Komora spalania- jej kształt ma wielkie znaczenie i sprawdzenie to tylko doświadczalnie.
Kiedy najlepiej słychać? - jak wyłączysz zapłon a drań dale kręci.
To wcale nie swiadczy o spalaniu stukowym, swiadczy to o przegrzanej komorze spalania. Wystepuje wtedy samozaplon.
Taki objaw moze swiadczyc o bardzo wysokim AFR, lub bardzo bardzo poznym zaplonie.
Detonacje o dziwo najlepiej slychac okolo 5-10 deg ATDC. Jak bede mial torche czasu zeby obrobic logi z Moteca to wrzuce wykresy pracy na stuku i bez.
Niestety dobre zestrojenie zaplonu wymaga bardzo duzych nakladow pracy oraz duzego doswiadczenia w "sluchaniu" silnika przez KnockBoxa. Inaczej tłokojady bardzo szybko zalęgają się w silniku.
...Nie pisz mi o praktyce - swoimi rękoma robiłem silniki gdzie informacji było zero
To ze robiles nie oznacza ze je stroiles. Ja pisze o zupelnie innej rzeczy, pisze o optymalnym dobraniu kata wyprzedzenia zaplonu gdy np stroisz standalone'a.
Knock, Knock... Who's there?? DETONATION!!!!!
Pozdrawiam
Koko