TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Ceramizery

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Kwietnia, 2008, 20:00:30 »
Mam wrażenie że z koledzy od A - Repair splagiatowali - z jakim skutkiem to mogę się domyślać po tzw.próbie na gierkówce.
Historia taka wydarzyła się na Ukrainie(kto tam jeździ to ma pojęcie o ich drogach).Gościu walnął nocą miską olejową i stracił olej(wcześniej stosował preparat).Przejechał - jak podawał ok 200km zanim zrobił wymianę miski(noc).Na bazie tego producent pokusił się o taką próbę - tyle że na aucie tego człowieka.Można to było przeczytać na ich stronie.Była to samara...tyle zapamiętałem.Ale to przecież nie jest celem.Olej ma nie tylko obniżać straty na tarcie tak w zużyciu jak i oporach ruchu,ma również odprowadzać ciepło z węzłów.Preparat zaś nie jest substytutem remontu.Jak silnik"padnięty"to pozostaje klasyczny remont.Stosowanie preparatu ma ten remont odsunąć na dalszą przyszłość - profilaktyka.Remont i tak będzie - zmęczenie materiału w jakimś elemencie zrobi swoje...
 Generalizując:wielość różnych "złotych"środków na rynku jest pozbawione(jak dla mnie)informacji czystej technicznie i mamy przedziwne posty na różnych forach...

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #46 dnia: 10 Kwietnia, 2008, 22:16:15 »
Co można splagiatować ? Pomysł na produkt bez jego posiadania ?
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #47 dnia: 11 Kwietnia, 2008, 09:44:03 »
Jak sam zauważyłeś - wcześniej tym produktem handlowali...
Nie wiem jakie były możliwości np.sprawdzenia składu preparatu...Brak wiedzy o zapleczu naukowo-technicznym...itd.
Odnoszę swoją uwagę do spektakularnego testu i tu cytat ze scana umieszczonego przez Vidar na końcu dot.testu na gierkówce:...po uruchomieniu"suchego"silnika nie włączyła się kontrolka ciśnienia oleju i tak już pozostało do końca testu...
Można to przeczytać w umieszczonym po lewej stronie artykule - jazda na sucho...
Co Twoim zdaniem należałoby wnioskować...

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #48 dnia: 11 Kwietnia, 2008, 12:52:58 »
To się prawie rozpłakałem ze śmiechu - tam naprawdę kontrolka niskiego ciśnienia oleju się nie zaświeciła ? To znaczy że w silniku był olej :D
Piotr - co do czujnika oleju - on nie sprawdza czy jest tłuste tylko czy jest ciśnienie. Więc nie ma znaczenia czy jest na powierzchniach ciernych czy nie (choć oczywiście byłoby nonsensem żeby na takiej powierzchni był montowany).

Co do sprawdzenia składu chemicznego - wiadomo że jest to do zrobienia za pomocą spektroskopii i kilku czynności analitycznych. Tyle że zaskoczony bym był, gdyby akurat zostało to zrobione w polskich warunkach i w tak krótkim czasie.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia, 2008, 12:55:19 wysłana przez Piro »
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #49 dnia: 11 Kwietnia, 2008, 13:26:01 »
@PIOTR
Przeczytaj co napisałem wcześniej...nie zmienia właściwości oleju.
Co do nowego lub świeżo po szlifach:rozruch i jazda do pierwszej wymiany oleju - wszelkie mikro- zanieczyszczenia wynikające z obróbki tj mikrowiórki,mikrocząstki osełek honownicy itd.tak luźne jak i słabo przytwierdzone poszły w filtr.Wymieniam i stosuję preparat - oczywiście taki do którego jestem przekonany.Ale...co będę opowiadał - tak właśnie robiłem.Przedostatni pojazd poszedł na złom - buda się rozsypała(rdza) w węzłach i nie było co "kleić".Silnik jeździ dalej u"żyda"(staroć z lat 70)i to na syntetyku -taki olej po remoncie zastosowałem gdyż zbrzydły mi wymiany co miesiąc...na 30tkm "brał"ok0,15 ltr.
Staram się nie mieszać pojęć - każda "mikstura"ma swoje konkretne przeznaczenie...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #50 dnia: 11 Kwietnia, 2008, 14:29:52 »
@PIOTR
Przedostatni pojazd poszedł na złom - buda się rozsypała(rdza) w węzłach i nie było co "kleić".Silnik jeździ dalej u"żyda"(staroć z lat 70)i to na syntetyku -taki olej po remoncie zastosowałem gdyż zbrzydły mi wymiany co miesiąc...na 30tkm "brał"ok0,15 ltr.
Staram się nie mieszać pojęć - każda "mikstura"ma swoje konkretne przeznaczenie...
No i czekałem żeby ktoś wreszcie doszedł do tych wniosków...
Abstrahując już od tematu czy owe "spec-mixtury" coś dają czy nie... Po co przepłacać i być nadgorliwym skoro nic wieczne nie jest i jeżeli silnik nawet wytrzyma do reszta się rozleci... Było to może i dobre w zamierzchłych czasach minionego ustroju kiedy zdobycie czegokolwiek graniczyło z cudem, dlatego właśnie pomimo totalnego wyeksploatowania silnika robiło się "cuda" aby ten jeszcze pojeździł nim uda się "załatwić" przydział na kolejny...
Dziś panowie rzadko który motor dożywa w rękach jednego właściciela przebiegów w okolicach 300 tyś km (natomiast przebiegi do pół miliona km zapewniają nam obecnie oferowane oleje). Który z Was - z ręką na sercu - po takim przebiegu skieruje swe kroki w stronę preparatów "cud w płynie" a który pozbędzie się auta i kupi kolejne, w lepszym stanie (bądź nowe)... Dzisiejsze pojazdy projektowane są na lata - nie zaś na dziesięciolecia. Nawet na zachodzie auto chociażby było w "idealno-perfekcyjnym" stanie, jak ma ponad 300 tyś km przebiegu to "idzie do żyda"... Nikt tym (poza Polakiem) jeździł nie będzie choćby silnik w 99.9% trzymał wartości fabryczne (nominalne) (w co wątpię bo jeżeli 5-cio letni Merc S-klasse ma problem z przejściem TUV`u to czego tu można po innych, mniejszych oczekiwać...) A nawet jeżeli takowy się znajdzie, co z miłości do auta nie będzie się mógł pozbyć trupa z wystawionym kopytem to i tak prędzej kupi drugi silnik i jeździł będzie dalej niż zaleje motor "cud-mixturą" i na jej "... 2 setkach będzie śmigał 200km bez oleju..."

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #51 dnia: 11 Kwietnia, 2008, 15:16:43 »
Pisałem i mnie "wywaliło".
@Piotr
Doskonale rozumiem Twoje podejście ,ale...
Nie widzę potrzeby jazdy"dychawicznym"silnikiem.
Nie widzę potrzeby w wydatkach na dodatkowy olej bo"bierze".
Nie widzę potrzeby w dodatkowych kosztach na paliwo...
Tych "nie widzę"jest więcej.
Nie robiłem rachunku kosztów i ew.zysków z tego tytułu...może należało...
No i oldtimery...
Ale wróćmy do techniki.
Mam trochę mieszane uczucia  w zastosowaniu do łożysk tocznych i przegubów - inny rodzaj tarcia i obciążeń...Muszę to logicznie złożyć.
Ciekawostka:ileś lat temu jak pokazał się militec...ciężko chodził podnośnik śrubowy do auta.Pędzel i pomazałem ze smarem,kilka razy dół - góra aby się przetarło.Parę dni później trzeba było zmienić koło.Podnośnik i heja...ja za kluczem - autko na dół...Stary i nie rośnie...gwint stracił samohamowność.Tak bywa jak użyjesz czegoś bez zastanowienia...

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #52 dnia: 11 Kwietnia, 2008, 15:42:52 »
Nie dość że mnie wywaliło to jeszcze sam "walnąłem".
Powyżej to oczywiście do @PIASEK.
@PIRO
Moje gratulacje - Odessa,Symferopol...
Znam trochę ludzi za Bugiem zajmujących się ZS od strony układów paliwowych.
To inna "broszka" i nie tutaj.

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #53 dnia: 12 Kwietnia, 2008, 14:09:43 »
Przy sobocie i na luzie..
Aby temat był bardziej zrozumiały,pozwolę sobie na wizualny opis "okiem tynkarza"...
Mamy chropowaty tynk i do tego z ubytkami na ścianie...Zrobimy gładki z zapełnieniem ubytków.
Możemy ocenić ile potrzeba zaprawy.Kupujemy,mieszamy i do roboty...Za mało - dorabiamy,za dużo...no cóż mała strata.Gładź robimy na równo - "oczka" kamyków wystają minimalnie ponad...
Schodzimy do skali submikro w naszym autku..."Tynkarzami"są powierzchnie trące,my dajemy zaprawę -ile?To pytanie zostawiam otwarte - ocena jest kłopotliwa gdyż zgadujemy w oparciu o pośrednie informacje.Do tego nie wiemy ile"zaprawy"czynnej jest w opakowaniu - reszta to olej(jak woda w zaprawie..).Stosując za mało"dziury"pozostają,za dużo...krąży w systemie i czeka na okazję aby się "przyczepić"- żadna strata.
Odnoszę to oczywiście tylko do tego preparatu jaki od lat stosuję... 8)

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #54 dnia: 12 Kwietnia, 2008, 15:49:06 »
A co jeśli po zalaniu tego preparatu silnik przeżyje nadwozie? I co będa remontowali w warsztatach ???
GOLF III TDI 1Z

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #55 dnia: 12 Kwietnia, 2008, 16:13:58 »
Martwi Cię to?..
Jest tyle innych napraw(hamulce,sprzęgło,amortyzatory...)
Coś o tym przeżyciu tu pisałem.
Autko ma jeździć długo i wytrwale trzymając podstawowe parametry.
Dla dociekliwych polecam:www.xado.com .Tam można znaleźć info z badań na jednym z uniwerków chińskich - nie wierzyli na słowo...
 ;) 8)

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #56 dnia: 13 Kwietnia, 2008, 21:38:28 »
Cóż, ja już nie wątpię w chłopaków ze wschodu, po obejrzeniu historii rosyjskiej rakiety nośnej R30 z roku 1967. Była wciąż lepsza niż najlepsze konstrukcje rodem z USA w 1991 roku !!!
Oni nie umieją skutecznie sprzedać swojego geniuszu.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #57 dnia: 13 Kwietnia, 2008, 22:27:52 »
Na koniec dni wolnych...
Ciekawe są te wyniki badań chińczyków no i potwierdzają część techniczną.
Ciekaw jestem czy moje "tynkarskie"wyjaśnienia przybliżyły rozumienie tematu.
Bywam dość często u sąsiadów za Bugiem.Jakość ON tamże jest wręcz fatalna.
Przykładowo - CR przejedzie 40tkm to już b.dużo...Znam takich co zastosowali(tam) do układów i ten problem przestał stanowić zmartwienie.Jedyny kłopot że ulatuje z "dymem"znaczna część.
Wracając do badań:mamy gdzieś opublikowane coś podobnego a dotyczące innych ,będących na naszym rynku?..
 Inne ciekawostki...plazmowe świece zapłonowe.Ciekawe czy będą wtryski plazmowe do ZS - myślę że to będzie kolejny krok...

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #58 dnia: 14 Kwietnia, 2008, 08:43:17 »
...plazmowe świece zapłonowe.Ciekawe czy będą wtryski plazmowe do ZS...
A VW zdobywa nagrody w dziedzinie "Produkt Innowacyjny w Motoryzacji" za silnik 1.4TFSI...
I ma się ten silnik w porównaniu z technologią plazmową tak jak porównanie kombajnu Bizon z cepem...

Ale jak to było wspomniane...
Nie liczy się wiedza... liczy się umiejętnosć sprzedania jej (się)...

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Ceramizery
« Odpowiedź #59 dnia: 14 Kwietnia, 2008, 12:59:10 »
Zawsze bogowie marketingu dawali radę bogom wynalazczości.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &