TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

chip przy automacie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kmc

chip przy automacie
« dnia: 14 Marca, 2005, 11:32:07 »
samochod BMW 325TDS rok 1996 czerwiec, skrzynia automat ZF5HP18, zaproponujecie cos jak zawirusowac, biorac pod uwage skrzynie automatyczna...... Podobno w skrzyniach sterowanych kompem tez wymienia sie soft przy chipowaniu silnika. Kto jest w stanie sie podjac czegosc takiego. Skrzynia podobno!!!! jest w stanie przeniesc 310NM....... moze plaski moment w calym zakresie?


BTW gdzie i za ile?



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
chip przy automacie
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marca, 2005, 13:46:21 »
Ta skrzynia ZF jest montowana od 91 roku. Jeżeli czas przekładania jest zbyt długi, to nie koryguje się tego elektronicznie, tylko naprawia. Dość typowa wada tej serii (pękanie pierścienia uszczelniającego) jest korygowana np. takim zestawem: http://www.transmissionspecialty.com/parts/parts/85110-01K.htm. Właściwie każdy szpec to naprawi w oparciu o swoje części - link dałem tylko dla zdjęcia.

Kontroler Bosch DDE jaki steruje Twoją pompą potrafi zrobić chyba każdy tuner na świecie (chip), pasuje do tego również box do VP37 (ze złączkami plug-n-play, bez lutowania)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline kmc

chip przy automacie
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marca, 2005, 14:14:16 »
ale ja nie mam zadnych problemow ze skrzynia, chdzi mi o to zeby jej nie zabic podnoszac moc, a przede wszystkim moment silnika, w koncu 269Nm to nie jest to samo co 330....... w koncy tyle maja dopiero benzyny grybo powyzej 3 litrow...

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
chip przy automacie
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marca, 2005, 15:12:42 »
Aha, rozumiem. To wystarczy po prostu hamując auto uwzględnić, żeby chwilowy moment z dołu obrotów nie był za wysoki. To nic trudnego - jak wiesz ile max. można to ustawia się osiągi (moment) powiedzmy 10% poniżej tego
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline kmc

chip przy automacie
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Marca, 2005, 15:59:13 »
w sumie fajnie tylko takie działanie jest cokolwiek pozbawione sensu, bowiem, jesli okreslamy maksymalny moment jaki przenosi skrzynia na 310 Nm odejmujemy jako zapas 10% to otrzymujemy 310-31=279Nm czyli tylko 19 wiecej niz mam obecnie, zakladajac, ze mam fabryczne 260 i przerobka wydechu i odciecie EGR nic tej wartosci nie podnioslo. Wiec czy warto placic za 19 Nm? Dlatego pytam, moze ta skrzynia ma wieksza wartosc graniczna? ja nie potrafie znalesc takiej informacji. Czy lub czemu wymienia sie program sterujacy skrzynia? oraz kogo dlaczego i za ile polecacie?

chip przy automacie
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Marca, 2005, 16:19:49 »
powiedzcie mi czy wartość 19NM  lub tak jak u mnie znalazlem niby chipa ktory podniesc ma moc o 27NM, bedzie odczuwalna??

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
chip przy automacie
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Marca, 2005, 23:11:24 »
Człowiek odczuwa tylko moment (proporcjonalny z grubsza do siły wgniatającej w fotel). Moc jest nie do określenia na podstawie odczucia.
Te 19 Nm to ile procent stanowią wyjściowego momentu? Człowiek wyczuwa ok. 2-3% wzrostu jako zauważalny przez błędnik. Przyrost 10% to już np. spora różnica - auto "wkręca" się dużo lepiej.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

chip przy automacie
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Marca, 2005, 19:48:29 »
Cytat: "kmc"
w sumie fajnie tylko takie działanie jest cokolwiek pozbawione sensu, bowiem, jesli okreslamy maksymalny moment jaki przenosi skrzynia na 310 Nm odejmujemy jako zapas 10% to otrzymujemy 310-31=279Nm czyli tylko 19 wiecej niz mam obecnie, zakladajac, ze mam fabryczne 260 i przerobka wydechu i odciecie EGR nic tej wartosci nie podnioslo. Wiec czy warto placic za 19 Nm? Dlatego pytam, moze ta skrzynia ma wieksza wartosc graniczna? ja nie potrafie znalesc takiej informacji. Czy lub czemu wymienia sie program sterujacy skrzynia? oraz kogo dlaczego i za ile polecacie?


Przecież to zależy czy masz moment taki w jednym punkcie czy np. przez 3000 obrotów. Maksymalny przyrost moze być mały dla bezpieczeństwa skrzyni, ale dla większych obrotów może być już dużo większy przyrost bo i tak nie przekroczy tego maksymalnego. Tak ja to widzę.

PS: Miałem zamiar odciąć EGR - czyli nie ma sensu ? Po ponoć jednak coś to daje... :cry:
Nieważna fura, ważne kto nią jedzie ;) Turbotechnika

Offline kmc

chip przy automacie
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Marca, 2005, 21:56:43 »
co go EGR to niewiele to daje w sensie osiagow silnika, cos jednak daje. Przede wszystkim zas sluzy to silnikowi, ktory nie bedzie dostawal spalin, czyli bedzie czystszy, a wieksza ilosc powietrza tez pozytywnie wplywa na osiagi i jakosc spalania. IMHO warto!

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
chip przy automacie
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Marca, 2005, 22:00:50 »
Jak EGR potrafi zapaćkać motor to najlepiej widać na zdjęciach zaworu recyrkulatora, które pokazał Da3... Normalnie kożuchy z sadzy i tłuszczu. :(
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &