowiedź na pytanie porównawcze.
Myślę że będziemy kontynuować...

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Kwiecień, 2008, 11:55:26 »
Skleroza nie choroba...
Przeprowadzenie prób wyklucza zastosowanie np.aparatu czterokulowego - nie ten rodzaj tarcia.
Należałoby to przeprowadzić na np.Almen-Wieland czy Falex.
Myślę że będzie trzeba przejść do aspektu praktycznego - kto za?

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Kwiecień, 2008, 13:34:11 »
Oczywiście że badania trzeba przeprowadzić w warunkach odpowiadających przewidywanemu miejscu pracy. Myślę że powinien to być silnik obracany przez układ napędowy (elektryczny napęd), odwrócony do góry nogami (dla ułatwienia smarowania w warunkach doświadczenia).
Muszę to na spokojnie przemyśleć.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #43 dnia: 10 Kwiecień, 2008, 13:57:23 »
Silnik bym wykluczył z uwagi na brak powtarzalności.Aby sprawdzić i porównać trzeba mieć odpowiednią i powtarzalną ilość próbek do badań.Przykładowo:kulki do aparatu czterokulowego muszą być z tej samej partii produkcyjnej aby uniknąć błędów spowodowanych samym materiałem...
Jak wyżej pisałem - pompy VE - tam TYLKO trzy elementy...no i robiłem to tylko dla jakiegokolwiek określenia ,czy stwierdzenia zmian...Spowodowane to było trochę ogólnikową odpowiedzią technologa z b.instytutu naukowego.Badania takie robione są tam w dalszym ciągu - wiedzą b.dobrze że zatrzymując się zostają z tyłu...Dla uzupełnienia:nad takimi tematami w tym instytucie pracowało ok.140 ludzi(ZSRR).Dzisiaj możesz spotkać produkt pod nazwą PBC z Finlandii...Część ludzi po prostu się rozjechała za chlebem po upadku imperium - proza życia.To że dzisiaj jest to koncern zawdzięczają w głównej mierze...chińczykom.Potrzeby Chin były(i są)tak duże że nie wystarczało dla innych - to wiem.
Dzisiaj na potrzeby państwa środka produkuje zakład w Chinach.
Co do Auto-Repair:nie jest to produkt ze zmienioną nazwą.Kilka lat temu rozmawiałem z f.Vidar - nazwisko pominę  - już wówczas wspominał mi że coś na wzór... zrobią.Jak się to ma do xado nie mam pojęcia - brak czystej informacji techniczno-naukowej.

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Kwiecień, 2008, 19:25:25 »
Generalnie nie wierzę w Auto Repair. Takiej technologii nie da się posiąść tylko dlatego, że wcześniej się nią handlowało.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.